Windows Værktøj til fjernelse af skadelig ~
Fra : Kert Rats

Dato : 09-02-11 23:24

Hvordan aktiverer og kører jeg dette program: Windows Værktøj til fjernelse
af skadelig software?

Jeg kan ikke finde programmet noget sted på min pc.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan

Fra : Max

Dato : 09-02-11 23:32

Hej Kert Rats

> Glæder mig meget til at høre fra jer.

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=ad724ae0-e72d-4f54-9ab3-75b8eb148356

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 09-02-11 23:57

> Hej Kert Rats

> http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=ad724ae0-e72d-4f54-9ab3-75b8eb148356

Her kan man downloade programmet og installere det, men det har jeg allerede
gjort via opdateringen af Windows.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan køre programmet.
Men det kører måske resident?

Venligst

Kert Rats

Fra : Tommy

Dato : 10-02-11 00:11

Den 09-02-2011 23:57, Kert Rats skrev:
> Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan køre programmet.
> Men det kører måske resident?
Det kører når det bliver bedt om det

I Kør skriv: mrt

Fra : Kert Rats

Dato : 10-02-11 14:41

"Tommy" <fjern_tdhansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kører når det bliver bedt om det
>
> I Kør skriv: mrt

Dét var løsningen! Tusind tak for hjælpen.
Programmet fandt i øvrigt intet snavs.

Hvad står mrt i øvrigt for? Er det en forkortelse?

Venligst

Kert Rats

Fra : Tommy

Dato : 10-02-11 15:04

Den 10-02-2011 14:41, Kert Rats skrev:
> Hvad står mrt i øvrigt for? Er det en forkortelse?

Ja, mener det engelske navn er Malicious Software Removal Tool
Ellers Microsoft Removal Tool måske?

Når du kører det fra den lokale fil så husk at se i programvinduets navn
om det er den opdaterede version du anvender, der står måned og år. Er
den forældet af en eller anden grund, så hent den andre har linket til
for den nyeste.

Og husk også at det er en meget begrænset signaturliste den indeholder,
at køre den er absolut ikke nogen garanti for en uinficeret maskine.

Fra : Kert Rats

Dato : 10-02-11 17:36

> [...]
>
> Og husk også at det er en meget begrænset signaturliste den indeholder, at
> køre den er absolut ikke nogen garanti for en uinficeret maskine.

Tak for info.

Jeg kører Avast som antivirus, Ad-Aware fra Lavasoft, SuperAntiSpyware og
Malwarebytes' AntiMalware.
Så jeg regner med at være dækket ind. Og så passer jeg selvfølgelig på med
at besøge lumske websites og at åbne suspekte e-mails.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-11 18:31

Den Thu, 10 Feb 2011 15:04:26 +0100 skrev Tommy:

> [...]
>
> Og husk også at det er en meget begrænset signaturliste den indeholder,
> at køre den er absolut ikke nogen garanti for en uinficeret maskine.

Præcis som ethvert andet såkaldt sikkerheds-produkt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Max

Dato : 10-02-11 18:57

Hej Kent

> Præcis som ethvert andet såkaldt sikkerheds-produkt.

Ja, det bedste er stadigvæk det der sidder mellem ørene,
det er helt gratis og meget effektiv, men det skal altså
bruges for at virke.

Max

Fra : Tommy

Dato : 10-02-11 19:47

Den 10-02-2011 18:56, Max skrev:
> Ja, det bedste er stadigvæk det der sidder mellem ørene,
> det er helt gratis og meget effektiv, men det skal altså
> bruges for at virke.

Det kan vi hurtigt blive enige om, og jeg må da også sige at MRT og alle
de andre har jeg ikke den store brug for på min Linux. Ikke at Linux er
100 % vandtæt, men det hjælper gevaldigt på risikofaktoren

Fra : Max

Dato : 10-02-11 00:19

Hej Stefan

> Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan køre programmet.

Fra hjemmesiden:

Citat:
Du kan sætte funktionen Automatiske opdateringer til Automatisk
for at få de nyeste versioner leveret og installeret automatisk, så snart
de udgives. Den version af værktøjet, der leveres af Windows Update,
kører på computeren en gang om måneden, i baggrunden. Hvis der
findes en infektion, viser værktøjet en statusrapport næste gang, du
starter computeren. Hvis du vil køre værktøjet mere end én gang om
måneden, skal du køre den version, som findes på denne webside,
eller du skal bruge den version, der findes på webstedet Værktøj til
fjernelse af skadelig software.
Citat slut.

Max

Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-11 23:32

Den Wed, 9 Feb 2011 23:23:44 +0100 skrev Kert Rats:
> Hvordan aktiverer og kører jeg dette program: Windows Værktøj til fjernelse
> af skadelig software?
>
> Jeg kan ikke finde programmet noget sted på min pc.

Er det ikke den der kører når man opdaterer fra Windows Update?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-02-11 02:27

Kent Friis wrote:

> Er det ikke den der kører når man opdaterer fra Windows Update?

Jo, det kører umiddelbart efter installation (hvis man altså ikke skipper
den del af opdateringen).

--
Jesper Lund