MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 7 - priser
Fra : Rado

Dato : 25-02-11 19:42

Jeg under mig over Microsofts priser på Windows 7:

http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows-7-Ultimate-fuld-version-(Dansk)

€319 for fuld version og €299 (ca. 2250 kr) for opgradering. I
butikkerne kan man få en opgradering til 12-1300 kr.. (standard
versionen, hvilket jeg antager ikke er OEM (har iøvrigt ikke kunnet
finde nogen OEM opgraderinger)).

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7+ultimate&pid=660290

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 00:30

On Fri, 25 Feb 2011 19:42:29 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>butikkerne kan man få en opgradering til 12-1300 kr.. (standard
>versionen, hvilket jeg antager ikke er OEM (har iøvrigt ikke kunnet

Jeg burde måske have spurgt: er der nogen der ved om det er de samme
versioner siden prisforskellen er så stor?

"Standard" version, som der står på edbpriser udgaven, må vel være den
version man kan installere på så mange maskiner man vil (dog kun een
ad gangen), i modsætning til OEM hvor licensen bliver låst til den
første maskine og ikke kan flyttes.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-02-11 05:58

Rado skrev:
> Jeg under mig over Microsofts priser

Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
forleden:

http://www.novadata.dk/win7family.html

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jonas

Dato : 26-02-11 11:55

Hans Paulin (6310) wrote:

> Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
> forleden:

Går du og snager i biksens maskiner

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-11 12:41

Det er ikke Ultimate men Home versionen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 15:24

<me@privacy.net> wrote:

>Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
>forleden:
>
>http://www.novadata.dk/win7family.html

Takker, men det er Ultimate versionen jeg er ude efter...

Fra : Mogens

Dato : 26-02-11 16:26

Den 26-02-2011 15:24, Rado skrev:

> Takker, men det er Ultimate versionen jeg er ude efter...

Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
1575,-

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1298733597&sr=8-3

Mogens

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 16:53

On Sat, 26 Feb 2011 16:25:52 +0100, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:

>Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
> [...]

Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
1647.90).

Har dog 4 allerede XP licenser så det er billigere at købe den som
opgradering herhjemme. Selv Amazons opgraderingsversion er faktisk
dyrere end herhjemme - omkring 1550.- incl. forsendelse, omregnet.

Hvilket igen får mig til at spekulere på om "standard" versionerne på
EDBpriser rent faktisk er OEM ersioner. Windows plejer nemlig altid at
være billigere hos AmazonUK end herhjemme, uanset hvilken version der
er tale om.

Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 17:02

On Sat, 26 Feb 2011 16:53:13 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
>installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
>dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?

Altså sætte en CD med den Windows man opgraderer fra i drevet et kort
øjeblik, under installationen af opgraderingen...

Fra : Kurd

Dato : 26-02-11 17:14

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
> dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?

Jeg installerede en Win 7 Home opgradering fra en 3 pack på en helt frisk
[tom] computer. Installationen spurgte ikke engang efter en 'gammel' cd/dvd.
Det undrede mig noget, men hvad skal *jeg* gøre ved det?

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 17:45

On Sat, 26 Feb 2011 17:13:59 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

> [...]

>[tom] computer. Installationen spurgte ikke engang efter en 'gammel' cd/dvd.
>Det undrede mig noget, men hvad skal *jeg* gøre ved det?

Ja det var jo ikke så godt. Kender ikke umiddelbart nogen løsning på
det problem...

Fra : Mogens

Dato : 26-02-11 17:27

Den 26-02-2011 16:53, Rado skrev:

> Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
> 1647.90).

Næh, £175,41 = ca. 1570,- (kurs 8,95) inkl. porto.

Mogens

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 17:40

On Sat, 26 Feb 2011 17:27:10 +0100, Mogens

>Næh, £175,41 = ca. 1570,- (kurs 8,95) inkl. porto.

Så bruger Amazon en anden kurs for da jeg prøvede af bestille for at
tjekke den endelige pris fik jeg den nævnte pris i DKK.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-02-11 17:04

Rado sendte dette med sin computer:
> det er Ultimate versionen jeg er ude efter...

Oki :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-11 12:52

Du sammenligner priserne for den fulde version (Microsoft) og
opgraderingsprisen (edbpriser). Sæt edbpriser til den fulde version
(ikke OEM eller upgrade) så kan du sammenligne.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660421

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 26-02-11 15:30

On Sat, 26 Feb 2011 12:52:22 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
>opgraderingsprisen (edbpriser). Sæt edbpriser til den fulde version
>(ikke OEM eller upgrade) så kan du sammenligne.

Nej, det er netop opgraderingsversionen i begge tilfælde.

MS netbutik tager €319 for den fulde version, og €299 for
opgraderingen. Dvs. omkring 900 kr mere end laveste pris hos de andre
butikker.

Prisen hos MS på den fulde version er derimod på linje med butikkernes
priser. Jeg spekulerer på om der skulle have stået €199 i stedet for
€299, det ville passe bedre med de andre butikkers priser, og også med
den normale forskel på prisen mellem fuld version og opgradering.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-02-11 01:12

Dine links var til Fuld version (microsoft) hhv. Opgradering
(Edbpriser).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 27-02-11 07:06

On Sun, 27 Feb 2011 01:11:39 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

OK, linket til MS var godtnok til den fulde version, men ude i venstre
side er der et link til opgraderingsversionen. Og prisen jeg angav for
den er korrekt - den er omkring 900 kr dyrere end hos de billigste
butikker.