Hjælp til tydning søges
Fra : leifp

Dato : 20-02-11 16:20

Svendborg/Sunds/Øster Skerninge/1765-1814/opsl 114/Maj/Caroline

Jeg gætter følgende:
Caroline, uægte, født d. 12,hjemmedøbt d. 13 og ? d. 26 ? Moderen Dorthe
Eriksdatter, udlagt til barnefader Lars Ditlevsen, Smed boende
Egeberg.Frembåren af ?????? Mads Smed, Bodil ?

mvh. leif

Fra : Steen Rønnow

Dato : 20-02-11 22:21

Den 20-02-2011 16:20, leifp skrev:
> [...]
> Dorthe Eriksdatter, udlagt til barnefader Lars Ditlevsen, Smed boende
> Egeberg.Frembåren af ?????? Mads Smed, Bodil ?

Jeg synes også den er slem - og klarer den ikke i første hug, men læser:

Caroline, uægte, født d. 12, hjemmedøbt d. 13, og Daaben con-
firmeret d. 26de, *uu**, Moderen Dorthe Eriksdatter, udlagt
til barnefader Lars Ditlevsen, Smed boendes Egeberg
frembåren af Pige *amd**** J**n. Faddere Christen Gode***,
Hans *****, Mads Smed, Bodil Bod**** og unge Karen Fly**.

- suppleret med søgninger i folketællingerne på DDD og senere i AO

MvH   Steen Rønnow, Viborg

Fra : Arne Nielsen

Dato : 21-02-11 10:46

Den 20-02-2011 22:20, Steen Rønnow skrev:
> [...]
> firmeret d. 26de, *uu**, Moderen Dorthe Eriksdatter, udlagt
> til barnefader Lars Ditlevsen, Smed boendes Egeberg

Her er lidt mere og lidt mindre:

Caroline, uægte, født d. 12, hiemmedøbt d. 13, og Daaben con-
firmeret d. 26de dennes, Moderen Dorthe Ericsdatter, udlagt
til Barnefader Lars Ditlevsen Smed, boendes Egeberg
frembåren af en Pige -----------. Faddere Christen Peders,
Hans Smed, Mads Smed, Bodil Bødkers og unge Maren -----.

Venlig hilsen
Arne