Hvor meget har jeg misforstået
Fra : leifp

Dato : 02-03-11 19:52

Jeg prøver at lære men har det specielt svært med vokalerne - og
konsonanterne.
Hvor mange steder er jeg dumpet her:

Randers/Galten/Ødum/1715-1794/opslag 134/Anno 1768/Dom Septuag:

Dom: Septuag døbt Christen Sørensens Datter af Tøstrup, kaldt Maren
Suse: Anne BorresDatter af Lyngaa
Test: Rasmus Hansen, Niels Pedersen, Mogens Brandsen og Maren SørensDatter
alle af Tøstrup

mvh. leif

Fra : Arne Nielsen

Dato : 02-03-11 21:25

Den 02-03-2011 19:52, leifp skrev:
> [...]
> Suse: Anne BorresDatter af Lyngaa
> Test: Rasmus Hansen, Niels Pedersen, Mogens Brandsen og Maren

Dom: Septuag døbt Christen Sørensens Datter af Tostrup, kaldt Maren
Susc: Anne BonnesDatter af Lyngaa
Test: Rasmus Hansen, Niels Pedersen, Mogens Brandsen og Maren
SørensDatter alle af Tostrup

Jeg mener, det må være Tostrup, og at det er det, der nu kaldes Tåstrup.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 02-03-11 22:51

"Arne Nielsen" <arnen@post03.tele.dk> wrote in message

> Dom: Septuag døbt Christen Sørensens Datter

Dom. Septuag. er latinsk forkortelse for Dominica septuagesima (ordret: den
70. søndag). Der findes sikkert i den genealogiske litteratur oversigter
over hvordan den falder i forskellige år.

> Susc: Anne BonnesDatter af Lyngaa

Susc. er latinsk forkortelse for suscepit = bar, frembar.

> Test: Rasmus Hansen, Niels Pedersen, Mogens Brandsen og Maren SørensDatter
> alle af Tostrup

Test. er latinsk forkortelse for testes: vidner.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : leifp

Dato : 02-03-11 22:55

"Arne Nielsen" skrev i meddelelsen

> [...]

SørensDatter alle af Tostrup

Jeg mener, det må være Tostrup, og at det er det, der nu kaldes Tåstrup.

Tak for hjælpen. Du har sikkert ret i at det er Tostrup/Tåstrup. Det er
naboby til Ødum og de har sikkert ikke rejst så langt i vinterkulden. Jeg
kendte kun Tøstrup i området og fandt ud af at der også er et Tustrup men de
ligger længere væk.

mvh. leif
--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar