MS Windows
briani 27239
win7 SP1: hibernate defekt?
Fra : Peter T.

Dato : 01-03-11 13:44

Jeg er storforbruger af hibernatefunktionen...

Efter jeg har hældt sp1 ind i win7pro (DK) er hibernatefunktionen blevet
defekt. Jeg kan vælge hibernate i menuen når jeg lukker ned. Men når
jeg tænder forpcen igen, kan jeg vælge at starte op i sikker mode eller
på normal vis hvorpå win7 starter op forfra. Jeg har desuden bemærket,
at pcen nu lukker usædvanligt hurtigt ned når jeg vælger hibernate. Det
tager den ca. 3-4 sek om at skrive en 3GB fil. :)

Der er rigeligt med plads på alle drev, hvor der bla. er 47 GB fri plads
på systemdrevet, hvor hibernatefilen også gemmes.

Nogle bud?

--
Peter T.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-03-11 18:55

Tue, 01 Mar 2011 13:43:59 +0100 skrev Peter T.:

>Jeg er storforbruger af hibernatefunktionen...

Hvad er det?
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-11 19:30

Kurt Hansen skrev:

> Hvad er det?

"Hibernate" er det engelske ord for "dvale".

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-03-11 20:47

Tue, 1 Mar 2011 19:29:54 +0100 skrev Bertel Lund Hansen:

>"Hibernate" er det engelske ord for "dvale".

Ahaaaa, det kunne han jo bare have skrevet

Fra : Hans [4030]

Dato : 01-03-11 22:10

"Peter T." skrev i meddelelsen

[...]

Noget bud har jeg ikke, men den SP1 opdatering er ikke uden problemer her i
huset. 2 ud af 3 PCere har fået diverse fejl. En går ikke på nettet ved
opstart mere, men skal have netkortet nulstillet først. En anden vil ikke
opdatere SP1, men kommer med en feljkode ved 22% hver gang.

Hans

www.fotofritid.dk
www.pbase.com/hcstune

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-03-11 00:32

Peter T. forklarede den 01-03-2011:
> Nogle bud?

Æhe...lidt anden fejl og lidt andet styresystem... ;) - men forleden
slog jeg hibernatefunktionen ihjel på min Vista, men genoprettede den
ved hjælp af denne side:

http://support.microsoft.com/kb/929658

Du kan måske søge på "dit styresystem" samt "hibernate" som jeg gjorde
hvis dette her ikke hjælper

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter T.

Dato : 02-03-11 11:28

Den 02-03-2011 00:32, Hans Paulin (6310) skrev:

> Æhe...lidt anden fejl og lidt andet styresystem... ;) - men forleden
> slog jeg hibernatefunktionen ihjel på min Vista, men genoprettede den
> ved hjælp af denne side:
>
> http://support.microsoft.com/kb/929658

Takker. Men jeg har desværre prøvet powercfg -h off og derefter on uden
resultat.

> Du kan måske søge på "dit styresystem" samt "hibernate" som jeg gjorde
> hvis dette her ikke hjælper

Desværre er der meget få hits på "windows 7 sp1 hibernate" og lignende
søgestrenge på google. :)

Jeg vil prøve at gå tilbage til punktet før jeg installerede sp1 og
derefter prøve igen. Der er umiddelbart ikke andre løsninger.

--
Peter T.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-03-11 13:05

Peter T. har bragt dette til os:
> Desværre er der meget få hits på "windows 7 sp1 hibernate" og lignende
> søgestrenge på google. :)

Osse et ret nyt fænomen...

> Jeg vil prøve at gå tilbage til punktet før jeg installerede sp1 og derefter
> prøve igen. Der er umiddelbart ikke andre løsninger.

Du må opgradere til Ubuntu

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter T.

Dato : 02-03-11 14:20

Den 02-03-2011 13:05, Hans Paulin (6310) skrev:

> Du må opgradere til Ubuntu

hææhæææ. Tanken har aldrig ligget mig fjernt. Men når det skal komme
til handling, såeeh... ;) Jeg har tit brugt deres livecder, når der
bla. skulle reddes data fra tilfældige genstridige laptops. Når alt
andet giver op, så er en ubuntu livecd altid en stensikker lille-hjælper. :)

--
Peter T.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-03-11 00:54

Efter mange tanker skrev Peter T.:
> [...]
> reddes data fra tilfældige genstridige laptops. Når alt andet giver op, så
> er en ubuntu livecd altid en stensikker lille-hjælper. :)

Hæ hæ :)

Derudover funker det osse som styresystem :)

Og når jeg sammenligner den tid det tog at opdatere en Vista med den
tid det tog at opgradere en Ubuntu såe... :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter T.

Dato : 02-03-11 14:30

Den 01-03-2011 13:43, Peter T. skrev:

> Jeg har desuden bemærket, at
> pcen nu lukker usædvanligt hurtigt ned når jeg vælger hibernate. Det
> tager den ca. 3-4 sek om at skrive en 3GB fil. :)

Hiberfil.sys fylder forresten kun 2.24GB, men der er altså 3 GB ram i
laptoppen. Spøjst... For det minder mig om en gammel stationær,som
havde et så gammel chipset, at den også kun kunne detektere ca. de samme
2.24GB ud af de installerede 3.0 GB ram.

--
Peter T.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-03-11 14:37

http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/83484-hiberfil-sys-size.html#post723940

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 03-03-11 03:52

Den 02-03-2011 14:36, Ivan V. Klattrup skrev:

> http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/83484-hiberfil-sys-size.html#post723940

På toppen! Takker.

--
Peter T.