Søllerødgade i København
Fra : ALKolsen

Dato : 03-03-11 07:52

Hej,
jeg har lige fået storartet hjælp af 2 x Arne vedrørende sognene (og
gaderne) i København.

Jeg har stadig en udfordring med Søllerødgade.
Dér boede Karen og Martin ifølge Politietsregisterblade.dk i nr. 28
fra 1. maj 1908 til 1. november 1909.
På fogaards meget gode hjemmesider om gader, er Søllerødgade først
opført med et sognetilhørsforhold fra 1918 - nemlig Skt Stefans sogn.

Jeg HAR ledt, (selvfølgelig ikke godt nok, for så havde jeg jo fundet
det), men jeg kan ikke finde deres anden datters fødsels/dåbs
indførsel.

Er der nogen, der er så bekendt med Københavns gader, at de kan løfte
sløret for, om Søllerødgade i 1908-1909 lå i et andet sogn (hvilket?)
eller om den lå lige op ad et andet sogn (som forældrene så kan have
valgt istedet?).

og hvorfor flytter de sådan rundt? De har egen lejlighed i Nansensgade
fra 1906 og flytter til 3 andre adresser på 3 år?

Jeg er ikke ude efter at nogen skal lede for mig, men bare en lede-
tråd, så jeg selv kan arbejde med at finde det.

pft
mvh
anne lise

Fra : Arne Nielsen

Dato : 03-03-11 20:00

Den 03-03-2011 15:52, ALKolsen skrev:
> [...]
>
> Jeg er ikke ude efter at nogen skal lede for mig, men bare en lede-
> tråd, så jeg selv kan arbejde med at finde det.

Hej.

Der er masser af fødsler fra Søllerødgade i Skt. Stefan 1907-1910, f.
eks. er Søllerødgade 28 nævnt på opslag 302: Gunhild Edith Gerda
Christensen.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : baskholm

Dato : 04-03-11 02:25

En 3 Mar., 15:52, ALKolsen <alkol...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> og hvorfor flytter de sådan rundt? De har egen lejlighed i Nansensgade
> fra 1906 og flytter til 3 andre adresser på 3 år?

____

Jeg tror det var meget almindeligt at folk flyttede en del rundt i
beg. af 1900-tallet. Mange flyttede ind i fugtige nybygninger til en
billig husleje, og fraflyttede dem når huset var tilstrækkeligt
gennemtørt og huslejen derfor steg.

) Børge

Fra : ALKolsen

Dato : 05-03-11 04:37

On 4 Mar., 10:24, baskholm <baskh...@gmail.com> wrote:

> [...]
> beg. af 1900-tallet. Mange flyttede ind i fugtige nybygninger til en
> billig husleje, og fraflyttede dem når huset var tilstrækkeligt

Hej Arne og Børge,
igen - mange tak for hjælpen.
Tak for info om flytninger - det var jeg overhovedet ikke klar over.
mvh
anne lise