The Bat
Fra : Herbert Jensen

Dato : 22-02-11 15:39

Er lidt usikker om dette er rette sted at spørge, men jeg våger nu at gøre
et forsøg.

Hvad er der specielt ved mail programmet "The Bat" det bruges tilsyneladende
til spam og fra russiske "piger" der prøver at franare Danske mænd penge i
den tro at pigen er interesseret i at komme til Danmark.

I headeren på disse mail kan man ofte se dette:

Det undre mig også at man kun kan se IP adresser fra USA ("pigen" har en
yahoo konto)
og ikke fra Rusland, benytter man så en proxy i usa, for hvordan fjerner de
deres egen IP fra Rusland.

Håber på brugbare svar.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-02-11 16:17

"Herbert Jensen" <Herbert.Jensen@mail.dk> writes:

>I headeren på disse mail kan man ofte se dette:

Det er ligefrem nævnt på http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bat! at
spamprogammet "Advanced Mass Sender" har denne header som sin
standardværdi. Ideen er at lukrere på The Bat!'s gode ry.

> [...]
>yahoo konto)
>og ikke fra Rusland, benytter man så en proxy i usa, for hvordan fjerner de

Først og fremmest er det ikke sikkert, at afsenderen er fra
Rusland. Dernæst er det muligt at forfalske praktisk talt alle
headers, inklusiv Received-headers indtil et vist punkt (typisk
ét hop før modtageren). Mailen kan sagtens være sendt direkte
fra Chile, New Zealand eller Nørresundby.

Mvh.
   Klaus.