Interessant sikkerhedsopdatering fra MS
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-02-11 03:03

Den er vigtig, men "valgfri" i 64-bit Vista HP.

Jeg har osse lagt mærke til den som (kun) valgfri i de seneste
opdateringer (2011.02.08) til XP Pro.

http://support.microsoft.com/kb/971029

Denne "feature" har vist nok, svjh været der siden Windows 95. Nu
indrømmer MS så - indirekte - at det alligevel nok ikke var en god ide.

Bedre sent, end aldrig.

Der er mange, der har fået skidt på deres 'putter ad den vej.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-11 20:00

Den Wed, 9 Feb 2011 03:03:13 +0100 skrev Axel Hammerschmidt:
> [...]
>
> Bedre sent, end aldrig.
>
> Der er mange, der har fået skidt på deres 'putter ad den vej.

Meh, det er kun halvdelen de disabler.

De beholder featuren på CD og DVD. Den slags kommer jo kun fra seriøse
producenter som har 100% styr på fremstillingen, og aldrig kunne komme
til at sende CD'er ud hvor der har sneget sig en virus med på skiven,
så indtil man opfinder CD-brænderen, er der som bekendt ikke nogen
risiko der

Der var engang Microsoft (vist endda Bill Gates himself) meldte ud at
nu ville de til at tage sikkerhed alvorligt. Gad vide hvornår de begynder
at mene det...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-02-11 20:04

Den 09-02-2011 19:59, Kent Friis skrev:
> De beholder featuren på CD og DVD. Den slags kommer jo kun fra seriøse
> producenter som har 100% styr på fremstillingen, og aldrig kunne komme

Den funktion er faktisk stort set slået fra på Vista og Win7. Der kommer
en dialog med spørgsmål om hvad man vil.

Der er dog mulighed for at slå spørgsmålet fra, men default
indstillingen er, at det kommer.

- Chano Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-11 20:11

Den Wed, 09 Feb 2011 20:04:13 +0100 skrev Chano Andersen:

> Den funktion er faktisk stort set slået fra på Vista og Win7. Der kommer
> en dialog med spørgsmål om hvad man vil.

På min Win7 kommer den kun når den ikke kan finde en sådan inf-fil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-02-11 00:30

Den 09-02-2011 20:11, Kent Friis skrev:

> På min Win7 kommer den kun når den ikke kan finde en sådan inf-fil.

Inden jeg slog den fra, kom den altid.

- Chano Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-02-11 18:42

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Den Wed, 9 Feb 2011 03:03:13 +0100 skrev Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Meh, det er kun halvdelen de disabler.
>
> De beholder featuren på CD og DVD.

Små fremskridt.

De beholder det nok til CD og DVD på gr af autostart under installation.

Gad vide hvad der sker hvis/når Windows kommer på en USB nøgle? Der gik
rygter om at Windows 7 ville kunne anskaffes på USB nøgle, men det skete
ikke.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-11 18:57

Den Thu, 10 Feb 2011 18:41:59 +0100 skrev Axel Hammerschmidt:

> <snip>

> Små fremskridt.
>
> De beholder det nok til CD og DVD på gr af autostart under installation.

Så handler det jo ikke om sikkerhed - og hvorfor så fjerne det på
andre medier?

> Gad vide hvad der sker hvis/når Windows kommer på en USB nøgle? Der gik
> rygter om at Windows 7 ville kunne anskaffes på USB nøgle, men det skete
> ikke.

Det er BIOS der skal starte Windows-installationen, så den er ikke
interessant. Drivere på USB derimod, ville nok være smart til alskens
USB-ting (udover dem der har standard-drivere).

Jeg havde faktisk et 3-modem der benyttede den model. Den præsenterede
sig godt nok som et CD-drev, så de har nok været forberedte på at
Microsoft ville afskaffe muligheden når den blev interessant til
andet end malware.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-02-11 11:14

On 09 Feb 2011 18:59:31 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> til at sende CD'er ud hvor der har sneget sig en virus med på skiven,
> så indtil man opfinder CD-brænderen, er der som bekendt ikke nogen

Eller som Sony, der bare 'silently', men altså med vilje, installerer
et rootkit på pc'en, hvis bare man sætter deres BD i drevet...

-A
--
http://www.hojmark.org/