Københavnske sogne
Fra : ALKolsen

Dato : 28-02-11 12:03

Nu har jeg endelig efter godt og vel 10 års søgen fundet Karen Marie
Pedersen og hendes mand Martin Bernhard August Christensen - ved hjælp
af Politietsregisterblade.dk

Se eventuelt registerblad nr. 743, rulle 007 for Station 5. (Martin er
født 20.08.1881)

14. april 1906 flyttede de begge i "egen Lejlighed" i Nansensgade
24,5.
Allerede 28. maj samme år flytter de til Broagergade 7,3
hvor de også registreres 1. maj (?)
1. maj 1908 registreres de i noget jeg tyder til Søllerødgade 28,4.
1. november 1909 i Vesterbrogade 70,4.

Deres første barn, Lydia, fødtes 7. juni 1907 - hende har jeg fundet i
KB for Skt Mattheus sogn.
Yderst i denne KB indførelse, står der "St Andreas K 15/4 06", hvilket
jeg tyder til at være deres vielsesdato.
Men - jeg kan ikke finde deres vielse nogen steder!
Jeg har meget svært ved at finde ud af hvilke sogne ovennævnte gader
hører til - Broagergade og Søllerødgade kan jeg slet ikke finde i
diverse "gader-sogne" lister.
Jeg har søgt deres vielse i St Andreas sogn, St Johannes, St Jacob,
Elias, Frederiksberg... ?

Desuden får de yderligere en datter, Gunhild, d. 20. sept 1909. Da
skulle de bo i Søllerødgade, som "ikke findes".

De må jo også figurere i FT 1911 - hvis de stadig boede på
Vesterbrogade 70 - hvilket sogn så?

(De emigrerer til USA i marts 1912 på C.F. Tietgen).

Jeg håber, der er en derude i det ganske land, som kan hjælpe med
disse gader og deres tilhørende sogne, så jeg kan finde de sidste
oplysninger.

mvh
Anne Lise K Olsen
Randers

Fra : Arne Nielsen

Dato : 28-02-11 21:31

Den 28-02-2011 20:02, ALKolsen skrev:
> [...]
>
> Jeg håber, der er en derude i det ganske land, som kan hjælpe med
> disse gader og deres tilhørende sogne, så jeg kan finde de sidste

Vielsen er på Skt Andreas 1902-1908, opslag 158, nr. 47.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : ALKolsen

Dato : 01-03-11 10:57

> Vielsen er p Skt Andreas 1902-1908, opslag 158, nr. 47.
>
> Venlig hilsen
> Arne
>
> --
> Fjern 0 i adresse ved direkte svar- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Arne
tak for hj�lpen. Min erfaring er at mange af de k�benhavnske KB er
noget rodede i datoer....
Jeg var startet p� opslag 159, og fremad.....
Smukt af dig at hj�lpe mig. tak for det.
mvh
Anne Lise

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-11 21:42

ALKolsen <alkolsen@hotmail.com> skrev Mon, 28 Feb 2011 11:02:52 -0800
(PST)

>De må jo også figurere i FT 1911 - hvis de stadig boede på
>Vesterbrogade 70 - hvilket sogn så?

Du behøver ikke kende sognet for at finde dem i folketællingen for
København.

1911, København, Vestergade Lige numre, opslag 196.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : ALKolsen

Dato : 01-03-11 10:57

On 28 Feb., 21:42, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> ALKolsen <alkol...@hotmail.com> skrev Mon, 28 Feb 2011 11:02:52 -0800
> (PST)

> Du beh ver ikke kende sognet for at finde dem i folket llingen for
> K benhavn.
>
> 1911, K benhavn, Vestergade Lige numre, opslag 196.
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
> feldb...@haunstrup.dk
> Sl gtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjyllandhttp://hammerum-herred.dk/

Hej A Feldborg,
tak - jeg var ikke liiige opm�rksom p� at jeg ikke skulle bruge sognet
i det Kbhske FT.
mvh
Anne Lise

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-11 21:48

> [...]

>Jeg håber, der er en derude i det ganske land, som kan hjælpe med
>disse gader og deres tilhørende sogne, så jeg kan finde de sidste

Hvis du har et gadenavn kan du finde sognet her:
http://www.fogsgaard.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=18&lang=da

Hvis du kun kender kvarteret, se det øverste link her:
http://www.sa.dk/content/dk/sog_pa_websitet?q=Gade_kvarter_sogn&l=1

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : ALKolsen

Dato : 01-03-11 11:03

On 28 Feb., 21:47, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> ALKolsen <alkol...@hotmail.com> skrev Mon, 28 Feb 2011 11:02:52 -0800
> [...]

Hej igen A. Feldborg,
super super - med den fogsgaard hjemmeside! Tusind tak.
Eet sp�rgsm�l; S�ller�dgade st�r kun opf�rt efter 1918... men disse
mennesker boede der allerede i 1908-1909... hvilket sogn kan det have
tilh�rt p� d�t tidspunkt? (s� jeg kan finde den sidste datter)
Uds�gt hj�lp i denne gruppe!
mvh
Anne Lise