Filen er for stor og kan ikke åbnes
Fra : jama

Dato : 22-02-11 16:53

Er ikke sikker på hans OS, men mener det er Win 7 eller Wista, har det
noget, at sige om det er XP istedet?

En kammerat ringede og spurgte mig, hvad grunden kunne være til, at hans
mail program ikke kunne åbne en mail. Denne mail skulle efter hans udsagn
være på højst 10 linier, men han fik denne fejlmeddelelse når han prøvede at
åbne den, at "Filen er for stor og kan ikke åbnes"
jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 17:13

jama skrev:

> [...]
> være på højst 10 linier, men han fik denne fejlmeddelelse når han prøvede at
> åbne den, at "Filen er for stor og kan ikke åbnes"

Bed ham om at hente og installere dette lille program:

   http://sourceforge.net/projects/simplecheck/

Når det er sat rigtigt op, kan det vise hvad der ligger på hans
malserver, og han kan hente et valgfrit antal linjer ned fra en
given mail.

Rent teoretisk kunne det tænkes at være en fupmail der
rapporterer linjeantallet forkert.

--
Bertel

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 22-02-11 20:45

Den 22/02/11 17.13, Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> given mail.
>
> Rent teoretisk kunne det tænkes at være en fupmail der

Nu har vi jo ikke fået at vide, hvilken slags mail, det drejer sig om.
Men linjeantallet er normalt ikke en header i mailen. POP3-servere kan
svare på antallet af bytes i en mail. Det er serveren selv, der beregner.

Mvh. Lars

Fra : jama

Dato : 23-02-11 16:20

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4d63e089$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> given mail.
>
> Rent teoretisk kunne det tænkes at være en fupmail der

Jeg takker, men problemmet er ikke om mail programmet duer, det gør det. Der
er ikke problemmer ellers, med at sende eller modtage mails og mailen er
modtaget, men kan ikke åbnes når hun prøver kommer der denne fejl "Filen er
for stor og kan ikke åbnes". Det er konens veninde, som har sendt mailen til
hende og veninden siger den kun er på 10 linnier, hvad jo ikke er en stor
fil. Jeg aner ikke hvilken mail program der benyttes, men regner med det er
et Windows lige som OSet, men om det er XP eller Vista eller Win7 ja det
ved jeg ikke
jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-11 18:41

jama skrev:

> [...]
> modtaget, men kan ikke åbnes når hun prøver kommer der denne fejl "Filen er

Det var derfor jeg tænkte at det kunne være rart at lure på
serveren hvad det reelt er der ligger. Desuden kan SimpleCheck
hente et begrænset antal linjer. Det turde vel minimere risikoen
for at det brokker sig over for mange linjer?

Kan du udelukke at afsenderen har sendt noget andet (og mere) end
hun tror?

--
Bertel

Fra : jama

Dato : 23-02-11 22:16

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4d654693$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Kan du udelukke at afsenderen har sendt noget andet (og mere) end

Det siger de.
Takker for dit forslag, men om de kan finde ud af og sætte det op ja det er
en anden sag.