Søge flyrejse - mellemlande i Stockholm
Fra : Marianne

Dato : 21-02-11 15:13

Hej

Findes der en rejseportal, hvor man kan søge flybiletter, og hvor man kan
vælge mellemlandingesstedet selv?

Jeg skal fra København til Dubrownik (søn-søn), og den bedste/hurtigste rute
lader til at være via Stockholm. Hverken travelmarked.dk eller momondo.dk
tillader denne mulighed.

mvh
Marianne

Fra : Peter T.

Dato : 22-02-11 01:44

Den 21-02-2011 15:12, Marianne skrev:

> Findes der en rejseportal, hvor man kan søge flybiletter, og hvor man kan
> vælge mellemlandingesstedet selv?

Jeg tror det næppe.

> Jeg skal fra København til Dubrownik (søn-søn), og den bedste/hurtigste rute
> lader til at være via Stockholm. Hverken travelmarked.dk eller momondo.dk
> tillader denne mulighed.

Jeg arbejder i lufthavnen og har nogle værktøjer til rådighed. Så hvis
du giver mig ud-og hjemrejsedato, så kan jeg måske finde nogle
alternativer til Stockholm. Men hvis du skal afsted nu på søndag, så
vil jeg ikke love noget, da jeg løber ind i en række fridage fra onsdag.

Dog kan du gå baglæns og kigge på <http://www.airport-dubrovnik.hr/> og
få nogle ideer hvilke byer, der er flyforbindelse til derfra og
planlægge din rejse ud fra dette. I dette øjeblik (kl 1:43) kan jeg se,
at der flyves til og fra Dubrovnik på stationerne London/Gatwick og
Frankfurt.

--
Peter T.

Fra : Marianne

Dato : 22-02-11 09:56

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Stockholm. Men hvis du skal afsted nu på søndag, så vil jeg ikke love
> noget, da jeg løber ind i en række fridage fra onsdag.

Tusind tak!

Jeg skal heldigvis ikke afsted nu på søndag men søndag den 1. maj (fra Kbh)
og retur den 8. maj (fra Dubrownik).

Min kollega rejser fra Stockholm med et direkte fly, så hvis jeg bare kunne
kommer deromkring ... det er selvfølgelig problemet med den medfølgende
bagage, der nager mig, for det kan jo tage lagt tid at skulle helt ud og
tjekke ind påny. Jeg ville svært gerne bestille billetten samlet.

mvh
Marianne

Fra : Peter T.

Dato : 22-02-11 10:28

Den 22-02-2011 09:56, Marianne skrev:
> [...]
> bagage, der nager mig, for det kan jo tage lagt tid at skulle helt ud og
> tjekke ind påny. Jeg ville svært gerne bestille billetten samlet.

Du kan flyve med croatia airlines fra København til Dubrovnik med 1 stop
i Zagreb d. 1 maj og samme tur tilbage d. 8 maj. Det er med samme
flyselskab hele vejen, så du skulle ikke tjekke din bagage ind igen i
Zagreb (med forbehold for at jeg ikke kender Zagreb lufthavn).

Billigste billetter (og også korteste tur!) lige pt koster 2553 HRK(?)
for følgende afgange:

1. maj;
cph-zag: ou481, kl 1115-1330
zag-dbv: ou664, kl 1510-1605

8. maj;
dbv-zag: ou660, kl 625-720
zag-cph: ou480, kl 805-1030

<http://www.croatiaairlines.com/Default.aspx?alias=www.croatiaairlines.com/en>

Direkte fly til Dubrovnik fra København er næppe realistisk før
sommerprogrammet starter i juni med formodentlig 2-3 ugentlige afgange.
Så du må æde det ene stop i Zagreb eller flyve via Stockholm.

Forresten. Hvilket flyselskab flyver din kollega med? For måske har
SAS en aftale med dette selskab, så du kan købe en samlet billet hos SAS
og derved undgå, at skulle tjekke din bagage ind igen i Arlanda.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 22-02-11 10:39

Den 22-02-2011 10:28, Peter T. skrev:

> 8. maj;
> dbv-zag: ou660, kl 625-720
> zag-cph: ou480, kl 805-1030

På returrejsen har du en meget lille connection på 45 minutter i Zagreb.
Pga. opstrammede sikkerhedsregler i EU kan du af praktiske årsager
risikere, at din bagage ikke når din flyver til Kbh. Så pak alle
nødvendige ting (nøgler, penge, medicin mv.) i din håndbagage når du
rejser hjem.

Skulle du ikke have din bagage når du kommer hjem, så behøves du ikke
være nervøs. Faktisk forsvinder mindre end 4 ud af 1 mio stk bagage
(jeg taler om få promille af en promille), hvilket står i skærende
kontrast til alle de frygtelige historier om bortkommet bagage man hører
om hos venner og bekendte. Det skal nok dukke op med måske et par dages
forsinkelse. ;)

--
Peter T.

Fra : Marianne

Dato : 22-02-11 21:52

> [...]
> Zagreb (med forbehold for at jeg ikke kender Zagreb lufthavn).
>
> Billigste billetter (og også korteste tur!) lige pt koster 2553 HRK(?) for

Ja - den tur er fin nok

> 8. maj;
> dbv-zag: ou660, kl 625-720
> zag-cph: ou480, kl 805-1030

Tidligt, men OK

> [...]
> en aftale med dette selskab, så du kan købe en samlet billet hos SAS og
> derved undgå, at skulle tjekke din bagage ind igen i Arlanda.

Hun flyver med Norwegian

mange tak for hjælpen!!

mvh
Marianne

Fra : Peter T.

Dato : 23-02-11 02:41

Den 22-02-2011 21:52, Marianne skrev:

> Tidligt, men OK

Ja, meget. Men hold lige øje med tråden. Det kan være, at der dukker
alternativer op de kommende dage. Sandsynligvis kan du flyve via
salzburg, zurich, wien, prag eller milano fremfor zagreb.

> Hun flyver med Norwegian

Så skal du tjekke ind igen i Stockholm. SAs og norwegian air er
desværre hårde konkurrenter, så SAS vil næppe lave en billet med videre
connection til en norwegian air-maskine...

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 24-02-11 08:29

> Ja - den tur er fin nok

> Tidligt, men OK

Alternativ med Austrian Airlines via Wien:

1. maj;

cph-vie: os302, kl 1010-1155
vie-dbv: os731, kl 1250-1410

8 maj;

dbv-vie: os732, kl 1455-1625
vie-cph: os305, kl 1730-1915

--
Peter T.

Fra : Marianne

Dato : 24-02-11 15:16

> Alternativ med Austrian Airlines via Wien:
>
> 1. maj;
>
> cph-vie: os302, kl 1010-1155
> vie-dbv: os731, kl 1250-1410
>
> 8 maj;
>
> dbv-vie: os732, kl 1455-1625
> vie-cph: os305, kl 1730-1915
>
> --
> Peter T.

Perfekt. Mange tak for hjælpen.

mvh
Marianne

Fra : Marianne

Dato : 22-02-11 09:58

Andet end Stockholm vil også være helt fint

mvh
Marianne

Fra : TL

Dato : 22-02-11 16:16

On Mon, 21 Feb 2011 15:12:42 +0100, in dk.fritid.rejse "Marianne"
<mjanneh@gmail.com> wrote:

>Findes der en rejseportal, hvor man kan søge flybiletter, og hvor man kan
>vælge mellemlandingesstedet selv?

kayak.com

Søg på afgang og destination, efter resultaterne kommer frem kan du
sætte filter på mellemlandingslufthavn (til venstre, under airports).