underlig mail
Fra : jørgen

Dato : 24-02-11 13:09

Jeg fik i morges en mail med indholdet :

"
Company: TOP WEB HOSTING ONLINE
Reference Number: 32163-4D661

Subtotal: $24.95
Tax: $0.00
Shipping: $0.00
Total: $24.95

TOP WEB HOSTING ONLINE

Thanks for shopping with us. "

Jeg forsøgte at google på firmanavnet men kunne ikke lige finde noget.
Spørgsmålet er om det er et rigtigt firma og en person har misbrugt mit
kreditkort ,eller om det bare er en spam (ved dog ikke hvad formålet skulle
være). Det som gør mig lidt nervøs er at der i "til" står mit navn før min
mailadresse. Normalt har de jo kun e-mail adressen og ikke ens navn.

mvh jørgen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-02-11 14:13

jørgen <brothers_bisp@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> formålet skulle være). Det som gør mig lidt nervøs er at der i "til"
> står mit navn før min mailadresse. Normalt har de jo kun e-mail

Hvad siger banken?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Olsen

Dato : 25-02-11 17:53

jørgen <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in

> [...]
> formålet skulle være). Det som gør mig lidt nervøs er at der i "til"
> står mit navn før min mailadresse. Normalt har de jo kun e-mail

Bag adressen gemmer sig noget kaldet Gateway@linkpt.net der gemmer sig
bag en masse forskellige falske firma navne.

Der er tale om omfattende kreditkort svindel, hvor de der har fået fat
dine kreditkort oplysninger og nu misbruger dem.

Kun en løsning og det er at få spærret dit kreditkort og få et nyt.
Dernæst gøre din bank opmærksom på at der er tale om bedrageri, hvis de
har nået at overføre pengene til de bedragere.
Husk at printe mailen og og tage den med i banken som bevis.

Hvordan er det sket.
Et eller andet sted du har handlet på nettet i udlandet, hvor det så
desværre så nu viser sig at være de kreditkort svindlere.

--
Peter Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-11 11:13

Hov, slå lige koldt vand i blodet.
Hvorfor tror du der er sket et misbrug, og at de har fået fat i
kreditkortoplysningerne? Hvis der ikke er trukket penge på nogen konto, og
de henviser ikke til et kreditkortnummer eller lignende i mailen er der vel
ikke grund til at tro, at de har fat i noget som helst.
Måske forsøger de at få ham til at føle sig skyldig, og enten betale, eller
udlevere kreditkortets oplysninger.
Mvh Morten

Fra : Mcwm

Dato : 26-02-11 12:22

Den 26-02-2011 11:13, Morten Christensen skrev:
> [...]
> ikke grund til at tro, at de har fat i noget som helst.
> Måske forsøger de at få ham til at føle sig skyldig, og enten betale, eller

Man kunne nemt forestille sig det hænger sammen som du skriver. Måske OP
snart modtager en mail, hvor de beder ham angive sine kortoplysninger så
de kan "samkøre" med det de allerede har, eller rettere angiver at have.

Venligst
Mcwm

Fra : Peter Olsen

Dato : 26-02-11 17:07

"Morten Christensen" <mortenc(at)webspeed.dk> wrote in

> [...]
> helst. Måske forsøger de at få ham til at føle sig skyldig, og enten
> betale, eller udlevere kreditkortets oplysninger.

Fordi at jeg ulig dig har undersøgt sagen nærmere.

Fandt faktisk et indlæg i et forum, hvilket Jørgen må have overset, hvor
en havde fået samme mail, her VAR der blevet hævet på personens konto.

http://www.scamchecker.com/report/another-scamming-strategy-top-web-
hosting-online-gatewaylinkpt.net-unauthorized-charges-debit

Brugte så den mail adresse han havde oplyst til videre efterforskning på
Google med søgning på: Gateway@linkpt.net scam
Hvilket så ledte til tusindvis af resultater af folk der har været udsat
for kreditkort svindel fra lige nøjatig de samme personer efter at de har
shoppet på nettet med forskellige "firmaer".

--
Peter Olsen