dk. mangler Mozilla Thunderbird
Fra : Vidal

Dato : 21-02-11 10:57

Jeg har lige opdaget, når jeg går ind og vil håndtere
abonnementer, så mangler alle nyhedsgrupper, der
starter med dk, f.eks. dk.edb.internet.software.mail+news
eller dk.politik.

Jeg bruger yousee bredbånd.

Har jeg lavet en forkert indstilling et sted, eller hvad
kan der være galt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 21-02-11 12:02

Den 21-02-2011 10:57, Vidal skrev:

> [...]
> eller dk.politik.
>
> Jeg bruger yousee bredbånd.
>
> Har jeg lavet en forkert indstilling et sted, eller hvad

Nu har jeg opdaget, hvis jeg indtaster subjekt navnet,
f.eks. 'politik' eller 'livssyn', så kommer grupperne
alligevel.

Men altså ingen komplet liste over grupper i dk hierakiet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-11 12:10

Vidal skrev:

> Jeg har lige opdaget, når jeg går ind og vil håndtere
> abonnementer, så mangler alle nyhedsgrupper, der
> starter med dk, f.eks. dk.edb.internet.software.mail+news
> eller dk.politik.

Jeg har samme oplevelse i min Thunderbird, og det har været
sådan i al den tid, jeg kan huske. Hvis du undlader "dk",
kan du finde grupperne, prøv fx med "edb.internet", så
dukker den del af det danske hierarki frem.

Når jeg har brug for en gruppe, som jeg ikke abonnerer på,
og jeg ikke er sikker på navnet, så plejer jeg at besøge
usenet.dk ( http://usenet.dk/?side=kompletliste&m=A ), før
jeg så tilføjer gruppen i Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Mcwm

Dato : 21-02-11 12:24

Den 21-02-2011 12:10, Kim Ludvigsen skrev:
> Jeg har samme oplevelse i min Thunderbird, og det har været sådan i al
> den tid, jeg kan huske. Hvis du undlader "dk", kan du finde grupperne,
> prøv fx med "edb.internet", så dukker den del af det danske hierarki frem.

Noget er glippet for de gode mennesker hos Mozilla.

Løsningen er, at nøjes med et "d" og derefter rulle ned til dk. Så er
listen komplet(for pågældende server).

Venligst
Mcwm

Fra : Michael Haase

Dato : 21-02-11 20:30

Mcwm skrev dette den 21-02-2011 12:23:

> Noget er glippet for de gode mennesker hos Mozilla.
>
> Løsningen er, at nøjes med et "d" og derefter rulle ned til dk. Så er
> listen komplet(for pågældende server).

Det giver faktisk IKKE den komplette liste, ihvertfald ikke hos mig.
Hvis jeg f.eks. taster "teknik" får jeg bl.a. dk.teknik.el,
dk.teknik.telefoni, dk.teknik.scanner.
Disse får jeg ikke hvis jeg kun taster "d". Så det lader til at
Thunderbird søger på det, som ligger efter det første punktum i
gruppenavnet, og dermed er ligeglad med "topdomænet".

--
Michael Haase

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-02-11 21:01

Michael Haase skrev den 21-02-2011 20:30:
> Det giver faktisk IKKE den komplette liste, ihvertfald ikke hos mig.
> Hvis jeg f.eks. taster "teknik" får jeg bl.a. dk.teknik.el,
> dk.teknik.telefoni, dk.teknik.scanner.

Hvis du mener dk.teknik.radio.scanner får jeg dem, du nævner, og andre
vist, hvis jeg går ned i oversigtsgrafen og pakker ud.

Fra : Michael Haase

Dato : 21-02-11 21:14

Jens Jensen skrev dette den 21-02-2011 21:00:

> Hvis du mener dk.teknik.radio.scanner får jeg dem, du nævner, og andre
> vist, hvis jeg går ned i oversigtsgrafen og pakker ud.

Nej, jeg mente dem jeg skrev

Ja, hvis du ikke taster noget, men går direkte ned til "dk."; men hvis
du taster "d" i feltet "vis emner som indeholder" får jeg som nævnt ikke
de nævnte grupper, da de ikke har noget d i navnet. (altså udover det i
"dk")

Hvis din news-udbyder har dem, så prøv at scroll ned til microsoft og
udvid, så vil man kunne se at der er virkelig mange.
Prøv så at søge på microsoft, så får jeg får kun vist 5, og de har alle
5 microsoft i starten og på en anden placering. Dvs at en hel del af
microsofts grupper, ser ud til at være forsvundet, hvis man ikke er
opmærksom på den forskel.

--
Michael Haase

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-02-11 21:30

Michael Haase skrev den 21-02-2011 21:13:
> [...]
> 5 microsoft i starten og på en anden placering. Dvs at en hel del af
> microsofts grupper, ser ud til at være forsvundet, hvis man ikke er

Ja, der mangler en masse af dem, når jeg indtaster microsoft.

Fra : Mcwm

Dato : 21-02-11 23:28

Den 21-02-2011 20:30, Michael Haase skrev:

> [...]
> Thunderbird søger på det, som ligger efter det første punktum i
> gruppenavnet, og dermed er ligeglad med "topdomænet".

Det skal jeg da beklage Jeg for den for min server komplette liste.

Det ser ud til du har ret med hensyn til søgning før første punktum.
Selv på længere ord holder det stik.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-11 23:38

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har samme oplevelse i min Thunderbird, og det har været
> sådan i al den tid, jeg kan huske. Hvis du undlader "dk",
> kan du finde grupperne, prøv fx med "edb.internet", så
> dukker den del af det danske hierarki frem.

Thunderbird bliver forvirret af det første bogstav. Man kan
starte med k. i stedet for dk. Så virker det.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 21-02-11 23:50

> Thunderbird bliver forvirret af det første bogstav. Man kan
> starte med k. i stedet for dk. Så virker det.

Bortset fra det giver andet end dk. grupperne som resultat, så virker
det faktisk.

Tak

Venligst
Mcwm

Fra : Vidal

Dato : 21-02-11 14:58

> [...]

> abonnementer, så mangler alle nyhedsgrupper, der
> starter med dk, f.eks. dk.edb.internet.software.mail+news

Tak for svarene.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard