MS Windows
briani 27239
ftp, Hvad gør jeg forkert!
Fra : RK

Dato : 26-02-11 13:00

Jeg skriver en ftp adresse ind i browseren og forventer at der skal komme en
dialog box op der beder om adg. kode og brugernavn!
Denne box dukker aldrig op og jeg får dermed ingen forbindelse?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-11 13:13

RK skrev:
> Jeg skriver en ftp adresse ind i browseren og forventer at
> der skal komme en dialog box op der beder om adg. kode og
> brugernavn!
> Denne box dukker aldrig op og jeg får dermed ingen forbindelse?

Hvilken browser? Hvilket versionsnummer? Hvilken Windows?

Hvis det er en nyere Internet Explorer på en nyere Windows,
kan du ikke bruge FTP i browseren, i stedet skal du bruge
Stifinder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : RK

Dato : 26-02-11 13:22

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken browser? Hvilket versionsnummer? Hvilken Windows?
>
> Hvis det er en nyere Internet Explorer på en nyere Windows, kan du ikke
> bruge FTP i browseren, i stedet skal du bruge Stifinder.

Win7, IE8 , hvordan er fremgangsmåden i stifinder?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-11 13:43

RK skrev:

> Win7, IE8 , hvordan er fremgangsmåden i stifinder?

Åbn Stifinder, hvis du ikke kan se et adressefelt, skal du
slå det til. Jeg aner ikke, hvordan du gør i Windows 7. Når
du kan se adressefeltet, skal du blot skrive FTP-adressen,
altså: ftp://ftp.osv.dk

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-02-11 17:10

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

<snip>

> ftp://ftp.osv.dk

Eller:

"By default, most web browsers use passive (PASV) mode, ..."

http://en.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol

Fravær af passive mode er ikke noget problem på et LAN, men ud fra mine
erfaringer, så bruger Explorer osse passive mode.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Ole C

Dato : 26-02-11 13:30

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Hvis det er en nyere Internet Explorer på en nyere Windows,
> kan du ikke bruge FTP i browseren, i stedet skal du bruge
> Stifinder.

IE7 på Vista er vel endnu en "nyere" browser på en "nyere" Windows - og der
fungerer FTP da udmærket....

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-11 13:41

Ole C skrev:

> IE7 på Vista er vel endnu en "nyere" browser på en "nyere"
> Windows - og der fungerer FTP da udmærket....

IE7 er fem år gammel. Og det er meget gammel, når der er
tale om en browser. Jeg mente ellers, at ændringen allerede
skete i 7'eren, men det er åbenbart så først i 8'eren - der
efterhånden også er en gammel browser med to år på bagen.

Fra : Ole C

Dato : 26-02-11 14:30

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> IE7 er fem år gammel. Og det er meget gammel, når der er
> tale om en browser.

Joee - men nu brugte du selv udtrykket "nyere" og så mener du vel ikke "den
nyeste" - som er IE8 (da IE9 er endnu er i beta).
Og IE7 er jo altså ikke ældre end at den stadig opdateres, så hvis man gerne
vil være fri for IE8's 'herligheder', så er den jo fuldt funktionel.

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 26-02-11 13:48

Den 26-02-2011 13:29, Ole C skrev:

> IE7 på Vista er vel endnu en "nyere" browser på en "nyere" Windows - og
> der fungerer FTP da udmærket....

også upload ?

Mener da også at IE7 i Vista bad mig bruge stifinder.

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 26-02-11 14:30

Edmund skrev blandt andet:

> Mener da også at IE7 i Vista bad mig bruge stifinder.

Ikke da jeg prøvede for fem sekunder siden

--
vh
Ole C

Fra : GiWeo

Dato : 26-02-11 13:57

Skriver du korrekt server.

Prøv fx. på ftp://ftp.dr.dk og se om den svarer

Fra : RK

Dato : 26-02-11 17:05

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i meddelelsen

> Skriver du korrekt server.
>
> Prøv fx. på ftp://ftp.dr.dk og se om den svarer

Eksemplet du giver mig kommer straks op password boxen!

Den link jeg har fået er sådan her:

ftp://8x.xxx.x.xxx/ide1/connection/

og den giver mig ikke password boxen??
Kan du se hvad der er galt?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-11 17:10

RK skrev:

> Den link jeg har fået er sådan her:

> ftp://8x.xxx.x.xxx/ide1/connection/

> og den giver mig ikke password boxen??

Det skal det heller ikke.

> Kan du se hvad der er galt?

Ja. Det er slet ikke en legal internetadresse. Der skal stå cifre
i stedet for x'erne.

--
Bertel

Fra : RK

Dato : 26-02-11 17:16

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Det skal det heller ikke.

> Ja. Det er slet ikke en legal internetadresse. Der skal stå cifre
> i stedet for x'erne.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Sådan her ser den ud:

ftp://80.196.6.148/ide1/connection/

og den giver mig ingen password box?

Fra : emjeppesen

Dato : 26-02-11 18:08

RK skrev:

> ftp://80.196.6.148/ide1/connection/
>
> og den giver mig ingen password box?

Prøv
ftp://www.80.196.6.148.dk/

Hilsen emj

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-02-11 12:19

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Prøv
> ftp://www.80.196.6.148.dk/
>
> Hilsen emj

Det virker fint med ftp i IE8 på Windows 7.

Du skal ikke skrive "www" og "dk", men bare ftp://80.196.6.148

BG

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-02-11 12:24

emjeppesen skrev:

>Prøv
>ftp://www.80.196.6.148.dk/

komo er nok glade for den ekstra trafik

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-11 13:48

"RK" <flemming.j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Eksemplet du giver mig kommer straks op password boxen!

Nu blev jeg nysgerrig - jeg bruger aldrig IE til FTP - men bruger Total
Commander - men dit link åbner fint login-boksen - også i IE8 på Windows
7 - var det ikke det, der ifølge andre indlæg ikke skulle virke i IE
mere ?

Jan

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-02-11 16:19

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 7 - var det ikke det, der ifølge andre indlæg ikke skulle virke i IE mere

Netop - det har dog altid virket for mig i IE8 - selv i den nye IE9 som er
ude i beta, virker det. Måske brugerfejl fra dem som siger det ikke virker.

Og er man først begyndt at bruger Total Commander, så kan man ikke undvære
det mere. Det program er nok et af de bedste man kan installere på sin PC
))

Prøv det gratis i 30 dage: http://www.ghisler.com Programmet er på mange
sprog - deribland dansk.

BG

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 17:03

-= bgn =- skrev:

> Netop - det har dog altid virket for mig i IE8 - selv i den
> nye IE9 som er ude i beta, virker det. Måske brugerfejl fra
> dem som siger det ikke virker.

Ak, så liden tillid, du har til vores evner. Kan du også
uploade med Internet Explorer?

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-02-11 17:23

> Ak, så liden tillid, du har til vores evner. Kan du også uploade med
> Internet Explorer?

Omvendt - jeg har skam stor tillid til de fleste brugere af disse
nyhedsgrupper.

Spørgsmålet fra spørgeren gik at oprette ftp-forbindelse med Internet
Explorer - få log-in vinduet frem - og ja, det kan man få frem i IE7, IE8 og
IE9 beta.
Jeg har ikke prøvet at uploade filer, men kan da hente de filer ned som
ligger der.

BG

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-02-11 18:07

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ak, så liden tillid, du har til vores evner. Kan du også
> uploade med Internet Explorer?

Man kan uploade med Windows Explorer.

Brug syntaksen, som beskrevet tidligere. Jeg kan ikke rigtig få øje på
noget, som Total Commander kan og som WE ikke kan.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 19:30

Axel Hammerschmidt skrev:

> Man kan uploade med Windows Explorer.

Hvad er det, du kalder Windows Explorer? Internet Explorer
(iexplore.exe) eller Stifinder (explorer.exe)?

Som -= bgn =- skriver, kan man downloade med FTP i Internet
Explorer. Jeg gik i mit første svar ud fra, at RK også ville
uploade, hvorfor jeg henviste til Stifinder.

Det var for øvrigt i Internet Explorer 7, at muligheden for
upload blev flyttet til Stifinder.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-02-11 19:45

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Hvad er det, du kalder Windows Explorer? Internet Explorer
> (iexplore.exe) eller Stifinder (explorer.exe)?

På dansk hedder den Stifinder - dumt navn.

> [...]
> uploade, hvorfor jeg henviste til Stifinder.
>
> Det var for øvrigt i Internet Explorer 7, at muligheden for

Har muligheden ikke været der før?

I Windows Explorer - Stifinder - kan man f.eks ha' sin ftp-forbindelse
liggende ude i træ-oversigten til venstre og bare klikke på den for at
åbne forbindelsen til FTP serveren og få vist de enkelte mapper og file
på serveren i rudffen til højre, som om det var et drev eller en mappe
på sin computer og med mulighed for træk-og-slip.

Man skal bare sørge for at benytte den syntaks jeg skrev om før.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-02-11 20:26

Axel Hammerschmidt:

> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

<snip>

> Har muligheden ikke været der før?

Joh da, det virker fint med Windows 2000 SP4 og Explorer - Stifinder.

Explorer husker det bare ikke - eller osse har jeg ikke fundet hvor det kan
gemmes.

Det mener jeg det gør i XP Pro.

--
Oops! I did it again.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 23:12

Axel Hammerschmidt skrev:

> På dansk hedder den Stifinder - dumt navn.

Det er jo netop det, denne deltråd handler om. Det kan lade
sig gøre i Stifinder, ikke i Internet Explorer efter 6'eren.

> Har muligheden ikke været der før?

"Flyttet" var at forkert udtryk. Stifinder kunne også bruges
før, omend ikke mange kendte muligheden.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-02-11 00:04

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Det er jo netop det, denne deltråd handler om. Det kan lade
> sig gøre i Stifinder, ikke i Internet Explorer efter 6'eren.

Tja, det er vist lidt af et definitionsspørgsmål. Det er osse derfor jeg
syntes "Stifinder" er dumt.

På engelsk hedder de henhv Explorer og Internet Explorer. Men på dansk
hedder de ikke Stifinder og Internet Stifinder. Men det er faktisk
sådan, at de "hænger sammen".

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : RK

Dato : 27-02-11 17:43

> [...]
> 7 - var det ikke det, der ifølge andre indlæg ikke skulle virke i IE mere

Hej Jan!

Jeg har lige prøvet med totalcommander. Jeg går ind under net og vælger
ftp connect skriver
ftp://80.196.6.148/ide1/connection/ og får ingen login box ??? Gider du
lige prøve efter

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-02-11 18:38

> [...]
> ftp connect skriver
> ftp://80.196.6.148/ide1/connection/ og får ingen login box ??? Gider

Har du fået brugernavn og password af ham hvis PC du skal logge ind på?

Vælg knappen "FTP" på knappanelet foroven.
Vælg "Ny forbindelse"
Under "Session" skriver du en titel du selv bestemmer.
Under "Værtsnavn" skriver du: ftp://80.196.6.148/ide1/connection/
Under "Brugernavn" skriver du det brugernavn du har fået
Under "Password" skriver du det password du har fået.
Tryk "Ok"

Prøv så at sætte curseren på den forbindelse du lige har lavet, og tryk
"Tilslut"

BG

Fra : RK

Dato : 27-02-11 19:18

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Tryk "Ok"
>
> Prøv så at sætte curseren på den forbindelse du lige har lavet, og tryk

Så får jeg en "Host not found" , jeg må nok have fat i server ejeren
igen

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-02-11 19:30

> Så får jeg en "Host not found" , jeg må nok have fat i server ejeren
> igen

Lige min ord. ))

Servernavn:
Brugernavn:
Password:

Og så er du kørende )

BG

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-11 19:52

> [...]
> vælger ftp connect skriver
> ftp://80.196.6.148/ide1/connection/ og får ingen login box ???

Nej - jeg får den heller ikke til at virke.

Men jeg vil også mene, at der kun skal stå 80.196.6.148 som server og
/ide1/connection/ skal ned under remote dir - men det er lidt gæt, og
jeg har prøvet begge dele uden held.

Jan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-02-11 20:48

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> Nej - jeg får den heller ikke til at virke.

Det virker på Mac OS 9.2.2 med Network Browser, når jeg klikker på
linket. Jeg får en Login Box.

> Men jeg vil også mene, at der kun skal stå 80.196.6.148 som server og
> /ide1/connection/ skal ned under remote dir - men det er lidt gæt, og
> jeg har prøvet begge dele uden held.

Brug Explorer og syntaksen, som jeg skrev om tidligere.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Edmund

Dato : 26-02-11 13:56

Den 26-02-2011 12:59, RK skrev:
> Jeg skriver en ftp adresse ind i browseren og forventer at der skal
> komme en dialog box op der beder om adg. kode og brugernavn!
> Denne box dukker aldrig op og jeg får dermed ingen forbindelse?

I IE under advancerede indstillinger skal du måske sætte hak i "brug
passiv ftp"

--
Mvh Edmund