MS Windows
briani 27239
Drev betegnelse C,D,E osv.
Fra : Mort1s1

Dato : 06-02-11 11:23

I forbindelse med installation af Win 7 har mine HD skiftet betegnelse.
Tidlighere hed drevene C og D, men nu er D-drevet blevet til E. Jeg mener
der er en mulighed for at ændre dette, men hvordan er det lige men gør?
Mort1s1

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-11 11:49

Mort1s1 skrev:

> I forbindelse med installation af Win 7 har mine HD skiftet betegnelse.
> Tidlighere hed drevene C og D, men nu er D-drevet blevet til E. Jeg mener
> der er en mulighed for at ændre dette, men hvordan er det lige men gør?

Kontrolpanel - Administration - Computeradministration -
Diskhåndtering

Højreklik på et drev og vælg "Skift bogstav". Hvis du får
konflikter (du skal f.eks. bruge E, men det er optaget af et
'forkert' drev), må du bruge et midlertidigt bogstav til det
forkerte drev først, f.eks. Z.

Det er måske nemmest at tildele alle drevene bogstaver langt nede
i alfabetet inden de tildeles deres rigtige bogstav.

--
Bertel

Fra : Mort1s1

Dato : 06-02-11 12:39

"Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

Mort1s1 skrev:

> [...]

Det er måske nemmest at tildele alle drevene bogstaver langt nede
i alfabetet inden de tildeles deres rigtige bogstav.

http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Ja det var jo bare det - Tak for hjælpen

Mort1s1