Inspiration til et nyt standpunkt for fund~
Fra : Patruljen

Dato : 15-02-11 05:10

Inspiration til et nyt standpunkt for fundamentalister:

Eugenie C. Scott, Francisco Ayala, and Denis Lamoureux on the
intersection (and collision) of faith and evolution. Hosted by NPR's
Neal Conan, sponsored by Ohio State University and the Center of
Science and Industry. Air date: 10/14/2009

Kategori:
Uddannelse http://www.youtube.com/watch?v=qok5g_jn2xc&feature=channel

Fra : Patruljen

Dato : 16-02-11 04:48

On 15 Feb., 13:09, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Neal Conan, sponsored by Ohio State University and the Center of
> Science and Industry. Air date: 10/14/2009

Det undrer mig meget, at ingen fundamentalister kommenterer på denne
debat. Den ene debatør fortæller om sigselv, at hans motivation for
sine studier bestod i at støtte op om kreationismen - og at han
faktisk oplevede det som et kald, at modbevise "evolutionister."

Hans religion er intakt - men han har forladt kreatonisme. Istedet
forener man evolution og skabelse, ved at skabe et nyt begreb.
"Evolutionær skabelse."

Altså: Gud skaber gennem evolution.

Måske kommer der ingen reaktioner fra de herværende fundamentalister
fordi - deres imaginære fjendebillede - "ateistisk videnskab",
"ateisternes evolutions-religion" osv. falder sammen som som et
korthus i vindstyrke 9.

Fra : Patruljen

Dato : 16-02-11 05:02

On 16 Feb., 12:48, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> fordi - deres imaginære fjendebillede - "ateistisk videnskab",
> "ateisternes evolutions-religion" osv. falder sammen som som et

Iøvrigt er jeg vild med argumentationen som er fra 07.16 - som stammer
fra en dybt religiøs person.

Den slår et søm gennem hele forestillingen om kreationisme og ID:

Kreationisme stammer fra individer, som ikke har den store indsigt i
videnskab såvel som i teologi. Intelligent design - om menneskets
krop ?

Eksemplet er her - Vi kan iagttage et dårligt design. Mennesket er
designet med en kæbe, som ikke kan rumme alle tænderne. Vi skal have
fjernet visdomstænder og ofte tilrettet de øvrige pga. pladsmangel. Er
Gud virkelig så en dårlig designer?

Derefter følger en række øvrige eksempler -