Hjælp til tydning
Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 27-02-11 17:43

Hjørring amt, Tårs sogn, 1715 - 1777 opslag 39 (1724)
Jeg læser: 14 maji. Jep Svendsen og h: Maren Ollesdatters barn Chirsten af
Sessing Faddere ........?

Og under dette, den 18 Junin, - hører det med? Introduktion? eller er det
noget helt andet?
Med venlig hilsen
Lars Iburg-Krogh

Fra : Steen Rønnow

Dato : 28-02-11 00:24

Den 27-02-2011 17:42, Lars Iburg-Krogh skrev:
> [...]
> Sessing Faddere ........?
>
> Og under dette, den 18 Junin, - hører det med? Introduktion? eller er det

Alt som står mellem Navnene i højre spalte hører sammen.

Derfor læserjeg :
14 maji. / Jep Svendsen og h: Maren Ollesdatters barn / Christen / af
Sessing

Fadderne ........

18 Juni / Maren Ollesdatter af Sessing
introducered

Introduktion = Indledelse = Moderens første Kirkegang efter fødslen.
Se mere: http://sepper.dk/alterbog/vis_side.php?nr=75 og frem til 85.

Fadderne skal jeg - pga. "gnidderværket" arbejde lidt mere med.

MvH   Steen Rønnow, Viborg