Har jeg virus - System tool
Fra : Carsten

Dato : 13-02-11 15:34

Jeg har fået som "sidder på min PC" den ligesom scanner og siger jeg
er inficeret med diverse malware ect.
I Vinduetoppen står der: System tool.
Ved Uret nederst til højre, er der en hængelås.
Zonealarm har opl at filen iKgLILj08505.exe prøver at nå nette, men
jeg klikker afvis.
Jeg køre XP med service pack 3.
Gode råd...?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-11 23:42

"Carsten" <kompostmail@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Ja, virus i forbindelse med et program, som kalder sig system tool har jeg
set før.
Jeg mener at huske, at malwarebytes kan tage den - også i den gratis
version.
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Installer den evt. i fejlsikret tilstand med netværksforbindelse, idet efter
installering skal den lige hente de sidste nye opdateringer inden man
scanner.

Kurt

Fra : Søren Daniel Laúrsen

Dato : 14-02-11 08:46

On 13 Feb., 23:41, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> installering skal den lige hente de sidste nye opdateringer inden man

Hej Kurt

Tak for info, jeg har u benyttede Malwarebytes-Anti-Malware og det
fungerede.
Jeg andt også en mappe hvor under Dokument and Settings/all users/
applikations data som hed: iKgLILj08505 den er slettet.

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-11 16:55

"Søren Daniel Laúrsen" <hunterduen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg andt også en mappe hvor under Dokument and Settings/all users/
applikations data som hed: iKgLILj08505 den er slettet.

*******

Det kan være, at snavset stadig ligger på din pc, hvis du har aktiveret
Systemgendannelse.
Hvis ja, så deaktiver Systemgendannelse og kør Malwarebytes-Anti-Malware og
genstart derefter pc'en. Så skulle alt være væk.
Sommetider gendannes snavset, hvis Systemgendannelse er aktiveret.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-02-11 23:46

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg andt også en mappe hvor under Dokument and Settings/all users/
> applikations data som hed: iKgLILj08505 den er slettet.

Det er ikke usædvanligt at der ligger filer spredt diverse steder, da den jo
gerne vil have et sted hvorfra den kan generere sig selv igen efter at være
blevet fjernet.

> [...]
> og genstart derefter pc'en. Så skulle alt være væk.
> Sommetider gendannes snavset, hvis Systemgendannelse er aktiveret.

Det kræver dog lige, at man laver en systemgendannelse, før snavset
gendannes. Skulle der være snavs i et gendannelsespunkt, ligger det for så
vidt og kan ikke gøre skade - medmindre man gendanner fra det pgl. punkt.

Kurt

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-11 18:21

Den Sun, 13 Feb 2011 14:33:33 -0800 (PST) skrev Carsten:
> [...]
> Ved Uret nederst til højre, er der en hængelås.
> Zonealarm har opl at filen iKgLILj08505.exe prøver at nå nette, men

Nu spørger du jo i sikkerhedsgruppen, og ikke i antivirus-gruppen, og
her plejer anbefalingen at være den sikre løsning:

Formater og geninstaller.

(Også kaldet Aliens-metoden).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : molped

Dato : 15-02-11 02:56

On 13 Feb., 23:33, Carsten <kompostm...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Ved Uret nederst til højre, er der en hængelås.
> Zonealarm har opl at filen iKgLILj08505.exe prøver at nå nette, men

Hej!

Skynd dig at droppe din nuværende anti-malware software
og installer Microsoft Security Essentials

http://www.microsoft.com/security_essentials/

- et gratis product fra Microsoft, som beskytter mod
malware af (næsten) alle slags.
Prøv at google det lidt, og du vil se, at Microsoft for en gangs skyld
har lavet et produkt, der slår konkurrenterne med flere længder.
Det bedste er, at MSE bruger meget færre system-ressourcer
end konkurrerende produkter.

Mvh
Morten

Fra : Kent Friis

Dato : 15-02-11 17:28

Den Tue, 15 Feb 2011 01:55:36 -0800 (PST) skrev molped:

> [...]
> Prøv at google det lidt, og du vil se, at Microsoft for en gangs skyld
> har lavet et produkt, der slår konkurrenterne med flere længder.

Det er heller ikke så svært.

> Det bedste er, at MSE bruger meget færre system-ressourcer
> end konkurrerende produkter.

Igen, det er heller ikke så svært.

Faktisk er det utroligt at så mange så store producenter kan konkurere
om hvem der kan lave det mest bloatede skrammel, uden at det går op
for dem, at den er helt gal.

Mvh
Kent
--