javascript playliste
Fra : scootergrisen

Dato : 25-02-11 02:10

Hvordan laver man en funktion i javascript som returner en værdi fra et
array også næste gang man kalder fubnktionen skal den returner næste
værdi i arrayet.
Når den er nået til den sidste værdi skal den starte forfra.

Det skal være ligesom når man sætter en CD på repeat så den spiller
nummerne efter hinanden og starter forfra når den har spillet det sidste
nummer.

Jeg har har noget kode som kan skifte til det næste nummer når første
nummer er slut men så er jeg ikke kommet længere.

<script type="text/javascript">

var nextVideo = "/htmlgrisen/lyd/house_music_demo.oga";
var videoPlayer = document.getElementById(\'binaerpilot_nordland\');

function nextSong(){

videoPlayer.src = nextVideo;

}

document.getElementById("binaerpilot_nordland").addEventListener("ended", nextSong,
false);

</script>

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-02-11 09:54

scootergrisen wrote:

> [...]
> værdi i arrayet.
> Når den er nået til den sidste værdi skal den starte forfra.

function next(arr) {
ret = a[0];
arr.push(arr.shift());
return ret;
}

var a = [1,2,3,4];

next(a); // 1
next(a); // 2
next(a); // 3
next(a); // 4
next(a); // 1

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-02-11 10:11

scootergrisen har bragt dette til os:
> [...]
>
> }
>
> document.getElementById("binaerpilot_nordland").addEventListener("ended",

var a = 1;
var max_a = 12;

function Next() {
a = ( a >= max_a) ? 1 : a+1;
return a;
}

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-02-11 10:16

Birger Sørensen wrote:

> var a = 1;
> var max_a = 12;
>
> function Next() {
> a = ( a >= max_a) ? 1 : a+1;
> return a;
> }

Nu er det jo ikke sikkert at grisens playliste er numerisk. Jeg vil
snarere tro at den indeholder stien til de enkelte tracks.

arr.push(arr.shift()) virker ved alle typer arrays - det foretager
simpelthen en rotation.

Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-02-11 10:19

Martin Larsen wrote:

> arr.push(arr.shift()) virker ved alle typer arrays - det foretager
> simpelthen en rotation.

a = ["yellow submarine", "yesterday", "strawberry fields forever"];

next(a); // yellow submarine
next(a); // yesterday
next(a); // strawberry fields forever

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-02-11 10:34

Martin Larsen sendte dette med sin computer:

> [...]
> tro at den indeholder stien til de enkelte tracks.
>
> arr.push(arr.shift()) virker ved alle typer arrays - det foretager simpelthen

var titler = array[....];
var playing = 0;

function NextSong() {
playing = ( playing >= titler.length-1) ? 0 : playing+1;
videoPlayer.src = titler[playing];
}

Jeg ved godt man kan junglere rundt med indholdet af et array.

Birger

http://bbsorensen.dk