Nogle svar
Fra : Sømand1

Dato : 17-02-11 11:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:d2c02fe7-4a85-48a7-a3bf-ea1a3c7c8446@g10g2000vbv.googlegroups.com...

>:
> "How to use the Cruncher and this website in teaching Creationism in
> the classroom"

Den giver bare nogle svar på alm spørgsmål.

> [...]
> this entire set of books). Scientific creationism is keyed to facts
> about astronomy, geology, genetics, paleontology, zoology, botany,
> thermodynamics, physics, and other sciences. The scientific case for
> it is based on our knowledge of sedimentary strata, radioactivity,
> astrophysics, DNA, fossils, mutations, species, and similar things.
>
> Det er det rene og skære vrøvl - Sømand. Intet mindre. Du må meget
> gerne finde eksempler på at "videnskabelig kreationisme" indgår i:
> Antropologi, astronomi, genetik, zoologi, botanik mv. etc -

Data er den samme for alle parter, og alle disse områder indgår i det. Det er i
fortolkningen hvor vandene skilles. Meget af data+ fortolkning kan findes rundt
omkring. Jeg er klar over at smide ud disse links ikke er særlig velset, men du
må nok selv grave lidt i dem hvis du søger svar på dine spørgsmål. Det er
rimeligt let at finde rundt i pga overskriftene.

http://creation.com/articles#feature_archive
Her er en liste af ca. 6000 artikler af meget forskellig art. Alle er direkte
tilgængeligt.

http://www.answersingenesis.org/get-answers/daily-articles
Her er mange flere.

http://www.icr.org/index.php?module=articles&action=search&f_typeID=12
Og mere.

> ???
>
> For det første - der er ingenting som hedder: Videnskabelig
> kreationisme. Du vil få et måbende ansigtsudtryk som respons på dette
> statement. Jeg vil bede dig lytte til dette klip fra 00.48 - 01.10 :
> http://www.youtube.com/watch?v=ECpV0-RBWLw&feature=channel

Dette er et fint eksempel på en propaganda video for nybegyndere. Hvorfor falder
du så konsekvent på halen for sådanne klip? Kan du se nogle problemer med den
video?

> Du har ligefrem en retslig afgørelse, som fælder dom om spørgsmålet:
> Er kreationisme eller ID videnskab. Du kender formentlig svaret.
> Kreatonisterne tabte med et brag og man røg dermed ud af
> undervisningslokalerne.

Det er korrekt, men en sag om naturlove kan ikke afgøres i et retslokale, af en
dommer. Dvs det kan den godt, men det er så ingen gyldig afgørelse.

Vi kunne jo også af en dommer i en retssal få forbudt frostvejr om vinteren i det
nordøstlige Rusland, men
den holder næppe langt.

> Alligevel fortæller din kilde, hvordan man skal undervise i
> kreationisme. Og sandelig ved at fremføre påstande, som vil få en
> underviser i den danske folkeskole - fyret. Fordi - Sømand - de er
> forkerte, hvis vi ikke skal bruge ordet: løgne -

Det er helt korrekt at det klart ville få en lærer fyret hvis han holdt
på sin ret at undervise i skabelsen og de data som bakker op om denne event. Selv
om han marginalt kom ind på det ville han nok stå til en skideballe.
Ingen lærer TØR at lufte sine tanker eller andet herom hvis han har sit arbejde
kært.

Men hvad siger det? Det siger intet om skabelsen, det siger noget om det danske
skolesystem. Dette er en af de forbudte områder, som også katolikkerne har sine
forbudte bøger. Galileo havde jo også et lignende problem og han skulle også
forbydes.
Problemet er ikke nyt, og det er religiøst af karakter. Bare et mere bevis på at
hele evolutionsteorien er en religion af frygt og mind-kontrol.

> [...]
> alternatives: creation or evolution. Each of the two is a philosophy
> of life and meaning, and explains origin and destiny.
>
> Hvad mener du om denne retorik?
>
> Jeg bemærker især de sidste sætninger: "essentially a world view" og
> "Each of the two is a philosophy of life and meaning, and explains
> origin and destiny."
>
> Begge teorier er en filosofi om meningen med livet og forklarer
> oprindelsen og skæbnen.
>
> Det er rygende forkert. ET beskæftiger sig ikke det mindste med
> meningen med livet eller menneskets skæbne.

Jo den gør. Man kan ligefrem sige at ET er en ideologi og et livssyn i sig selv.
Fordommen og livssynet og meningen uløseligt forbundet til ET er at der IKKE er
en mening med livet, udover at overleve og at formere sig.

Det siger sig selv at dette også er et livssyn, en præmis, en fordom og mening og
kan også helt fint kaldes en religion.

Der er en gigantisk selvmodsigelse i hele denne problematik, at på forhånd påstå
at ET ikke beskæfter sig med meningen med livet eller en skæbne.

> Biologi er biologi som
> ikke er filosofi.
>
> Man omtaler ligefrem evolutionsteorien som en religion?

Godt set. Det er det som du burde tage til efterretning her. Dette er også
logik...og her skal man forfølge en tanke til et konklusivt resultat, ikke bare
halvvejen.

> [...]
>
> Answer:
> We could reply, is not evolution taught in public schools merely as a
> way of introducing atheism to the students?
>
> Nej - Sømand.
> Der findes millioner af kristne som fint kan kombinere deres religion
> med ET. Kenneth Miller er iøvrigt en af dem - Kenneth Miller som med
> redelig religion piller hele forestillingen om videnskabelig
> kreationisme fra hinanden bl.andet i Dover retsagen. Og i foredraget
> her: http://www.youtube.com/watch?v=JVRsWAjvQSg
>
> Du bedes bemærke at foredraget indledes med en bøn. Ken Miller er

Ja. Alt sammen PR for og manipulation med simpletons. Du forbavser mig lidt hvor
let du hopper på disse 'tokens'.

> Question:
> Why should such a small minority be permitted to impose their ideas on
> the majority? Most people do not want creationism taught in the public
> schools.
>
> Answer:
> Most people DO want creationism taught in the public schools.
>
> Mit svar: Videnskabelighed er ikke et spørgsmål om flertalsafgørelser
> i et bibelbælte -

nej. Heller ikke af en dommer i en retssal, ligegyldigt hvor.
Naturvidenskabelighed er underlagt naturlove.

Hele denne historie om dette (the Dover Case og andre af samme art) er en
juridisk afgørelse. Når vi har med juridiske afgørelser at gøre så er der også
givetvis en jurisdiction, dvs et begrænset område hvor de gældende love tager
effekt.
Når det kommer til offentlige skoler så er det klart at det er et område
underlagt en lovgivende magt, hvorfor de også mener de har ret til at
gennemtrumfe en juridisk afgørelse, hvadenten den er ret eller forkert.
En juridisk afgørelse er ikke et spørgsmål om ret eller forkert, det er alene et
spørgsmål om en afgørelse ifølge den gældende lov, eller fortolkning af deraf.

Elever på en offentlig skole betragtes også som 'statens ejendom' eller
'jurisdiction' og deraf kommer der et ufravigelig krav om at staten har ret til
at påvirke disse elever som de ønsker. Forældre er blot babysittere. Vi har det
samem i DK.
Private skoler med statstøtte opstår, men mange finder ud af at det oftest er i
småtingsafdelingen at de har selvbestemmelse over mange af disse ting, sålænge
staten lægger finanser i.

> De sidste 2 spørgsmål orker jeg ikke beskæftige mig med. Hvis du vil
> er du meget velkommen til at bringe dem frem.
>
> Jeg vil blot konstatere, at du forventer, at jeg på et senere
> tidspunkt vil få svar på emnet. Det vil du også - Sømand. Hvordan tror
> du Gud har det med at nogen gerne vil manipulere med realiteten og
> fremlægge usandheder for at vildlede - skoleelever?

Du viser dig som et let bytte - måske over middels - når det kommer til at hoppe
på fiduser og tricks som trækkes ud af ermet af hofjestere på de rigtige
tidspunkter.
For ikke længe siden kom du med en lang udredning om hvordan man skal forholde
sig kritisk når man henter info fra internettet, og der har jeg ikke noget særlig
at indvende. Men du burde tage den i brug selv.

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 04:39

On 17 Feb., 11:57, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> må nok selv grave lidt i dem hvis du søger svar på dine spørgsmål. Det er
> rimeligt let at finde rundt i pga overskriftene.

Jeg vil nok sige, at tilgangen svarer til holocaust-benægteres. Man
bruger noget og ikke andet. Man omskriver det, som
alle andre er enige om -

> http://creation.com/articles#feature_archive
> Her er en liste af ca. 6000 artikler af meget forskellig art. Alle er direkte
> [...]

Er det så nu, jeg skal hælde 500 links ud fra officielle
læreanstalter, seminarer, universiteter mv?

> Dette er et fint eksempel på en propaganda video for nybegyndere. Hvorfor falder
> du så konsekvent på halen for sådanne klip? Kan du se nogle problemer med den
> video?

Jeg falder ikke på halen for så meget - Sømand. Men det er et
foredrag, som jeg har brugt i undervisningssammenhænge med unge
muslimer, som har nogenlunde samme tilgang som dig.

Du er meget velkommen til at påpege konkrete, faktuelle fejl. Fremfor
blot at hælde nogle omkostningsløse påstande ud - Kan du klare den -
Sømand?

> Det er korrekt, men en sag om naturlove kan ikke afgøres i et retslokale, af en
> dommer. Dvs det kan den godt, men det er så ingen gyldig afgørelse.

Det var ikke naturlovene, som var emnet i retssagen :)

Jeg har postet en drama-dokumentar om retssagen i en anden tråd. Det
er let fordøjelig. Du kan se den, sådan at du kan gøre dig klart, hvad
retssagen handlede om -

> Vi kunne jo også af en dommer i en retssal få forbudt frostvejr om vinteren i det
> nordøstlige Rusland, men
> den holder næppe langt.

Igen: Det var ikke det, som retssagen handlede om.

> [...]
> Ingen lærer TØR at lufte sine tanker eller andet herom hvis han har sit arbejde

Det kan han somend godt. Men i den rette sammenhæng, som er
religionsundervisningen og ikke i det naturvidenskabelige fag -
biologi.

> [...]
> Problemet er ikke nyt, og det er religiøst af karakter. Bare et mere bevis på at
> hele evolutionsteorien er en religion af frygt og mind-kontrol.

Det er jo ret ironisk, at det eksempel du nævner har været i konflikt
med religiøse magthavere, ikke sandt?

A Teacher in Trouble
http://www.youtube.com/watch?v=m4xK65crf8E&feature=related

> [...]
> Fordommen og livssynet og meningen uløseligt forbundet til ET er at der IKKE er
> en mening med livet, udover at overleve og at formere sig.

Du må meget gerne dokumentere - præcist - hvor, der i
evolutionsteorien er formuleringer om, livssyn, meningen med livet
eller - skæbnen.

Kan du klare den Sømand?

> Det siger sig selv at dette også er et livssyn, en præmis, en fordom og mening og
> kan også helt fint kaldes en religion.

Hvodan kan en videnskabelig teori være en fordom ?

Ved du egentlig hvordan man definerer begrebet: religion -
Religion knytter an til Gud eller guder og de ritualer, dem moral som
følger deraf.

> Der er en gigantisk selvmodsigelse i hele denne problematik, at på forhånd påstå
> at ET ikke beskæfter sig med meningen med livet eller en skæbne.

Nej. Afgjort ikke. Du har nu fået nogle lektier for Sømand. Du kan
ikke bare blive ved med at mene, at du slipper af med omkostningsfrie
påstande :)

Du dokumenterer og påviser nu, præcist hvor evolutionsteorien
indeholder formuleringer ud i: meningen med livet og skæbne.

> Godt set. Det er det som du burde tage til efterretning her. Dette er også
> logik...og her skal man forfølge en tanke til et konklusivt resultat, ikke bare
> halvvejen.

I givet fald må det være "religion" i overført betydning. Det burde
både ud og også siden her - præcisere.

> Ja. Alt sammen PR for og manipulation med simpletons. Du forbavser mig lidt hvor
> let du hopper på disse 'tokens'.

Eller også har du bare ikke læst 3 sammenhængende linier af
evolutionsteorien. Det tænker jeg er en mere nærliggende forklaring,
end at dybt religiøse mennesker - professorer, undervisere og biologer
lader sig manipulere :)

Har du eksempelvis læst Darwins: On the Origin of Species?

Men nu har du jo muligheden for at dokumentere og påvise præcist hvor
megen substans, der er i dine påstande. Du har fået nogle spørgsmål..
Jeg forventer du besvarer dem, med andet end nogle letkøbte
formuleringer om: propaganda, løgn osv.

Påvis dine udsagn med referencer i evolutionsteorien. Kan du klare den
- Sømand?

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 14:59

> Jeg vil nok sige, at tilgangen svarer til holocaust-benægteres. Man
> bruger noget og ikke andet. Man omskriver det, som
> alle andre er enige om -

Hvornår kom holocaust benægtere ind i billedet? Har vi snakket om dem, eller du
een af dem?

> Er det så nu, jeg skal hælde 500 links ud fra officielle
> læreanstalter, seminarer, universiteter mv?

Det må du da gerne.

Men du skal bare igang med at få lidt skik på din viden Bruun!!!!

Brug søgemaskinen så går det ligeså fint.

Prioriteter prioriteter, og vrøvl... du ved.

Fra : Vidal

Dato : 18-02-11 17:21

Den 18-02-2011 14:58, Sømand1 skrev:

> Prioriteter prioriteter, og vrøvl... du ved.

Før du har set dig om, har Patruljen taget en ny
uddannelse, som påviser han prioriterer på den
allerfineste måde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-02-11 17:26

Vidal skrev i

> Før du har set dig om, har Patruljen taget en ny
> uddannelse, som påviser han prioriterer på den
> allerfineste måde.

Ja, han må da snart være multiprofessor i både dit og dat - men det kan han
jo også med alle de personligheder og idenditeter han efterhånden har.

Mon han selv kan holde styr på dem alle efterhånden - eller er det derfor
han er begyndt at race land og rige rundt medens han pisser sig selv ned ad
benene i ren frustration.

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 07:53

On 18 Feb., 14:58, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Hvorn r kom holocaust ben gtere ind i billedet? Har vi snakket om dem, eller du
> een af dem?

Jeg har talt med nogle. Og jeg har læst endnu mere. Sammenligningen er
ikke helt galt afmarcheret. Det er naturligvis et andet emne, men i
tilgangen til kildematerialet mindre kreationister ganske godt om
mange benægtere.

Ikke dem alle - men adskillige. Det hænger ofte på
uddannelsesniveauet. De som har ringe kvalifikationer har nogenlunde
samme retorik, som dig og også andreas Falck. Mere uddannede personer
kan gå ind i materialet og diskutere på et andet niveau. Ikke desto
mindre: Man fravælger meget og man udvælger - lidt.

Nej. Jeg er ikke holocaust-benægter. Jeg har læst historie for netop
at bevæbne mig i den intellektuelle kamp mod især muslimske benægtere..
Det er dem, jeg har mødt i arbejdssammenhænge.

> Det m du da gerne.

Det gør ikke indtryk på dig alligevel. Du læser det ikke og du sætter
dig ikke ind i stoffet.

Se blot, hvor meget du har klippet fra her. Og mon ikke du alligevel -
næste gang emnet er retssagen i Dover - bare gentager digselv med lidt
fjol om, at retten ikke kan forandre på naturlovene. Det er vældig
ironisk, da dit sidste link netop gik på, at samtlige naturlove skulle
være ophævet for 6000 år siden :)

> Men du skal bare igang med at f lidt skik p din viden Bruun!!!!

:)

Tomme påstande. Ingen substans - heller ikke selvom du må bruge en
stak udråbstegn.

> Brug s gemaskinen s g r det liges fint.
>
> Prioriteter prioriteter, og vr vl... du ved.

Mere tomt fnidder om - ingenting.

Fra : tkruse

Dato : 18-02-11 09:39

On 18 Feb., 17:26, "Andreas Falck" <dewn...@tiiscalii.dk> wrote:
> Vidal skrev inews:4d5e9c5a$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Ja, han m da snart v re multiprofessor i b de dit og dat - men det kan han
> jo ogs med alle de personligheder og idenditeter han efterh nden har.
>
> Mon han selv kan holde styr p dem alle efterh nden - eller er det derfor
> han er begyndt at race land og rige rundt medens han pisser sig selv ned ad
> benene i ren frustration.

er du Kristen,,,men hvad fanden gør du for nogle som helst
jeg hængte foderkugler ud til spurvene
jeg kunne tælle mindst 12 spurve i kuglerne
men en ond Falk have fundet fidusen i fodre kuglerne på en anden måde
OK Falk skal have noget at spise,,,selv om der står skrevet,,,selv
løven skal æde græs
men det er sku som om at dit virke er at hive den mest væmmelige
snotklat om fra din sure mavesøs dystre svovl agties ilds dyb
og spytte det i hovedet på hvem som helst

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 18:09

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Bruun, du havde faktisk en pointe, for en gangs skyld. Du skal derfor roses,
hvilket hermed er gjort.

Jeg syntes det lige var denne (om the Dover case) som skulle besvares.

Alt andet er ynkeligt jammer og vrøvl.

> Det var ikke naturlovene, som var emnet i retssagen :)

Det har du ret i, Bruun.
Så godt kender jeg heller ikke sagen, men personligt synes jeg det måske var
fjollet at gå ind i en sådan retssag, hvor afgørelsen stort set var afsagt på
forhånd. (Sagt med store forbehold.)

Men jeg holder fast i at det ultimativt har noget med naturlove at gøre.

Så må jeg heller sige det på en anden måde.

Naturvidenskaben er underlagt naturlovene, kan vi være enige om det?
Hvilken naturlov bestemmer hvorvidt kreation science er naturvidenskab eller ej?

Hvis ikke det er nogen naturlov som fastslår det, hvordan kan en dommer så afgøre
1) om det er naturvidenskab eller ej og 2) om der skal undervises i det eller ej?

Derfor så hænger i sidste ende domemrens afgørelse 100% på fordomme og på
livssyn, samt frygt for repressalier hvis han skulle dømme anderledes.

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 11:07

On 18 Feb., 18:09, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> hvilket hermed er gjort.
>
> Jeg syntes det lige var denne (om the Dover case) som skulle besvares.

Du må endnu engang slette teksten med en saglig henvsning til:
ynkeligt jammer og vrøvl :)

Det er da morsomt. Du har ikke læst det mindste materale om evolution
- og du kan ikke redegøre for, hvad det egentlig er du står for. Dit
vægtigste argument er: Øvse bøvse. Det er noget ynkeligt jammer og
vrøvl - eller du er en hjernevakset gamel bøsse osv. etc -

Kom nu ikke fremover og beklag dig over hvilket niveau diskussionerne
føres på.

Som en anden svagpisser her har for vane. Andreas Falck - der hælder
798 indlæg ud med personsvineri og derefter spiller offerrollen som
kristen martyr, hvis han får svar på tiltale :D

Ihh altså. Han skriver at han kunne pisse ind af mn brevkasse... Nu
har jeg kun løjet om ham gennem 57 indlæg og hældt 1798 skældsord
efter ham. Piv hvor er det synd for mig - jeg må op på korset for mig
tro og jamre mig videre :)

Det er latterligt det I kan præstere. Som en flok småbørn i
indskolingen der skal til at spise salat, fremfor nutellamadder :)
Ynkeligt jammer: Ubegavet dumhed, en flok uuddannede bøve-drenge det
trutter i båthorn :)

> [...]
>
> Men jeg holder fast i at det ultimativt har noget med naturlove at g re.
>
> S m jeg heller sige det p en anden m de.
>
> Naturvidenskaben er underlagt naturlovene, kan vi v re enige om det?
> Hvilken naturlov bestemmer hvorvidt kreation science er naturvidenskab eller ej?
>
> Hvis ikke det er nogen naturlov som fastsl r det, hvordan kan en dommer s afg re
> 1) om det er naturvidenskab eller ej og 2) om der skal undervises i det eller ej?
>
> Derfor s h nger i sidste ende domemrens afg relse 100% p fordomme og p
> livssyn, samt frygt for repressalier hvis han skulle d mme anderledes.

Han var utvivlsomt mere nervøs for de dødstrusler, som de kristne
tågehorn hældte efter ham, mon ikke - ihvertfald måtte han have
beskyttelse. Det er nogenlunde tilsvarende den flok fanatiske
muslimer, der må jagte tegneserie-tegnere og trampe på Dannebrog. Føj
-

Der kan komme et tidspunkt, hvor vi må aflive alle disse religiøse
hjernelamme fanatikere: muslimer som kristne. Desværre - men det kan
ende op sådan -

I er fuldstændigt faktaresistente, læser ikke, forstår ingenting og
kan ingenting udover at hælde skældsord og true dommere mv. Verden
ville være et bedre sted uden religiøse freaks -

Fra : Sømand1

Dato : 18-02-11 19:29

> [...]

Det var da voldsomt som du tager på vej her Bruun.

Bare fordi jeg ikke gidder at gøre dit uddelte hjemmearbejde nu her i weekenden?

Du fik da ros, sætter du ikke pris på det?

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 11:39

On 18 Feb., 17:20, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> F r du har set dig om, har Patruljen taget en ny
> uddannelse, som p viser han prioriterer p den
> allerfineste m de.

Ja - det er utvivlsomt ikke let, at sidde i et værktøjsskur ude på en
roemark og klaske på en bongotromme, mens andre tager uddannelse, får
mere uddannelse og tager en mere :)

Jeg kan egentlig godt forstå du må få en mavesur fornemmelse. Det er
noget skidt at sidde stagneret og størknet tilbage, mens andre sørger
for at udvikle sig kontinuerligt -

Men jeg tror så ikke, at det hjælper dig at tæske hårdere på din
bongotromme eller hælde sure og belyvende kommentarer ud på usenet. Se
at kom i behanding Villy Dalsgaard. Og når du så - om nogle år - har
fået det bedre, så tag for pokker en uddannelse.

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 11:40

> [...]
> han er begyndt at race land og rige rundt medens han pisser sig selv ned ad

:)

Du er en hjernelam klaphat. En kustode ud i dumhed og ubegavet
spildtid -

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 11:52

On 18 Feb., 19:28, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Det var da voldsomt som du tager p vej her Bruun.

Jeg mister sgu tålmodigheden med dig.

> Bare fordi jeg ikke gidder at g re dit uddelte hjemmearbejde nu her i weekenden?

Du lider i den grad af intellektuel dovenskab, at du er en skændsel.
Grundlæggende aner du ingenting om noget-som-helst af hvad vi har
diskuteret her :)

Det er trist, for du er ikke dum. Andreas er blot ubegavet og
småpsykotisk. Det er du ikke - og alligevel falder du ned i rendyrket
intellektuel dovenskab og sløvsind.

Trist - men dig om det. Når du en dag har læst en bog, så du
overhovedet ved noget om evolution, så kom igen. Indtil da må du leve
i dine illusioner om, at ET formulerer sig om meningen med livet,
skæbne osv.

Den dag du læser om tingene, vil du forstå, at du intet kan finde i
den retning. Det er så op til digselv, hvor mange år du vil spilde med
det-der nonsens.

> Du fik da ros, s tter du ikke pris p det?

Nope. Hvad skal jeg bruge det til -
Jeg så hellere, at du kom på biblioteket og fik gang i læsningen -

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-11 05:04

> nej. Heller ikke af en dommer i en retssal, ligegyldigt hvor.
> Naturvidenskabelighed er underlagt naturlove.

Ja. Det er der ikke en eneste som fraskriver :)

Tilgengæld fraskriver du en hel del. Retssagen gik på, om kreationisme
er videnskab.
Den handlede ikke om at forbyde regnvejr i Sibirien eller på
Langeland.

Videnskaben arbejder efter fastlagte rammer: Videnskabsteori. Det er
derfor nogen ustandselig henviser til begreber såsom: Falsificering.

Det nytter slet ikke, at forlange undervisning indført i et
naturvidenskabeligt fag, hvis der ikke er formuleret en sammenhængende
tese - vel. Og som du kan se i drama-dokumentaren og iøvrigt også læse
dig til andre steder, så er der ikke en sammenhængende fremstilling.

Først og fremmest:
Det nytter ikke rigtigt at man i en naturvidenskabelig sammenhæng har
en forklaring som hedder: "Gud gjorde det." Og hvorfor så ikke det?

Fordi, i givet fald skal du til at dokumentere, at Gud eksisterer.

Man kan heller ikke undervise en en naturvidenskabelig sammenhæng, ved
at henvise til alle de ting, som vi endnu ikke kan forklare og så
konkludere: Gud gjorde det -

> [...]
> spørgsmål om en afgørelse ifølge den gældende lov, eller fortolkning af deraf.

Alt detder kan du godt mene. Men det har ikke så meget med de
naturvidenskabelige fag at gøre.

> [...]
> småtingsafdelingen at de har selvbestemmelse over mange af disse ting, sålænge

Det er nu engang ikke forældre, som skal afgøre, hvilket indhold de
naturvidenskabelige fag skal have. Man kan ikke arbejde udenfor
videnskabens præmisser fordi nogle forældre mener, at man skal
tilsidesætte hele det naturvidenskabelige grundlag.

Man kan undervise i kreationisme i religionsundervisningen, hvor
ideologier om Gud og guder kan komme i spil.

> [...]
> sig kritisk når man henter info fra internettet, og der har jeg ikke noget særlig
> at indvende. Men du burde tage den i brug selv.-

Hvis du ellers kikker efter, så bruger jeg stort set kun officielle
websider. Eksempelvis er zoologisk museum en del af Københavns
universitet. http://zoologi.snm.ku.dk/ Osv osv. Ihvertfald når
diskussionen drejer sig om ET og biologi.

Der er links til foredrag og debatter, men de indeholder fagpersoner,
som sætter deres faglighed i spil i relation til emnet. Det er derfor
jeg ustandselig beder dig præcisere, påvise og dokumentere deres
uredelighed, hvis du mener den kan findes. Uredelighed er en alvorlig
anklage at hælde i nakken på fagfolk -