Autocorrect i thunderbird
Fra : Leif Neland

Dato : 16-02-11 17:31

Findes der et addon for autokorrektur i TB?

Jeg får relativt offsat min højre hånd en tand til venstre, og når jeg
med gevaldig fart vil signere med "Leif", får jeg skrevet "Keuf"

Det lader til at jeg har nået at rette det; det kan ihvertfald ikke
Googles...

Søgning efter "autokorrektur" eller "autocorrect" på
https://addons.mozilla.org/da/firefox/search/ giver ikke noget.

Leif

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-02-11 19:05

Leif Neland wrote:
> [...]
> Googles...
>
> Søgning efter "autokorrektur" eller "autocorrect" på

Jeg har lige prøvet at søge i Google og har bl.a. fundet nedenstående.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=626972
- se f.eks. det link, hvor der står noget med stashbox.

http://unwritable.blogspot.com/2009/02/autocorrect-in-thunderbird.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-11 21:04

Leif Neland skrev:
> Findes der et addon for autokorrektur i TB?

Hvilken version bruger du? Der er indbygget stavekontrol i
Thunderbird 3, hvor man kan vælge at få løbende kontrol med
røde streger, hvis man ønsker det.

Eller det er måske en anden funktion, du vil have?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel:

Fra : Leif Neland

Dato : 16-02-11 21:27

Den 16-02-2011 21:04, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> ønsker det.
>
> Eller det er måske en anden funktion, du vil have?

Det nytter ikke at der står røde streger under Keuf, når jeg hurtigt
skriver min signatur og trykker send.

Jeg vil have Keuf erstattet med Leif

Jeg bruger TB 3.17

Jeg kunne selvfølgelig skrive navnet i signaturen...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-11 21:41

Leif Neland skrev:

> Det nytter ikke at der står røde streger under Keuf, når jeg
> hurtigt skriver min signatur og trykker send.

Ah, så vil vil have en intelligent kontrol, der automatisk
retter Keuf til Leif, men ikke alle andre fejl. Men hvad nu,
hvis du kommer til at placere den anden hånd forkert, eller
hvis du rammer forkert med den forkert placerede hånd, så
der kommer til at stå Keyf?

> Jeg kunne selvfølgelig skrive navnet i signaturen...

Det er nok det nemmeste.

--
Mvh. Jun Kydvugsen

Fra : Mcwm

Dato : 16-02-11 21:47

Den 16-02-2011 21:40, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> placere den anden hånd forkert, eller hvis du rammer forkert med den
> forkert placerede hånd, så der kommer til at stå Keyf?

Jeg tror det Leif efterlyser, er den autofunktion der er i
Outlook(Word), hvor der rettet ofte forekommende slåfejl. Dertil kommer,
at der manuelt kan føjes til listen, således at de fejl man *ved* man
ofte laver, rettes automatisk.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-11 00:07

Leif Neland skrev:

> Jeg får relativt offsat min højre hånd en tand til venstre, og når jeg
> med gevaldig fart vil signere med "Leif", får jeg skrevet "Keuf"

Hvorfor laver du dig ikke en signatur der indsættes automatisk?

--
Bertel