auto refresh
Fra : JB

Dato : 16-02-11 19:25

Auto refrech fra en webside på ens egen side.
belaster det fra den webside?

Jørgen

Fra : Anonymous

Dato : 16-02-11 20:52

Den 16-02-2011 19:25, JB skrev:
> Auto refrech fra en webside på ens egen side.
> belaster det fra den webside?

Hvordan belaster?

Det er belastende (irriterende) for brugeren, hvis indholdet opdateres
automatisk med hele sideskift. Det kan være et særligt problem for
blinde... Det kan så også være en forholdsvis belastning for serveren i
forhold til f.eks. at benytte AJAX, hvor kun en del af siden opdateres
ad gangen.

Men uden at vide formålet med autorefresh, er det lidt svært at svare
mere konkret på.

MVH
Rune Jensen

Fra : JB

Dato : 16-02-11 21:19

"Anonymous" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> gangen.
>
> Men uden at vide formålet med autorefresh, er det lidt svært at svare mere

tak for svaret
det er ikke hele siden
www.oz7aik.dk/radio/

Jørgen

Fra : Anonymous

Dato : 16-02-11 23:06

Den 16-02-2011 21:19, JB skrev:

> tak for svaret
> det er ikke hele siden
> www.oz7aik.dk/radio/

Du har tre iframes, som opdateres, selve hovedsiden er statisk.
Iframesne vil ikke påvirke selve din server - så vidt jeg kan se, da
indhold hentes eksternt - men de vil påvirke hastighed af siden fra
brugerens synspunkt, brugerens oplevelse af siden og brugerens computer.
Siderne sættes sammen i brugerens browser, så den gør en stor del af
arbejdet.

Prøv at spørge i clientside, om det kan gøres mere optimalt med
Javascript. Det er faktisk eneste alternativ, jeg lige kan komme på (men
ikke nødvendigvis bedre).

Har du problemer med serverbelastning ell. lign. siden du spørger?

MVH
Rune Jensen

Fra : JB

Dato : 17-02-11 03:44

> [...]
> ikke nødvendigvis bedre).
>
> Har du problemer med serverbelastning ell. lign. siden du spørger?

1000 Tak for hjælpen

nej jeg har ingen problemer, jeg vil bare ikke gøre noget forkert

Jørgen