MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Snipping tool/ klippeværktøj i Win 7
Fra : Mr. Mox

Dato : 09-02-11 02:13

Win 7 Ultimate. Jeg kan ikke finde klippeværktøj i Tilbehør. Jeg har
så i Google og i Microsoft søgt på både klippeværktøj og snipping
tool.
Jeg har også søgt i Vista hvor det er standard i Tilbehør. Der er
masser af svar og beskrivelser, men jeg kan ikke finde en måde at
downloade programmet på. Kender I et link???
mvh Mr.Mox

Fra : Kurd

Dato : 09-02-11 10:41

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kunne jo i Ultimate prøve at skrive Kl i bunden af menuen Start - men jeg
er klar over, at det ikke må være let. Google og Microsoft og Vista. Ja,
hvorfor ikke?

Skal det være sværere, kan du i Ultimate trykke på F1 og skrive
Klippeværktøj - men det er stadig for let, ikke?

Skal det være endnu sværere kan du på dit Windows-drev søge efter Snipping i
filnavnet.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-02-11 10:44

Den 09-02-2011, skrev Kurd:
> [...]
> tool.
> Jeg har også søgt i Vista hvor det er standard i Tilbehør.

I min Ultimate ligger det i tilbehør

%windir%\system32\SnippingTool.exe

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Mr. Mox

Dato : 09-02-11 04:48

Du har taget NEJ-hatten på for tidligt. ALLE de løsninger HAR jeg
været igennem. Den eneste der giver lidt er F1, der er anvisninger på
brugen, men intet opm hvordan pokker jeg får det downloaded????

Fra : Mr. Mox

Dato : 09-02-11 04:49

On 9 Feb., 10:44, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:

> I min Ultimate ligger det i tilbeh r
>
> %windir%\system32\SnippingTool.exe
>
> --
>       Venligst / regards
> Brian Vestergaard (2620)
>    Ting billigt til salg p
>        www.you2me.dk

Jamen jeg kunne jo netop ikke finde det i Tilbehør.

mvh Mr. Mox

Fra : Max

Dato : 09-02-11 12:57

Hej Mr. Mox

> Jamen jeg kunne jo netop ikke finde det i Tilbehør.

Nu er der vel ikke sådan noget med at skulle slå
visningen af exe filer til for at kunne finde dem
i Win7 ?

Max

Fra : Mr. Mox

Dato : 09-02-11 05:31

On 9 Feb., 12:56, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Mr. Mox

> Nu er der vel ikke sådan noget med at skulle slå
> visningen af exe filer til for at kunne finde dem
> [...]

Hej MaC ?????
Ja det ku' jeg si'e mig selv, du ligger og lurer i kimningen. Nu går
jeg i F! og spær' mom visning af exe filer. hilsen og håndslag Mr.
Mox

Fra : Ole C

Dato : 09-02-11 14:16

Mr. Mox skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har også søgt i Vista hvor det er standard i Tilbehør. Der er
> masser af svar og beskrivelser, men jeg kan ikke finde en måde at

Den ligger formentlig allerede på din pc - idet jeg formoder at Windows 7 på
det område ligner Vista?
Og i Vista skal man sikre sig at der er markering ud for "Tablet PC Valgfrie
komponenter" i Kontrolpanel>Programmer og funktioner>Slå Windows-funktioner
til eller fra.
Ellers optræder Klippeværktøjet ikke.
Håber du kan overføre det til Windows 7.....

--
vh
Ole C

Fra : Mr. Mox

Dato : 09-02-11 11:39

On 9 Feb., 14:15, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> [...]
> til eller fra.
> Ellers optræder Klippeværktøjet ikke.
> Håber du kan overføre det til Windows 7.....

Jeg har været inde og set at der ER vinkel i "Tablet PC-komponenter"
men håber meget du har andre forslag. Dog vil jeg straks indrømme at
jeg har
FastStoneCapture, så jeg klarer mig nok, men jeg forsøger at vise
klippeværktøj for nogen ældre venner
på vort aktivitetscenter. Mvh Mr. Mox

Fra : Ole C

Dato : 09-02-11 20:33

Mr. Mox skrev blandt andet:

> Jeg har været inde og set at der ER vinkel i "Tablet PC-komponenter"
> men håber meget du har andre forslag.

Desværre ikke - det var løsningen hos mig......

> Dog vil jeg straks indrømme at
> jeg har
> FastStoneCapture, så jeg klarer mig nok, men jeg forsøger at vise
> klippeværktøj for nogen ældre venner
> på vort aktivitetscenter.

Hm - der kan vel være fejl på din maskine, hvis det er på den du vil
demonstrere klippeværktøjet?....eller måske FastStoneCapture deaktiverer
Windows egen klippefunktion?

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-11 20:53

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det er lidt mærkeligt, at den ikke er der, idet jeg ikke er stødt på en win
7 endnu, hvor den ikke var.
Som standard er den installeret i mappen windows\system32 og hedder som
anført snippingtool.exe.
Så prøv lige at kigge direkte i mappen og se om den ligger der. Gør den det
kan du selv trække en genvej ud til ønsket sted.
Skulle den ikke være der, vil jeg gerne sende filen til dig, men jeg er ikke
klar over, om den også kræver at andre filer er til stede.
Men det er jo et gratis forsøg at få en kopi, kopiere den ind i rigtig
mappe, trække en genvej ud og prøve om det virker.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-02-11 00:17

Det eneste jeg kan tænke på i den forbindelse er at klippeværktøjet
ikke findes i Starter Edition men der blev jo skrevet Ultimate og der
er det med.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mr. Mox

Dato : 10-02-11 08:58

On 9 Feb., 20:53, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> 7 endnu, hvor den ikke var.
> Som standard er den installeret i mappen windows\system32 og hedder som
> anf rt snippingtool.exe.
> S pr v lige at kigge direkte i mappen og se om den ligger der. G r den det
> kan du selv tr kke en genvej ud til nsket sted.
> Skulle den ikke v re der, vil jeg gerne sende filen til dig, men jeg er ikke
> klar over, om den ogs kr ver at andre filer er til stede.
> Men det er jo et gratis fors g at f en kopi, kopiere den ind i rigtig
> mappe, tr kke en genvej ud og pr ve om det virker.

Tak til jer alle. Det viste sig at dit forslag med at søge i win
\sys32\snippingtool lige var stedet. Jeg har den nu liggende i bunden
af min skærm.
Hvorfor den ikke var "fremme" ved jeg ikke, men tak igen. mvh Mr.
Mox

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-02-11 18:53

Den 10-02-2011, skrev Mr. Mox:

> Tak til jer alle. Det viste sig at dit forslag med at søge i win
> \sys32\snippingtool lige var stedet

Altså som jeg skrev i 3. indlæg i denne tråd

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Mr. Mox

Dato : 12-02-11 03:04

On 9 Feb., 10:44, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:
> Den 09-02-2011, skrev Kurd:

> I min Ultimate ligger det i tilbeh r
>
> %windir%\system32\SnippingTool.exe

Du har fuldstændig ret, jeg har ingen god undskyldning. Men du skrev
at det lå i "Tilbehør" og da det ikke gjorde det hos mig
(og hvis man skal være ærlig, så forstod jeg ikke de der procenttegn,
nogen skal ha' alting skåret ud i pap) så i stedet kopierede jeg det
hele og satte det i SØG, men der var intet.
Men mange TAK Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 12-02-11 03:11

On 10 Feb., 18:53, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:

> Altså som jeg skrev i 3. indlæg i denne tråd
>
> --
>       Venligst / regards
> Brian Vestergaard (2620)
>    Ting billigt til salg på