Explorer til at åbne de samme faner som fø~
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-02-11 12:28

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe at spøge, men jeg prøver.

Jeg mener det kan lade sig gøre, men hvordan får man Internet Explorer til
at starte op med de samme faner som som åbne, som programmet havde før jeg
lukkede det ned eller genstartede maskinen?

v.h.
Jakob

Fra : Jean

Dato : 15-02-11 12:34

Jakob Munck skrev:
> Jeg mener det kan lade sig gøre, men hvordan får man Internet Explorer til
> at starte op med de samme faner som som åbne, som programmet havde før jeg
> lukkede det ned eller genstartede maskinen?

Du kan i Funktioner --> Internetindstillinger --> Generelt indsætte flere
hjemmesider under "Startsiden"

Så åbner IE dem alle fra starten... jeg tvivler på du gemme præcis de fx 5
sider du havde åbnet sidst.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-11 12:53

Jakob Munck skrev:

> Jeg mener det kan lade sig gøre, men hvordan får man Internet Explorer til
> at starte op med de samme faner som som åbne, som programmet havde før jeg
> lukkede det ned eller genstartede maskinen?

Det ved jeg ikke.
Både Firefox og Opera har den mulighed indbygget.

--
Bertel

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-02-11 23:17

Jeg fandt selv løsningen:
Man går op under Home og vælger "Tilføj eller skift startside", så kan man
vælge op til 8 faner, som skal åbne når browseren nystartes.

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-11 10:59

Jakob Munck skrev:
> Jeg fandt selv løsningen:
> Man går op under Home og vælger "Tilføj eller skift
> startside", så kan man vælge op til 8 faner, som skal åbne
> når browseren nystartes.

Det er ikke, hvad du efterlyste, og løsningen med flere
startsider fik du allerede fem minutter efter dit spørgsmål.

Så vidt jeg husker, tilføjer udvidelsen IE Plus den ønskede
funktion, men jeg ved ikke, om IE Plus stadig vedligeholdes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Mcwm

Dato : 16-02-11 12:11

Den 16-02-2011 10:58, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Så vidt jeg husker, tilføjer udvidelsen IE Plus den ønskede funktion,
> men jeg ved ikke, om IE Plus stadig vedligeholdes.

Bortset fra det, burde funktionen være der, idet EI tilbyder at gendanne
sidste session efter at være gået på r*ven

Venligst
Mcwm

Fra : Jakob Munck

Dato : 16-02-11 13:05

>Det er ikke, hvad du efterlyste, og løsningen med flere
>startsider fik du allerede fem minutter efter dit spørgsmål.

Jo, det var præcis det jeg efterlyste. Nu kan jeg genstarte maskinen og når
IE åbner har den 8 forudbestemte faner åbne, så jeg straks kan gennemgå mine
8 favoritlinks.

Tak for hjælpen.

vh.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-11 13:51

Jakob Munck skrev:

> Jo, det var præcis det jeg efterlyste.

Nej, det var ikke, hvad du efterlyste. Prøv at læse dit
første indlæg igen. Du efterlyste den funktion, som findes i
en række andre browsere, hvor man kan forstsætte sin surfen,
hvor man var, da man lukkede browseren.

Den løsning, du nu snakker om, fortsætter ikke. Den starter
forfra med de samme sider hver gang. Det er to forskellige ting.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Jakob Munck

Dato : 17-02-11 21:28

"Kim Ludvigsen" skrev i meddelelsen

Jakob Munck skrev:

> [...]

>Den løsning, du nu snakker om, fortsætter ikke. Den starter forfra med de
>samme sider hver gang. Det er to forskellige ting.

Uanset hvad du mener er jeg fuldt tilfreds med den løsning som jeg har
fundet. Og man kan sagtens ændre de sider, som browseren starter med. Det
gøres i Home => Tilføj eller skift startside.

v.h.
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-11 00:24

Jakob Munck skrev:

> Uanset hvad du mener er jeg fuldt tilfreds med den løsning som jeg har
> fundet.

Fint nok. Men din overskrift er helt klar og efterlyser at man
fortsætter hvor man slap sidst. Det er noget andet end at starte
med automatisk valgte sider.

> Og man kan sagtens ændre de sider, som browseren starter med.

Jo, men de ændres ikke automatisk til de sider som man just har
åbne. Det er den funktion du kan finde i de to andre browsere.

--
Bertel