indbygget rammer
Fra : JB

Dato : 13-02-11 19:51

hej

på min side www.oz7aik.dk/radio/
har jeg "Links" bomærke til indbygget rammer nedenfor, f. eks. Rødover,
Kastrup og flere.
vil gerne nøjes med 1 indbygget ramme f. eks den med "Rødovre" hvordan kan
jeg få det til at skifte ved klik på overfor eksempler

Jørgen

Fra : Frede Klejs Hansen

Dato : 13-02-11 22:37

JB wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> vil gerne nøjes med 1 indbygget ramme f. eks den med "Rødovre" hvordan kan
> jeg få det til at skifte ved klik på overfor eksempler

Pointen med indbyggede rammer er vel at man ikke behøves mere end 1!!!
Når du opretter dit hyperlink skal du huske, i samme dialogboks i frontpage,
at udpege den destinationsramme, som den nye side skal komme frem i. Hvis ikke
du selv har navngivet din indbyggede ramme hedder den "I1" eller "I2" o.s.v.
hvis du har flere. Hvis du angiver denne ramme som standard, med et flueben,
vil nye links automatisk henvise til denne ramme.

Frede

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JB

Dato : 14-02-11 07:16

"Frede Klejs Hansen" <klejs@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flueben,
> vil nye links automatisk henvise til denne ramme.

hej igen

1000 tak for hjælpen

Jørgen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-02-11 09:47

JB skrev:

> på min side www.oz7aik.dk/radio/
> har jeg "Links" bomærke til indbygget rammer nedenfor, f. eks.
> Rødover, Kastrup og flere.

Jeg ved ikke, om du i mellemtiden har (fået) løst problemet, men som det
ser ud i dag på min gamle 1024 x 768-skærm, så er både websiden og den
indbyggede ramme for bred. Således at man er nødt til at scrolle
sideværts for at se hele indholdet.

Det var bare en serviceoplysning.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : JB

Dato : 14-02-11 15:15

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ser ud i dag på min gamle 1024 x 768-skærm, så er både websiden og den
> indbyggede ramme for bred. Således at man er nødt til at scrolle sideværts

tak for info
hvordan retter jeg det,?

Jørgen

Fra : JB

Dato : 19-02-11 17:41

hej igen

kan man få et link i en ramme til at vise i en anden ramme på samme side,
hvordan?

Jørgen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-11 23:05

JB skrev:

> hej igen
>
> kan man få et link i en ramme til at vise i en anden ramme på samme
> side, hvordan?

Jeg håber, der er en anden som vil svare dig. Selv ved jeg stort set
ikke andet om indbyggede rammer (iframes), end den som jeg engang satte
ind på denne testside: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm - og den
svarer vel til den du selv har skabt; bortset fra bredden.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk