Kan ikke klikke i Outlook
Fra : Klaus Linnert

Dato : 25-02-11 15:23

Når jeg modtgager et mail med et link jeg kan klikke på det, for at gå
til linket, så får jeg en meddelselse om at det kan jeg ikke og at jeg
skal kontakte systemadm.

Jeg ved godt det er et sikkerheds spørgsmål, men hvor pokker ændrer jeg
denne så jeg kan klikke på links i mails?

Mvh Klaus

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-02-11 21:59

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg ved godt det er et sikkerheds spørgsmål, men hvor pokker
> ændrer jeg denne så jeg kan klikke på links i mails?

1. vær sikker på at meddelelsen ikke er i "sletttede mails", for
der kan man ikke klikke sig frem via et link før man har ført det
over i indbakken.
2. Dernæst: højreklik på meddelelsen -> uønsket ->indstillinger
for uønsket mail. Fjern flueben i Deaktiver hyperlinks og andre
funktioner i phishingmeddelelser (anbefales) - så skulle du kunne
anvende hyperlinks altid, men du risikerer så massevis af
phishing-meddelelser og de kan være "farlige".

(Fra hjælpemenuen: Phishing er en ondsindet måde at lokke dig til
at afgive personlige oplysninger på via e-mails, f.eks. dit
bankkontonummer og adgangskoden til din konto. Ofte sendes
phishingmeddelelser fra en vildledende e-mail-adresse og
indeholder upålidelige links til falske websteder, hvor du
opfordres til at afgive personlige oplysninger. Disse oplysninger
bruges af kriminelle til at stjæle din identitet, dine penge
eller begge dele. Klik her for at få mere at vide om phishing.

Da det kan være svært at skelne en phishing-e-mail fra en
"uskyldig" e-mail, vurderer filteret for uønsket e-mail hver
enkelt indgående meddelelse for at se, om den indeholder
mistænkelige kendetegn, der minder om phishingsvindel. Sådanne
kendetegn kan omfatte upålidelige links eller indhold, der er
almindeligt for phishingmeddelelser, eller om meddelelsen blev
afsendt fra en falsk e-mail-adresse. Registrering af mistænkelige
meddelelser er altid slået til i Microsoft Outlook 2010, selvom
andre filtre for uønsket post er slået fra.)

Jeg anvender Outlook version 2010.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 26-02-11 16:27

Arne H. Wilstrup kom med følgende:
> [...]
> til i Microsoft Outlook 2010, selvom andre filtre for uønsket post er slået

Hej Arne

Dit råd er prøvet og desværre hjelp det ikke. Jeg anvender outlook
2007. Jeg har lukket Outlook ned og startet op igen. Kan det være at
allerede modtagne mails er "låst".

Jeg klikker kun på links i mail fra personer jeg kender og ved hvad
linket fører til.

Mvh Klaus

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-02-11 16:39

Klaus Linnert wrote:

> [...]
> allerede modtagne mails er "låst".
>
> Jeg klikker kun på links i mail fra personer jeg kender og ved hvad

Er Outlook sat op som standard-mailprogram?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus Linnert

Dato : 27-02-11 14:48

Erik Olsen tastede følgende:

> Er Outlook sat op som standard-mailprogram?

Ja det er det.

Klaus