Andagt: Om i ikke vil tro
Fra : Ole Madsen

Dato : 05-02-11 10:15

Gossners lille skatkiste
Februar 6

Vil i ikke tro, saa skal i ej bestaa. (Es 7.9)

Den, som ikke vaager og beder, at hans tro maa blive opholdt og daglig
formeret og befæstet, vil ikke længe staa fast, ikke blive bestandig i
troen. Hans tro vil enten blive vantro eller vildfarelse eller en tro med
munden. Han vil ikke blive i Kristus, vil ikke formaa at bære hans
forsmædelse og vil derfor flygte fra Kristus til verden, i det mindste med
sit hjærte.

Den, som levende tror paa Kristus og har Kristus boende ved troen i hjærtet,
han flygter ikke til en anden, men vaager, staar fast i troen, er mandig og
stærk (1 Kor 16.13) for at overvinde verden og sig selv, fordi Kristus, som
bor i ham, er stærkere end denne verdens fyrste og end den hele verden. Vor
udholdenhed og bestandighed saa vel som sejren over verden, kødet og
djævelen afhænger af troens liv. Lever troen, saa lever Kristus i os. Lever
Kristus i os, saa bestaar vi overfor alle fjender, saa er vi stærkere end
verden, saa overvinder vi den langt. Kristus i os er troens liv og sejren
over alt. Derfor kan Johannes ogsaa skrive: "Alt det, som er født af Gud,
overvinder verden, og dette er den sejr, som har overvundet verden, vor tro"
(1 Joh 5.4). Men det, vi skal prøve os overfor, er, om vi saa har denne
verdensovervindende tro i eje.

Fra : tkruse

Dato : 05-02-11 07:06

On 5 Feb., 10:15, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> (1 Joh 5.4). Men det, vi skal prøve os overfor, er, om vi saa har denne

at fryse af kulde og blæst,,,,er det en tro
at den som fryser også kender varme,,,,er det en tro som kan bruges
er det ikke kun vindmøller som kan skabe energi til varme
har du også et sind som kan omvende det at fryse til behandlelig varme
jeg tror det er det som det drejer sig om,,,,men nu er troen
krampagtig
og det krampagtige kan ikke fodre mennesker
men den deprimerede som opdager styrken i at fokusere på førelsen af
glæde med ord
fastholde at glæde og behagelig varme har magten i ham selv
han formår at fodre dem som mangler
så troen er det at være
og lige stikke fingren i været og føle
hvordan har du det
i hvilken retning behøver du energi og til vad
gider du ikke at vaske op og det piner dig
så fokuser på den enegi som gider med lethed
ordet til følelsen af lethed omvender sindet
du giver lethed magten og vasker op med den styrke
siger du at han har magten og gør alt for dig
og du ikke selv formår noget
så er det på den måde du vækker ny energi og formår noget mere

Fra : Shapescare

Dato : 06-02-11 04:17

On Feb 5, 10:15 am, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> Gossners lille skatkiste
> Februar 6
>
> Vil i ikke tro, saa skal i ej bestaa. (Es 7.9)

Enhver kultur krever at nye generasjoner skal arve deres fedres
verdier (les: tro)
Vil du vite hvilken tro som er den rette? Det kommer an på hvilken
kultur du er født inn i. Se på dette kartet:
http://www.wadsworth.com/religion_d/special_features/popups/maps/maps_f.html

Den troen man skal følge for "at bestå" er ikke nødvendigvis religiøs.
Vi vet at mange mennesker måtte ha en tro på Marx, en tro som "maa

Fra : tkruse

Dato : 08-02-11 18:34

On 6 Feb., 12:17, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Vi vet at mange mennesker måtte ha en tro på Marx, en tro som "maa
> blive opholdt og daglig formeret og befæstet".

det er ikke meningen at du skal klamre dig til magt ord
det er meningen at du skal forvandle alt omkring dig til herlighed
ved hjælp af herligheden i dig selv
og tror du ,,så tror du på opskriften om at forvandle kedeligt mørke
til lys
ved at dyrke din gud med hele dit legeme
og gøre dit lys brændende
er din modstander kedsomhed
så ved du hvordan du skal udrive kedsomheden med hjertet
og det ord som udriver kedsomheden,,,hjælper også andre
ja at bede med hjertet,,skal også være stærkere end smerte
og kan du det
så ved du hvem du har lært det af
og Jesus kommer igen i et nyt navn

Fra : Shapescare

Dato : 12-02-11 10:43

On 9 Feb, 02:34, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> og det ord som udriver kedsomheden,,,hjælper også andre
> ja at bede med hjertet,,skal også være stærkere end smerte

Hva har denne Jesus med "min Gud" og "herligheden i mig selv" å gjøre?