Hvad hedder Rasmus' far?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-11 00:02

Aarhus Amt, Ning Herred, Tiset Sogn 1740/1806 opslag 80.

De to første dåbe var en Rasmus, men fædrenes navne og dåbsdatoerne (+ alt
andet) kan jeg ikke tyde. Hedder en af fædrene Morten?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 04-02-11 17:25

Den 04-02-2011 00:01, Erik Ginnerskov skrev:
> Aarhus Amt, Ning Herred, Tiset Sogn 1740/1806 opslag 80.
>
> De to første dåbe var en Rasmus, men fædrenes navne og dåbsdatoerne (+ alt
> andet) kan jeg ikke tyde. Hedder en af fædrene Morten?

Den andens far ser ud til at hedde Morten Pedersen. Datoen var Eodem Die
(samme dag) som var Festo Purific., 2. februar.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-11 19:05

Arne Nielsen wrote:

> Den andens far ser ud til at hedde Morten Pedersen. Datoen var Eodem
> Die (samme dag) som var Festo Purific., 2. februar.

OK, tak

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-11 14:38

Arne Nielsen wrote:

> Den andens far ser ud til at hedde Morten Pedersen.

Og du er sikker på, det ikke er Sørensen? jeg kan ikke hverken i FT 1787
eller i kirkebogens copulationer finde en Morten Pedersen. Er det Pedersen,
stopper den linje der og uden viden om navnet på Rasmus' mor.
Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 05-02-11 22:52

Den 05-02-2011 14:38, Erik Ginnerskov skrev:

> Og du er sikker på, det ikke er Sørensen? jeg kan ikke hverken i FT 1787
> eller i kirkebogens copulationer finde en Morten Pedersen. Er det Pedersen,
> stopper den linje der og uden viden om navnet på Rasmus' mor.

Jeg er langtfra sikker, det kan næsten være hvad som helst, Sørensen er
også en mulighed.

Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-11 17:11

Arne Nielsen wrote:

> Jeg er langtfra sikker, det kan næsten være hvad som helst, Sørensen
> er også en mulighed.

Jeg er glad for, du er usikker - tag det nu ikke personligt. Men Morten
Sørensens Rasmus er i 1787 ifølge folketællingen den eneste Rasmus Mortensen
i Tiset og alderen passer.

Men vi kan blive i den kirkebog og se på opslag 4, øverst. Søren ???s søn
Peder bliver døbt ?/? 1740. Faderens efternavn og dåbsdatoen er jeg usikker
på.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 06-02-11 22:11

Den 06-02-2011 17:11, Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> Peder bliver døbt ?/? 1740. Faderens efternavn og dåbsdatoen er jeg usikker

Den er ikke nem:

Dom. II p. Epiph. var Søren Pedersens barn af Muustrup til Daaben,
kaldet Peder. B(ar). B(arnet). Jens Nielsens Kone af ---- Giertrud H----
af ------.
Faddere: Monsr. ---- af Holm, Jens Hjulmand af Holm, Rasmus Pedersen af
Muustrup.

Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-11 17:31

Arne Nielsen wrote:

> Den er ikke nem:
>
> Dom. II p. Epiph. var Søren Pedersens barn af Muustrup til Daaben,
> kaldet Peder. ...

Tak, det er bare ikke den rigtige - min fejl. Det var Søren Pedersens dåb,
jeg skulle finde. Undskyld.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk