Windows Live Mail, automatisk indsættelse ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 16-02-11 13:10

Når man debatterer på nettet er det god skik at citere andre med anvendelse
af > sådan:

> qsdf asdfasdfadfasf asdf asdfasdf
> asdf asfd asfa dfadf sdfadfa sdfs
> nasdf asdfa dfasdfasdf adsfasdf

Hvordan får man Nyhedslæseren i Windows Live Mail til autormatisk at
indsætte disse > tegn ved den gamle tekst, når man højreklikker og vælger
Svar til afsender?

v.h.
Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-02-11 14:14

"Jakob Munck" <jm2_SletDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Hvordan får man Nyhedslæseren i Windows Live Mail til autormatisk at
> indsætte disse > tegn ved den gamle tekst, når man højreklikker og
> vælger Svar til afsender?

Det kan man ikke i den nyeste version 11, som MS har indrømmet, men
åbenbart ikke har planer om at ændre.

Der har været meget brok bl.a. her i grupperne om emnet, så du kan nok
finde noget om emnet ved at søge tilbage.

Hvis du kan "down-grade" til version 10, så er problemet der ikke.

Jan

Fra : Mendoza

Dato : 19-02-11 08:20

?

"Jan Vestergaard" skrev i meddelelsen

> [...]

finde noget om emnet ved at søge tilbage.

Hvis du kan "down-grade" til version 10, så er problemet der ikke.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvordan downgrader man til version 10?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 13:05

"Mendoza" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan nok
> finde noget om emnet ved at søge tilbage.
>
> Hvis du kan "down-grade" til version 10, så er problemet der

Ved at hente den ældre version ind - fjerne den nyeste version
2011 og installere version 2010. Besværligt, men muligt. Også i
64 -bit versionen af Windows 7

Fra : Jakob Munck

Dato : 23-02-11 08:24

>Hvis du kan "down-grade" til version 10, så er problemet der ikke.

Tak for svaret. Men hvad er så ulempen ved at down-grade til version 10? Der
må jo være en eller anden årsag til at Microsoft har lavet version 11, og
det kan vel ikke kun være for at fjerne citat-muligheden? På en eller anden
måde må version 10 være dårligere end version 11?

v.h.
Jakob

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-02-11 18:31

> [...]
> for at fjerne citat-muligheden? På en eller anden måde må
> version 10 være dårligere end version 11?

Muligvis - eller også har de indføjet nogle nye features som så
er gået ud over citattegnene -jeg ved det ikke, men jeg regner
med at andre kan svare.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-11 22:20

> [...]
> autormatisk at indsætte disse > tegn ved den gamle tekst, når
> man højreklikker og vælger Svar til afsender?

Det kan ikke lade sig gøre i den nyeste version af Windows Live
Mail - nedgrader til version 2010 - det kan kun lade sig gøre ved
helt at fjerne 2011 og så installere 2010. Den har ikke så mange
ikoner, men den fungerer ellers udmærket. Microsoft har åbenbart
ikke tænkt sig at ændre på det forhold, så indtil videre vil også
jeg anvende Windows Live Mail 2010 i stedet for version 2011.

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-02-11 15:59

Den 16-02-2011 13:09, Jakob Munck skrev:
> Hvordan får man Nyhedslæseren i Windows Live Mail til autormatisk at
> indsætte disse > tegn ved den gamle tekst
skifte den ud med eks. Thunderbird!

//finn

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-02-11 11:56

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> skifte den ud med eks. Thunderbird!

Sikke da noget vås - manden spørger om hvordan han i Windows Live
Mail får Nyhedslæseren til at indsætte > - det gør man da ikke
hvis man fx udskifter den med Thunderbird - det svarer nøjagtig
til: Min Skodas vinduesviskere fungerer ikke -dit svar: skift
bilen ud med en Mercedes.

Svaret - det korrekte - er naturligvis at Windows Live Mails
nyhedslæser version 2011 IKKE kan lave disse tegn og der er ikke
noget der tyder på at det bliver ordnet. Derfor børn han erkende
at hans version 2011 (som det formentlig er) IKKE virker som det
han ønsker, så derfor kan han nedgradere til version 2010 i
stedet. Den nyhedslæser HAR de efterlyste muligheder.

At skifte ud til en anden software vil bevirke overkill i forhold
til at løse hans problem, idet man så skal sætte sig ind i den
nye softwares funktionsmåde, og det tager tid.

Prøv at forholde dig til hvad man spørger om i stedet for at
foreslå noget andet der IKKE er spurgt om, eller giv i det
mindste udtryk for at du ikke ved noget om de ting du udtaler dig
om, hvorfor du så bliver nødt til at foreslå ham noget andet.

Fra : Max

Dato : 18-02-11 12:00

Hej Arne

> [...]
> hvis man fx udskifter den med Thunderbird - det svarer nøjagtig
> til: Min Skodas vinduesviskere fungerer ikke -dit svar: skift

Det er da ikke noget vås, det løser da problemet.

Max

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:58

> Hej Arne

> Det er da ikke noget vås, det løser da problemet.

Hvis vinduesviskerne i min bil ikke dur, så svarer du blot: køb
en anden bil,ikke sandt? Hvis du til gengæld havde svaret: Det er
fordi vinduesvisekerne er slidte, så det vil være fint at købe
nogle nye, så havde det været o.k. Hvis din pc ikke virker, så
køb en Mac! _ kan du ikke indse at det er et tåbeligt svar?

Fra : Max

Dato : 19-02-11 12:59

Hej Arne

> [...]
> nogle nye, så havde det været o.k. Hvis din pc ikke virker, så
> køb en Mac! _ kan du ikke indse at det er et tåbeligt svar?

Det tåbelige er at du ikke fatter at det løser problemet.

Hvorfor vil du bestemme hvad råd folk vil give ?

Max

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 13:14

> Hej Arne

> Det tåbelige er at du ikke fatter at det løser problemet.
>
> Hvorfor vil du bestemme hvad råd folk vil give ?

Jeg giver udtryk for en holdning, netop det tåbelige i at bede
folk om at anskaffe noget andet udstyr end det de har, fordi det
er besværligt at sætte sig ind i betingelserne for det
eksisterende. Det er rent ud sagt tåbeligt at bede folk om at
anskaffe sig noget andet, hvis man kunne løse problemet med det
nuværende. Når man så har forklaret folk at problemet IKKE kan
løses med det nuværende, så er det OK at bede dem om at finde et
andet, ikke før.
Du er ikke enig -det må du selv om. Jeg giver udtryk for hvad jeg
mener.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-02-11 14:31

Den 19/02/11 12.57, Arne H. Wilstrup skrev:
> Hvis din pc ikke virker, så køb en Mac!

Godt forslag, det gjorde jeg selv

/Lars

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-02-11 15:41

Den 18/02/11 11.56, Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> mindste udtryk for at du ikke ved noget om de ting du udtaler dig
> om, hvorfor du så bliver nødt til at foreslå ham noget andet.

Det er da næppe mere besværligt at skifte til en ny nyhedslæser, en til
en tidligere nyhedslæserversion. Tilmed har Thunderbird den fordel at
den videreudvikles, hvilket WLM version 2010 ikke gør (i hvert fald ikke
i den retning som ønskes).

/Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-11 20:15

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> writes:

> [...]
> at hans version 2011 (som det formentlig er) IKKE virker som det
> han ønsker, så derfor kan han nedgradere til version 2010 i

Eller opgradere til f.eks Thunderbird.

> Den nyhedslæser HAR de efterlyste muligheder.

Thunderbird har /den/ efterlyste mulighed. Den har så yderligere
features som WLM ikke har.

> At skifte ud til en anden software vil bevirke overkill i forhold
> til at løse hans problem, idet man så skal sætte sig ind i den
> nye softwares funktionsmåde, og det tager tid.

Årrh det er vel ikke værre end at komme fra Outhouse Express til WLM.

--
Carl

Fra : Mendoza

Dato : 19-02-11 08:57

?

"Jakob Munck" skrev i meddelelsen

> [...]

Hvordan får man Nyhedslæseren i Windows Live Mail til autormatisk at
indsætte disse > tegn ved den gamle tekst, når man højreklikker og vælger

Og hvordan får man en person ud af killfilteret igen?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 13:16

> [...]
> Og hvordan får man en person ud af killfilteret igen?

Ved at gå ind i sikkerhedsindstillinger der findes ved
funktioner-sikkerhedsindstillinger-afsendere af uønsket mail. Her
kan man så fjerne dem der er i filteret.

Fra : Carl Drud

Dato : 19-02-11 16:15

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> writes:

> JO -jeg har prøvet Thunderbird -og det er indviklet - den kunne
> fx ikke selv finde udbyderen, selvom det er TDC, sådan som den
> lægger op til at kunne.

Ingen problemer her, men TDC har et supportprogram der kan
downloades. Dette virker også med TB.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

> Og da jeg modtager mine mails via en anden udbyder end TDC, er der
> heller ikke nogen mulighed for at opstille de parametre der skal til
> for at det kan fungere med en udbyder til nyhedsgrupper og en anden
> til mails.

Slet ikke noget problem her.

> I hvertfald er det ikke klart- og i øvrigt var den version jeg fandt
> med Thunderbird på engelsk, og WLM er på dansk uden dikkedarer.

TB findes på dansk:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

> Derfor er WLM bedre = enklere end TB.

Fordi *du* ikke kunne finde den på dansk?

--
Carl

Fra : Mendoza

Dato : 19-02-11 20:13

?

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-02-11 21:17

Mendoza skrev den 19-02-2011 20:12:
> Hvordan får man en person ud af killfilteret?

Arne H. Wilstrup skrev: "Ved at gå ind i sikkerhedsindstillinger der

Fra : Mendoza

Dato : 19-02-11 23:42

"Jens Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]

findes ved funktioner-sikkerhedsindstillinger-afsendere af uønsket mail.
Her kan man så fjerne dem der er i filteret."
Tak for det.......... det var netop Arne jeg havde i filteret........

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-02-11 00:20

> [...]
> Tak for det.......... det var netop Arne jeg havde i

Ja, det var meget dumt. Du kunne have fået svaret hurtigere hvis
du ikke havde gjort det. Men det er jo din egen sag.