Jeg gidder ikke...
Fra : Sømand1

Dato : 17-02-11 12:11

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:15f0859b-080c-4479-9d11-e8636b367918@k7g2000yqj.googlegroups.com...

> Jeg har postet det tidligere. Men du "gidder" ikke :)

Absolut ikke. Men nogle gange bliver man nødt til det selv om man er doven.
Dovenskab er jo et fuldtids-arbejde. Denne post skal ikke fortolkes som ironisk
el sarkastisk.

Som tidligere sagt, man bliver nødt til at sortere og prioritere i tingene. Det
du poster af vrøvl har ikke prioritet. Så enkelt er det.

Du kommer gang på gang med udmeldinger om at NU skal du saglig fremføre en
pointe, men resultatet er at du samme antal gange altid ender med at løbe over
med det du er fuld af, nemlig nonsens, i form af din åbenbare ilitterære foragt
for andre og deres meninger.

Får du timebetalt, er det på accord eller provision for din tid her? Du skriver
måske 10-20x det jeg skriver. Får du meritter efter hvor meget nonsens du poster
fra youtube elelr andre steder. Det er dog ikke alt som du poster som er nonsens,
det skal også siges.

Har du lige set lyset, Bruun? Er det i din begynder-iver at du missionerer så
intenst? Du blev sikkert mere eller mindre tvunget til at traske rundt på dørene
af JV, og du har nu et issue, et regnskab, som du skal have bragt i balance, har
du ikke?
Det kan tage mange år for sådanne issues at repareres, at helbredes, Bruun, det
ved du sikkert.
Ser du dig siddende der og klapre løs på dit tastatur om 5 år, med
samme agenda som du nu har?

Vedr. indholdet af dine posts, dem som du angiveligt mener skulle bringe
kreationisterne i knæ: Disse ting er nøjagtigt det samme gamle materiale som
traves frem af hver eneste af jer humanister når I tror at NU har I fundet noget
nyt og fældende bevis at fremføre. Det er meget af det samme stof som for 30 år
siden. Noget stof er nyt, men de konklusioner som trækkes er ligeså behæftet med
fejl og et livssyn som regelret forhindrer fremdrift af nogen art.

På den måde er der INTET!!! nyt i det. Alt sammen er behandlet i videnskabelig
kreationistisk litteratur, som er frit tilgængelig, også for dig.
Prøv at komme videre Bruun. Du kan godt.

Ligegyldigt hvad din egentlige dagsorden med dit hyper aktivites-niveau her er,
så hænger du fast i mudderet og (måske) i din paranoia mht JV og sikkert andet
også.

Mht til din dagsorden, så kunne du måske oplyse os lidt herom.

Du vil ikke svare på om du er ateist eller ej, det ved vi. Horfor vil du ikke
svare på det? Anser du dig som humanist så?
Jeg synes ikke om at sætte andre i kasser på den måde, men hvorfor ignorerer du
konsekvent
disse spørgsmål?

Fra : tkruse

Dato : 17-02-11 07:47

On 17 Feb., 12:11, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> svare på det? Anser du dig som humanist så?
> Jeg synes ikke om at sætte andre i kasser på den måde, men hvorfor ignorerer du

samme agenda,,kunne det være lige så flot at bruge et ord som også fru
Olsen kan forstå
eller måske endda flotere
jeg ved godt at agenda er din guldknap,,,og din guldknap er intet
vær,,, vis naboen har den samme

Fra : .

Dato : 17-02-11 13:29

> [...]
>
> Som tidligere sagt, man bliver nødt til at sortere og prioritere i tingene. Det
> du poster af vrøvl har ikke prioritet. Så enkelt er det.

Ditto -

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 09:58

"." <Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote in message

> Ditto -

Helt enig. Det jeg poster af vrøvl har heller ikke nogen priotitet.

Hvad med at svare på de konkrete spørgsmål du er blevet stillet? Kan vi få høre?

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 03:55

On 18 Feb., 09:58, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "." <Niels_Br...@yahoo.dk> wrote in message

> Helt enig. Det jeg poster af vr vl har heller ikke nogen priotitet.

Det er uinteressant, at få hældt 3 links i nakken med 900 artikler -
Sømand :)
Jeg er mere interesseret i dine egne formuleringer. Kan du klare den?

> Hvad med at svare p de konkrete sp rgsm l du er blevet stillet? Kan vi f h re?-

Jeg ser ingen grund til at diskutere mit privatliv og tilsvarende med
dig - m.mindre du naturligvis selv lukker op for posen. Jeg har
allerede skrevet mere om migselv end du har ville fortælle om dig.

Kan du klare den - Sømand?

I givet fald - går jeg ind i snakken. Men indtil videre har du
konsekvent været tavs som en grav, hvis du er blevet spurgt til dit
eget liv. Det er Andreas Falck iøvrigt også - han beklager sig
ustandselig over andres anonymitet, selvom de reelt fortæller mere om
sigselv end han gør :)

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 12:53

> Det er uinteressant, at få hældt 3 links i nakken med 900 artikler -
> Sømand :)

Du vil hellere gerne udele hjemmearbejde i øst og i vest end selv at gøre lidt
for det, ikke? Det er lissom din filosofi.

De links m/ artikler var yderst oversigtlig og let at finde rundt i. Og så er de
gratis, i modsætning til mange andre steder.

Og efter at have sorteret det substantielle fra så vil så efterfølgende efterlyse
samme. Dette er jo normal procedure.

> Jeg er mere interesseret i dine egne formuleringer. Kan du klare den?

Hjemmearbejde?

> Jeg ser ingen grund til at diskutere mit privatliv og tilsvarende med
> dig - m.mindre du naturligvis selv lukker op for posen. Jeg har
> allerede skrevet mere om migselv end du har ville fortælle om dig.

nej dette er ingen facebook.
Du har al ret til at lade være emd at lukke op for dit privatliv, og noget som
helst andet for den sags skyld.
Vil du ikke skal du bare sige fra. Det forhindrer dermed ikke spørgsmål eller
undren.

> [...]
> eget liv. Det er Andreas Falck iøvrigt også - han beklager sig
> ustandselig over andres anonymitet, selvom de reelt fortæller mere om

Der har måske være et par spørgsmål her og der, om mig, men jeg anser det som
ikke relevant. Så må man jo bare tage konsekvensen deraf.

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 05:18

On 18 Feb., 12:52, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Du vil hellere gerne udele hjemmearbejde i øst og i vest end selv at gøre lidt
> for det, ikke? Det er lissom din filosofi.

Det er en givende og levende diskussion, når mennesker selv kan
formulere deres synspunkter. Her præsenterer du 600 artikler plus - Du
kan da godt kalde det hjemmearbejde. Jeg går ud fra, at du er et
voksent menneske, som selv ved, hvad du mener og at du har sat dig ind
i dit stof.

Derfor skulle det ikke være så vanskeligt for dig -

> De links m/ artikler var yderst oversigtlig og let at finde rundt i. Og så er de
> gratis, i modsætning til mange andre steder.

At noget er gratis er ikke ensbetydende med at det har kvalitet -

> Og efter at have sorteret det substantielle fra så vil så efterfølgende efterlyse
> samme. Dette er jo normal procedure.

Jeg skal ikke sidde og rode 600 artikler - plus - igennem, for at
finde materiale, der relaterer sig til emnet :)

> Hjemmearbejde?

:)

Der er svaret. Du ligner virkelig en JV. Man læser svaret op fra en
bog, hvor man har sat en streg under en sætning - ikke, Sømand. Prøv
at drist dig ud i noget selvstændigt - reflekterende istedet. Det er
ikke så farligt enddog.

> [...]
> helst andet for den sags skyld.
> Vil du ikke skal du bare sige fra. Det forhindrer dermed ikke spørgsmål eller

Jeg skal gerne rette dine misforståelser.

Jeg har ikke tilbragt til med at gå fra dør til dør :)

Jeg er kommet videre forlængst og har ikke et regnskab med Jehovas
vidner. Jeg har ondt af dem idag eller er fløjtende ligeglad.
Tidligere var jeg vred, men ikke på enkelte individer. På Selskabet,
som spinder guld og penge på at forføre mennesker, gøre dem angste og
udøve srikt - mind-control. Det er en forretning, som har alvorlige
menneskelige omkostninger.

Dine antagelser er forkerte:)

Når jeg nævner det overhovedet, så er det fordi, jeg hører både dig og
Falck tale om - fordomme. Lige her - Fister - er det den anden vej
rundt. Alt detder - kreationisme og fundamentalisme er blevet vejet og
ikke bare fundet for let, men svævende i den tomme luft :)

> Der har måske være et par spørgsmål her og der, om mig, men jeg anser det som
> ikke relevant.  Så må man jo bare tage konsekvensen deraf.-

Jeg tror, at du er vokset op i en religiøs familie. Og jeg tror på, at
jeg har ret, når jeg skriver, at du ikke har en boglig uddannelse. Er
det ikke rigtigt?

Det er ikke nedsættende. Det er blot forklarende -

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 14:20

> [...]
> i dit stof.
>
> Derfor skulle det ikke være så vanskeligt for dig -

Heller ikke for dig, vil jeg formode. Der var søgemaskiner tilgængelig. Du er jo
ikke tvunget..., du kan jo bare finde en som du synes vil besvare dine spørgsmål
hvorefter du kan kommentere den her. Desuden har du fået en del individuelle
artikler som det er.
Du har mange gange hældt artikler på 10-20+ sider ud her, og håber/forventer at
andre vil læse dem, så jeg synes ikke du skal beklage dig altfor meget.

> At noget er gratis er ikke ensbetydende med at det har kvalitet -

enig. Noget dyrt heller ikke.

> Jeg skal ikke sidde og rode 600 artikler - plus - igennem, for at
> finde materiale, der relaterer sig til emnet :)

Som sagt der er søgemaskiner.

Jeg venter så på dine indspark.

> [...]
> bog, hvor man har sat en streg under en sætning - ikke, Sømand. Prøv
> at drist dig ud i noget selvstændigt - reflekterende istedet. Det er

Hvad ved du om den sag?

> [...]
>
> Jeg er kommet videre forlængst og har ikke et regnskab med Jehovas
> vidner. Jeg har ondt af dem idag eller er fløjtende ligeglad.

Jeg ser ikke en som er fløjtende ligeglad, du er derimod en mærket mand.
Stort set alt du siger er et vidne imod det du påstår her.

Du forstår sikkert hvad jeg mener.....

> [...]
> som spinder guld og penge på at forføre mennesker, gøre dem angste og
> udøve srikt - mind-control. Det er en forretning, som har alvorlige

Dette er jeg helt enig i. Nej, jeg har aldrig været i JV. Har dog kendt et par
stykker. Jeg har læst den bog som kom ud tidligt i 90erne af ham som blev smidt
ud af det styrende råd i NY. Husker ikek titlen.

> [...]
> rundt. Alt detder - kreationisme og fundamentalisme er blevet vejet og
> ikke bare fundet for let, men svævende i den tomme luft :)

Her drejer det så skarpt for dig, Bruun. Kom ånden over dig eller hvad
skete??????

> [...]
> det ikke rigtigt?
>
> Det er ikke nedsættende. Det er blot forklarende -

Du har ret til at spørge, og det er aldrig nedsættende hvis du gør det uden
omsvøb.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-02-11 14:38

Sømand1 skrev i

> Du forstår sikkert hvad jeg mener.....

Kensgerningen er at han ganske enkelt IKKE VIL forstå noget som helst.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 08:18

On 18 Feb., 14:20, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:

> Heller ikke for dig, vil jeg formode. Der var s gemaskiner tilg ngelig. Du er jo
> ikke tvunget..., du kan jo bare finde en som du synes vil besvare dine sp rgsm l
> hvorefter du kan kommentere den her. Desuden har du f et en del individuelle
> artikler som det er.
> Du har mange gange h ldt artikler p 10-20+ sider ud her, og h ber/forventer at
> andre vil l se dem, s jeg synes ikke du skal beklage dig altfor meget.

Jeg lægger en artikel ud og paster, den relevante tekst når du svarer
med link i stil med:
www.kreationistisknonsens.com

Derefter forventer jeg at du evner at gå ind i saglig en debat. Men -

Du er jo ikke istand til at diskutere eksempelvis radiometriske
dateringer - sikkert fordi du ikke fatter et dyt. Og du er ikke istand
til at diskutere relativ datering - formentlig af samme grund.

> enig. Noget dyrt heller ikke.

Nope -

> Som sagt der er s gemaskiner.

Sikke et svar: " Her er 600 -plus- artikler. Der findes søgemaskiner -

:)

Undskyld med det er sgu ikke speciel kvalificeret.

> Jeg venter s p dine indspark.

Nope. Dem klipper du væk -
Du har netop klippet dine misforståelser af retssagen Kitzmiller vs.
Dover ud :)
Du sniger dig udenom enhver diskussion af at kreationisme ikke er
videnskab og hvorfor den ikke er det på den måde.

Du undlader at kommentere på de eksempler jeg giver dig på kristne,
som ikke har vanskeligheder med både at være kristne og samtidig evne
at tænke i naturvidenskabelige termer.

De er eksempelvis lige her. Kik på dem - Sømand og lyt til dem.
http://www.youtube.com/watch?v=qok5g_jn2xc&feature=channel

Du reflekterer ikke over, at kreationismen ikke formår at fremlægge en
sammenhængende tese, som er indenfor videnskabens rammer.

Du svarer med et: "Øvse bøvse der findes søgemaskiner - her er 600 -
plus - artikler. osv. etc.

> Hvad ved du om den sag?

Gab - du er kedelig.

> Jeg ser ikke en som er fl jtende ligeglad, du er derimod en m rket mand.
> Stort set alt du siger er et vidne imod det du p st r her.

Jeg vil ikke sige, at menneskers opvæksts-vilkår ikke sætter sine
spor. Men jeg vil sige, at man kan komme videre. Du skulle prøve -
Sømand. Prøv at læs lidt om det du udtaler dig om. Det er en god start
-

> Du forst r sikkert hvad jeg mener.....

Nej. Jeg forstår ikke dine påstande. Men i relation til at være
mærket, så er du afgjort mærket. Og det forklares kun ved, at du har
haft en opvækst i en religiøs familie. Det er det eneste som kan
forklare, at du end ikke kan sætte dig ind i og forstå stof, som
elever i 9-ende klasse almindeligivs forstår og kan redegøre for -

> Dette er jeg helt enig i. Nej, jeg har aldrig v ret i JV. Har dog kendt et par
> stykker. Jeg har l st den bog som kom ud tidligt i 90erne af ham som blev smidt
> ud af det styrende r d i NY. Husker ikek titlen.

Jehovas vidner er et kapitel for sig. Det er et interessant emne, hvis
man vil diskutere sekter, mind-control, pengestrømme osv.
Webbens adgang til informationer er formentlig noget af det værste,
som er sket for Selskabet -

> Her drejer det s skarpt for dig, Bruun. Kom nden over dig eller hvad
> skete??????

Ikke forstået -

Men du undgik endnu engang at reflektere over det centrale. Du kan
ikke beskylde mig for at have fordomme. I givet fald sad jeg fast i
hængedynget som du gør -

Du - tværtimod - er i besiddelse af så mange fordomme, at du end ikke
behøver åbne en bog for - forinden - at afgøre, at den ikke er
ulejligheden værd :)

Du havde ikke læst noget som helst om evolutionsteorien - havde du:
I givet fald: Prøv at fortæl, hvad du har læst og sat dig ind i?

> Du har ret til at sp rge, og det er aldrig neds ttende hvis du g r det uden
> omsv b.-

Og ved ikke at svare - svarer du også :)