Adgangskort til 100'vis af seværdigheder i~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-02-11 20:04

Fandt engang noget om et kort man kunne købe hjemmefra, som giver
adgang til en masse seværdigheder i New York.
Nu kan jeg ikke finde det, og står og skal afsted om 1½ mdr.
Er der en der kan hjælpe mig på vej??

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-02-11 20:20

Den 15-02-2011 20:04, Andersen [3650] skrev:
> Fandt engang noget om et kort man kunne købe hjemmefra, som giver
> adgang til en masse seværdigheder i New York.
> Nu kan jeg ikke finde det, og står og skal afsted om 1½ mdr.
> Er der en der kan hjælpe mig på vej??

Selvfølgelig finder man det selv kort tid efter man har spurgt.

www.newyorkpass.com

Kan så spørge om der er nogen der har erfaring med dette pas??

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-02-11 09:04

www.newyorkpass.com
> Kan så spørge om der er nogen der har erfaring med dette pas??

Ja, jeg har faktisk haft og brugt det 3 gange, og synes at det er en
udmærket idé, men 3. gang havde jeg lidt svært ved at få brugt det nok, så
det kunne betale sig.
Bæmærk følgende :
- Der er ofte 10-20 % rabat når man køber det på nettet - især uden for
amerikanernes ferieperioder!
- Det tager nogle uger at få tilsendt med posten og hvis du skal afsted om
1,5 måned, så skal du snart til at tænke på det.
- Kortet aktiveres den første gang du bruger det, og er derefter kun
gyldigt i 3 dage, hvor det så handler om at få det brugt mest muligt.
Derfor: Læg en plan for hvad du vil se!
- Ved brug af kortet til en sejltur til frihedsgudinden og Ellis Island
slipper du for den lange kø til billetlugen - billetterne til NY pass-kunder
kan udstedes i den lille boghandel/souvenirshop inde i det runde fort hvor
billetlugerne er. Men du slipper ikke for den lange kø til
sikkerheds-tjekket ved ombord-stigningen.

Jeg kan klart anbefale følgende steder, hvor jeg har brugt kortet:
Frihedsgudinden/Ellis Island, Empire State Building, Rockefeller Center
(hvorfra Empire State Building kan ses ), Moma (museum of modern art),
Museum of Natural history, Guggenheim museum, Carnegie Hall, Politi
museet,......og sikkert mere som jeg ikke lige kan huske
....og :
- Glem ikke at besøge B & H Photo (en fantastisk oplevelse selv om man ikke
er desideret foto-interesseret) www.bhphotovideo.com
- Tag en gåtur i Chinatown
- Gå over Brooklyn Bridge
- Brug subway'en...det er utroligt nemt.
- Gå en tur på shopping i Macy's og oplev de fantastiske træ-rulletrapper -
meget bedre og billigere end Bloomingdales
- Snup morgenmaden på Lindy's lige ved siden af Hotel Pennsylvania en dag

- Spis på TGI Fridays en aften .....og/eller på Brooklyn Diner
http://www.brooklyndiner.com/
- spis en sanwich på hvilken som helst deli....det er oftest en stor
oplevelse...

God fornøjelse

Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-11 10:05

Den 16-02-2011 09:04, Niels Hejnfelt skrev:

> - Glem ikke at besøge B& H Photo (en fantastisk oplevelse selv om man ikke
> er desideret foto-interesseret) www.bhphotovideo.com

Den butik er simpelthen en drøm og et mekka! Den biks skal simpelthen
opleves!

Sidst jeg var i NY for 4 år siden var jeg også 10 jern fattigere da jeg
gik ud af butikken... Og jeg tager derover igen til juni. Billetten er
købt! :)

--
Peter T.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-02-11 20:29

> [...]
> billetlugerne er. Men du slipper ikke for den lange kø til
> sikkerheds-tjekket ved ombord-stigningen.
Vi fandt listen med alle stederne man kom gratis ind. Lavede en liste
over de steder vi ville besøge og samlede så priserne.
Besparelsen blev knap 40$ og ville give os stress for at nå dem alle på
de 7 dage vi havde besluttet os for. Enden på historien bliver at vi
ofrer det ekstra det koster og har så små 14 dage til at nå det i, i ro
og fred. Godt nok mister vi så speedline køerne, men vi får ikke
stress. Er der ydermere en af de dyre attraktioner vi ikke når ja så
er der jo intet tjent alligevel.

> [...]
> Museum of Natural history, Guggenheim museum, Carnegie Hall, Politi
> museet,......og sikkert mere som jeg ikke lige kan huske
Det var også nogle af dem vi havde fundet. Dog ikke kunst.
Du kan se hele listen her:
http://www.newyorkpass.com/attractions/

> - Glem ikke at besøge B& H Photo (en fantastisk oplevelse selv om man ikke
> er decideret foto-interesseret) www.bhphotovideo.com
Har været der sidst jeg var derovre, men endte med at købe i en lille
fotoshop nær Empire. Han var langt billigere, men jo det er meget
sjovt at se hvordan varerne kommer frem fra lageret når man vil se
noget demoet.

> - Tag en gåtur i Chinatown
Er på listen. Rigtig hyggeligt.
> - Gå over Brooklyn Bridge
Har nogle kanon billeder fra sidst
> - Brug subway'en...det er utroligt nemt.
Vi købte et (vistnok) 7dages kort til ubegrænset brug. ca. 25$
Det gjorde det hele en del lettere. Man skal bare lige bruge
2 min på orienteringen når man kommer op af hullet igen
> - Gå en tur på shopping i Macy's og oplev de fantastiske træ-rulletrapper -
> meget bedre og billigere end Bloomingdales
Den er hermed kommet på listen, tak.
> - Snup morgenmaden på Lindy's lige ved siden af Hotel Pennsylvania en dag

Den napper vi også.
> - Spis på TGI Fridays en aften .....og/eller på Brooklyn Diner
> http://www.brooklyndiner.com/
> - spis en sanwich på hvilken som helst deli....det er oftest en stor
> oplevelse...
Ja vi får jo nok spist på de fleste klassiske steder.
Bla. også Wendy's med de firkantede burgere

> God fornøjelse

Takker.

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-11 00:29

Den 16-02-2011 20:29, Andersen [3650] skrev:

> Har nogle kanon billeder fra sidst

Jeg blev passet op af en strisser i civil da jeg stod og tog fotos af en
af broerne fra Manhattan med en 300mm tele. Jeg er af nordisk udseende
med alt hvad det indebærer inkl. fregner, så jeg var blev fuldstændig
overrumplet og anede ikke hvilket ben jeg skulle stå på. Det var 4 år
siden, men jeg formoder han blot ville markere sig...

--
Peter T.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-02-11 07:59

> [...]
> overrumplet og anede ikke hvilket ben jeg skulle stå på. Det var 4 år
> siden, men jeg formoder han blot ville markere sig...

Jeg var der i 2003, 2008 og 2010 og har på intet tidspunkt følt mig særligt
overvåget - kun i de desiderede sikkerhedstjek i lufthavnen, i Empire State
building og ved båden til frihedsgudinden, men det handler jo om at det er
dér amerikanerne vil blive ramt hårdest på nationalfølelsen, hvis der skulle
ske noget igen.
Der hersker i øvrigt en utrolig samhørig stemning når man besøger butikkerne
og cafeerne op ad Ground Zero - og brandstationen lige ved siden af giver
også et gys....
På min liste glemte jeg i øvrigt Grand Central Station...også et MUST
Prøv evt. at få pudset sko dér i den store skopudser-bar.
Mvh
Niels
P.S.: der dukker sgu nok meget mere op