Kristendom - den "sande tro", som den ses ~
Fra : Cylle DagensVits

Dato : 25-02-11 06:54

Den Sande Tro

Forleden gik jeg en tur.

Idet jeg kom på en bro, så jeg en fyr, der var kravlet over på den
anden side, parat til at kaste sig ned.

Jeg løb til ham hurtigt imens jeg råbte til ham, at han ikke skulle
hoppe ned.

- Og hvorfor skulle jeg ikke hoppe ned, spurgte han.
- Fordi der er alt for mange ting tilbage at opleve, svarede jeg, og
så mange spændende mennesker at møde. Mennesker med hvem du har noget
til fælles.
- Ha! Det ville undre mig! Hvem skulle jeg have noget til fælles med,
da?
- Øh … Bøh … Det ved jeg ikke … Øh … Er du troende eller ateist?
- Troende.
- Fint, det er jeg også, sagde jeg, er du kristen eller jøde?
- Kristen.
- Fedt! Sagde jeg, det er jeg også. Er du katolik eller protestant?
- Protestant.
- Waow! Det er jeg også. Er du episkopal eller baptist?
- Baptist.
- Det var utroligt! Det er jeg også. Er du baptist af Guds Kirke eller
Baptist af Herrens Kirke?
- Baptist af Guds Kirke.
- Fantastisk! Er du Baptist af den Originelle Guds Kirke eller Baptist
af den Reformeret Guds Kirke?
- Baptist af den Reformeret Guds Kirke.
- Det var dog helt utroligt! Det er jeg også. Er du Baptist af den
Reformeret Guds Kirke af 1879 eller Baptist af den Reformeret Guds
Kirke af 1915?
- Baptist af den Reformeret Guds Kirke af 1915.

Og det er dér, at jeg sagde til ham:

- Dø! din vantro køter!

Og jeg skubbede ham ned.

(<http://www.dagensvits.com/den-sande-tro/>)

--
Yo!

Cylle

Få DagensVits i din postkasse: http://www.dagensvits.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-11 15:25

Cylle DagensVits skrev i

> - Dø! din vantro køter!
>
> Og jeg skubbede ham ned.

Ja se, det var jo en rendyrket Malka-handling

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-11 17:02

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev som svar på en vits:

> Ja se, det var jo en rendyrket Malka-handling

Og hvorfor er jeg slet ikke forundret over at du i stedet for at trække på
smilebåndet over en vits om de mange, mange som alle synes de har det helt
rigtige svar på, hvad den rigtige tro er, så farer du i at komme med et
personligt angreb på en navngivet person.
I sandhed en opførsel til efterlevelse -

Fra : Sømand1

Dato : 25-02-11 17:56

"Cylle DagensVits" <cylle@dagensvits.com> wrote in message
> [...]
> anden side, parat til at kaste sig ned.
>
> Jeg løb til ham hurtigt imens jeg råbte til ham, at han ikke skulle

Altfor kompliceret, Cylle.
UD med fyren...sandsynligheden for at han har den rette tro er uendelig lille.
:)))

Fra : tkruse

Dato : 25-02-11 19:09

On 25 Feb., 14:53, Cylle DagensVits <cy...@dagensvits.com> wrote:
> [...]
> Kirke af 1915?
> - Baptist af den Reformeret Guds Kirke af 1915.

er det tro at kaste sig ud,,,eller er det ikke tro
den der kaster sig ud kan ikke være Kristen
men han må være håbløst deprimeret,,og det er ikke tro
og ham som skubber ,,aner ikke vad det drejer sig om
en troende er ikke bare troende,,,men han har også viden om hvordan
han kan hente glæde
men du ved ingen ting om Kristendom,,og det er ikke dit livssyn
jeg skriver dette med en herlig ånd jeg føler,,,dette er Kristen
livssyn

Fra : Patruljen

Dato : 27-02-11 17:16

> [...]
> Kirke af 1915?
> - Baptist af den Reformeret Guds Kirke af 1915.

:)

Ja. Den var god - du. Tak for en hjertelig latter :D

Fra : Patruljen

Dato : 27-02-11 17:22

On 26 Feb., 03:09, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> men du ved ingen ting om Kristendom,,og det er ikke dit livssyn

Nja - Kruse. Vær nu ikke så naiv.

Man behøver ikke være alkoholiker eller narkoman for at have et
indgående kendskab til misbrug. Man behøver ikke være udøvende
pædofil, for at have et indgående kendskab til ofrene`s omkostninger.
Man behøver ikke være en dødsforagtende vanvidsbilist, for at have et
langt mere omfattende kendskab til de samfundssmæssige omkostninger.

Fra : tkruse

Dato : 27-02-11 18:49

On 28 Feb., 01:21, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Man behøver ikke være en dødsforagtende vanvidsbilist, for at have et
> langt mere omfattende kendskab til de samfundssmæssige omkostninger.

du ved ikke vad jeg skriver om
en kondi løber nyder den energi han vinder ved at løbe
men energien,,ånden kan også skaffes på andre måder
og det overgår alle former for stoffer,,derfor har de Kristne stor
held med at afvende stofmisbruger
ånden er noget du mærker på dig selv,,,det har ikke noget med at være
naiv at gøre
vis du sider i dit badevand,,så er du jo ikke naiv vis du mærker
vandet omkring dig
sådan er det også med dem som føler ånden
og synd at den ånd skal mases ned af fuldstændigt ligegyldige ting
dem som dyrker ånden gavner dig usigeligt mange gange mere end dem som
ikke kender ånden
dem som kender ånden og ved hvordan de skal skaffe mere ånd
de høre til her i Kristen livssyn