Spild af tid at diskutere med ikketroende
Fra : Lyrik

Dato : 01-02-11 17:13

Troen er ikke alles. Sådan er det bare.
Når Paulus prædikede, så høstede han disciple, naturligvs. Men når han
stødte på modsigelser, så forlod han de diskussionslystne.

Han vendte sig mod andre som ville tage imod ordet. Sådan har jeg det
også. Er du ikketroende, så fri mig for dit brok. Find en forsamling
der deler dine synspunkter og tilslut dig den. Jeg gider ikke
diskutere med dig.
Går du ind i en diskussion med mig så må du være klar over at i det
øjeblik jeg ved at du er ateist. Så har jeg ikke mere at tale med dig
om her på kristendomsgruppen!

For mig er gruppen en gruppe for kristne. Ateisterne er nogle
uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i
en frisørsalon og generer kunderne.

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 10:12

Lyrik skrev i

> Ateisterne er nogle
> uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i
> en frisørsalon og generer kunderne.

Dette beskrivelse gælder jo så kun de ganske få helt forstokkede ateister
der raserer og huserer her i gruppen.

Hvis nogen harcellerede på en sådan måde i en næsten hvilken som helst anden
gruppe ville der allerede havde været skredet ind for længst.

Men når det "bare" er en gruppe om kristne og kristendom så er der nogen der
tror at de bare kan te sig akkurat som de vil. Vi har jo gennem årene haft
nogle stykker, og for tiden er det jo mest @ Patruljen der afleverer alt
deres gylle i et forsøg på at undgå dialog og i stedet provokere og søge
provokation.

Det er jo helt ligegyldig hvad der serveres af data og dokumentation for
dem, så benægtes det og kaldes pr. automatpilot for "kristen forfalskning"
såfremt det går deres ekstrem-ateistiske vrangforestillinger imod.

De nægter at godtage kilder der leveres af kristne - og vil alene acceptere
kilder der støtter deres egne sygelige holdninger. Med andre ord, så har de
på forhånd besluttet hvad resultatet skal være og accepterer kun kilder der
støtter dette á priori fastsatte resultat.

Det sjove er jo så også at stort set alle de kilder de benytter sig af
primært kommer fra ateistfanatiske kredse med en stærk antibibelsk og
kristenfjendsk holdning.

Fra : Dybbøl

Dato : 02-02-11 10:34

Den 02-02-2011 01:13, Lyrik skrev:
> For mig er gruppen en gruppe for kristne. Ateisterne er nogle
> uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i
> en frisørsalon og generer kunderne.
>
> Jens

udmærket beskrivelse! For nogle år siden var der faktisk seriøse
debatter i gruppen, men flere i gruppen er her faktisk nu kun for at
afspore og ødelægge seriøsitet

En af de tidligere debattører var ateist, men alligevel seriøs, og han
havde faktisk nogle ret interessante indlæg. De ateister som er i
gruppen idag er platte ignoranter.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 10:42

Dybbøl skrev i

> [...]
>
> En af de tidligere debattører var ateist, men alligevel seriøs, og han
> havde faktisk nogle ret interessante indlæg. De ateister som er i

Der har gennem årene været en helt ateister med i debatterne, og langt
hovedparten har deltaget på en yderst seriøs og saglig måde.

Lige for tiden er der en lille håndfuld ateister der helt bevidst gør deres
yderste for at sabbortere alle muligheder for saglig debat.

Netop den nedladende og hånende angreb mod kristne sådanne ateistfanatikere
kommer med har gjort at en stor del af de seriøse debatører ganske enkelt
har forladt gruppen i frustration over at disse hjernelamme ateistfanatikere
bare sådan kan husere og rasere i gruppen uden at der bliver grebet ind.

Det ville aldrig være gået i de andre newsgrupper.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 03:40

On Feb 2, 10:42 am, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Dybb l skrev inews:4d492500$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Der har gennem rene v ret en helt ateister med i debatterne, og langt
> hovedparten har deltaget p en yderst seri s og saglig m de.
>
> Lige for tiden er der en lille h ndfuld ateister der helt bevidst g r deres
> yderste for at sabbortere alle muligheder for saglig debat.

Saklig debatt saboterer man ved å komme med påstander uten å være
villig til å belegge disse påstandene med kildehenvisninger (Jf
Josvabogen).

> Netop den nedladende og h nende angreb mod kristne s danne ateistfanatikere
> kommer med har gjort at en stor del af de seri se debat rer ganske enkelt
> har forladt gruppen i frustration over at disse hjernelamme ateistfanatikere
> bare s dan kan husere og rasere i gruppen uden at der bliver grebet ind.

Saklig debatt saboterer man ved å komme med ufine karakteristikker av
sine meningsmotstandere, f.eks " hjernelamme".

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 03:47

On Feb 2, 1:13 am, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> Troen er ikke alles. Sådan er det bare.

Men tanken er alles.

> Når Paulus prædikede, så høstede han disciple, naturligvs. Men når han
> stødte på modsigelser, så forlod han de diskussionslystne.

Her er Paulus på linje med Muhammed.

> [...]
> Går du ind i en diskussion med mig så må du være klar over at i det
> øjeblik jeg ved at du er ateist. Så har jeg ikke mere at tale med dig

Hvorfor ikke?
Beskrivelse av dk.livssyn.kristendom: "Forum for kristendom og
kristendomsrelaterede emner"

> For mig er gruppen en gruppe for kristne.

For meg er gruppen en gruppe for tenkende mennesker som vil diskutere
"kristendom og kristendomsrelaterede emner" (jf. beskrivelsen av
dk.livssyn.kristendom) uten at man trenger å begynne med personangrep.

> Ateisterne er nogle
> uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i
> en frisørsalon og generer kunderne.

Jeg lurer på hva Jesus mener om denne påstanden.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 03:54

On Feb 2, 11:40 am, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> Saklig debatt saboterer man ved å komme med påstander uten å være
> villig til å belegge disse påstandene med kildehenvisninger (Jf
> Josvabogen).

La meg komme med et eksempel på påstand og kildehenvisning:

Påstand: Folkemordet i Josvabogen var motivert i ran og landnåm.

Kildehenvisning til støtte for denne påstand: Josvabogen, kapitel 8,
vers 1 og 2
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=jos&id=1&chapter=8b&highlight=i
r%C3%B8ver i den

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 11:59

Shapescare skrev i

> [...]
>
> Påstand: Folkemordet i Josvabogen var motivert i ran og landnåm.
>
> Kildehenvisning til støtte for denne påstand: Josvabogen, kapitel 8,

Du er jo blevet forklaret dette adskillige gange.

Men du lukker af for alt hvad der ikke måtte passe ind i din underlødige
agenda, akkurat som f.eks. @ Patruljen.

Smut du nu bare hjem til Norge igen og lad være med at blande dig når de
voksne mennesker taler.

Mennesker der er besat så totalt af sin egen kæphest som du er, er helt ude
af stand til at indgå i saglig dialog.

Fra : Vidal

Dato : 02-02-11 12:10

Den 02-02-2011 11:54, Shapescare skrev:

> [...]
>
> Påstand: Folkemordet i Josvabogen var motivert i ran og landnåm.
>
> Kildehenvisning til støtte for denne påstand: Josvabogen, kapitel 8,

Jomen, er det ikke beregnet for den jødiske diskussion,
jeg ser ikke relevansen i en kristen diskussionsgruppe.

Jeg har forsøgt at forklare dig hvorfor.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 04:03

On Feb 2, 11:59 am, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
>
> Du er jo blevet forklaret dette adskillige gange.
>
> Men du lukker af for alt hvad der ikke måtte passe ind i din underlødige

Nei, tvert imot. Jeg har et åpent sinn, og jeg gleder meg til at du
skal belegge dine påstander med kildehenvisninger.

> Smut du nu bare hjem til Norge igen og lad være med at blande dig når de
> voksne mennesker taler.

Hva slags debattnivå er dette?

> Mennesker der er besat så totalt af sin egen kæphest som du er, er
helt ude
> af stand til at indgå i saglig dialog.

Dialogen starter når du kan belegge dine påstander ("Du er jo blevet
forklaret dette adskillige gange") med kildehenvisninger.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 12:11

Shapescare skrev i

> Hva slags debattnivå er dette?

Langt, langt højere end det du nogensinde har formået at opvise.

Der er jo gennem utroligt lang tid gjort forsøg på at nå ind til den fornuft
der måske kunne befinde sig inderst inde, - men dine fordomme, stråmænd og
kæpheste har tydeligvis gjort dig både døv og blind. Ethvert forsøg på at
fremlægge de historiske omstændigheder for dig fejer du ligeglad og arrigt
tilside og fremturer i hvor ond og modbydelig kristne og deres gud er.

Jeg har så konstateret at du med den holdning lægger for dagen støtter fuldt
op om i det helt rigtige i at ofre mennesker og uskyldige børn til de
hedenske afguder end det er at sætte en stopper for den slags!!

Hidtil har du nægtet overhovedet at ville høre på andet end dit eget
kattejammer.

Så ja, mit debatmiveau ligger fint i top af den gode skala og dit ligger
helt i bund af den dårlige skala.

Så smut du bare hjem til Norge og bliv der til du formår at finde det
seriøse niveau frem.

Fra : Dybbøl

Dato : 02-02-11 19:16

Den 02-02-2011 12:02, Shapescare skrev:

> Nei, tvert imot. Jeg har et åpent sinn, og jeg gleder meg til at du
> skal belegge dine påstander med kildehenvisninger.

Ha ha, du er en forstokket ignorant!!! Du højner niveauet ved at forsvinde!

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 19:18

Dybbøl skrev i

> Ha ha, du er en forstokket ignorant!!! Du højner niveauet ved at
> forsvinde!

LOL

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 04:19

On Feb 2, 12:10 pm, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Jomen, er det ikke beregnet for den jødiske diskussion,
> jeg ser ikke relevansen i en kristen diskussionsgruppe.
>
> Jeg har forsøgt at forklare dig hvorfor.

Ja, jeg forstår din posisjon.
Dette eksempelet har jeg med for at Falck skal lære om
kildehenvisning.
Nå har det seg slik at Falck, og mange andre kristne, mener at
Josvabogens Jahve også er de kristnes gud.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 12:26

Shapescare skrev i

> [...]
> kildehenvisning.
> Nå har det seg slik at Falck, og mange andre kristne, mener at
> Josvabogens Jahve også er de kristnes gud.

Og nu er det sådan at den norske anonyme snog ikke lader sig påvirke af de
fakta og kensgerninger han bliver præsenteret for.

Smut du hjem til Norge og hyg dig med de andre ateisttosser du leger med i
den norske antikristne no.somfunn.religion hvor det er yderst velset at
håne, latterliggøre og nedgøre alle kristne - jo værre jo bedre.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 04:29

On Feb 2, 12:11 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
> fremlægge de historiske omstændigheder for dig fejer du ligeglad og arrigt
> tilside og fremturer i hvor ond og modbydelig kristne og deres gud er.

KILDEHENVISNINGER, Falck! KILDEHENVISNINGER!

> [...]
> hedenske afguder end det er at sætte en stopper for den slags!!

KILDEHENVISNINGER, Falck! KILDEHENVISNINGER!

Josvabogen, Kapitel 8:

v2 Du skal gøre det samme med Aj og dens konge, som du gjorde med
Jeriko og dens konge. Men det, I røver i den, og dyrene må I tage med
som krigsbytte. Læg et baghold vest for byen.
v25 Den dag blev der dræbt i alt tolv tusind mænd og kvinder, alle
indbyggerne i Aj. v26 Josva trak ikke sin udrakte hånd med
krumsværdet tilbage, før han havde lagt band på alle indbyggerne i Aj..
v27 Men dyrene og det, de røvede i denne by, tog israelitterne med
som krigsbytte efter den befaling, Herren havde givet Josva.

> [...]
> helt i bund af den dårlige skala.
>
> Så smut du bare hjem til Norge og bliv der til du formår at finde det

Hva får deg til å omtale medmennesker på denne måten?

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 12:36

Shapescare skrev i

> Hva får deg til å omtale medmennesker på denne måten?

Deres lusede nederdrægtige og modbydelige ondskabsfuldheder i deres helt
igennem uberettige angreb på alt hvad der har med kristne og kristendom at
gøre.

Man kan jo kun glæde sig over at ud over en lille håndfuld nordmænd findes
der kun nogle ganske få personager af samme slags. Du er selv et rigtig godt
modbydeligt eksempel på dem der angriber kristendommen uden at have det i -
samtidig med at du er totalt tonedøv over for alt hvad der ikke måtte
samstemme med dit kristendomshad.

Du har fået så megen dokumentation gennem tiden at du slet ikke er værd at
spilde yderligere energi på at finde mere dokumentation.

Så se nu at smut hjem til de norske moser.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 04:49

On Feb 2, 12:35 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Shapescare skrev inews:99746e1f-2104-47c9-a2ec-3cde84582f52@e9g2000vbi.googlegroups.com

> Deres lusede nederdr gtige og modbydelige ondskabsfuldheder i deres helt
> igennem uberettige angreb p alt hvad der har med kristne og kristendom at
> g re.

Jeg tror ikke Vidal oppfatter det jeg skriver som noe angrep på hans
kristendom.

> Man kan jo kun gl de sig over at ud over en lille h ndfuld nordm nd findes
> der kun nogle ganske f personager af samme slags. Du er selv et rigtig godt
> modbydeligt eksempel p dem der angriber kristendommen uden at have det i -
> samtidig med at du er totalt toned v over for alt hvad der ikke m tte
> samstemme med dit kristendomshad.

Jeg hater ikke kristendom.

> Du har f et s megen dokumentation gennem tiden at du slet ikke er v rd at
> spilde yderligere energi p at finde mere dokumentation.

Har du kommet med dokumentasjion som sier noe om Jahves og Josvas
motiver for folkemordet i Josvabogen?

> S se nu at smut hjem til de norske moser.

Jeg angriper ikke kristendommen, men jeg må si at dem som forsvarer
Jahves og Josvas handlinger i Josvabogen, ikke fortjener respekt for
deres moralsyn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 12:56

Shapescare skrev i

> folkemordet i Josvabogen?

Du bliver ved med dit stinkende gylle

Du er blevet dette forkalret tusindvis af gange - men du fatter intet

nåh ja, du er jo også en forstokket norsk ateistfanatiker der har som
livsmål at bekæmpe og forhånde kristne.

Fis nu hjem til norge

Fra : Patruljen

Dato : 02-02-11 04:50

On 2 Feb., 12:28, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> [...]
> som krigsbytte efter den befaling, Herren havde givet Josva.

> Hva får deg til å omtale medmennesker på denne måten?

Du finder ikke rationelle forklaringer på detder -
Du skal videre over i forsvarsmekanismer og overlevelses-strategier
for at finde en forklaring.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 13:37

> [...]
>
> For mig er gruppen en gruppe for kristne. Ateisterne er nogle
> uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i

Ja, så er vi sat på plads.

Nu er det jo sådan at det ikke er
den kristne tro der er genstand for
"debat" i denne gruppe. Det er *viden*
om historiske hændelser der mest doceres
om. Eller for så vidt også den "bibelske
kristendom" som en vis herre docerer,
og som vistnok dækker over at *hele*
biblen er et dokument, der fortæller
hvad vi behøver at vide om verdens
skabelse og livets udvikling.

Og uanset om man er ateist eller ej er
det helt legitimt at forholde sig til
kristendommen som et samfundsfænomen,
der bør have interesse for alle borgere.
Men det vil man jo ikke debattere.

Og hvis jeg som ateist opponerer mod
kristendom, er det imod den kristendom
der sætter sig uden for og over samfundet
og som ikke kan diskuteres med andre.

Og det er den kristendom, jeg belæres om
i denne gruppe. Intet er til diskussion,
legitime spørgsmål til kristendommens
plads i samfundet til alle tider afvises
eller besvares ikke. Indlæg fordrejes.
Historien fordrejes eller negligeres.
Påstande kaldes for argumenter. De
"kristne" af enhver art *ved* at de har
ret.

Så hvis du vil af med mig må du hellere
tilkalde netpolitiet.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 13:44

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Eller for så vidt også den "bibelske
> [...]

Hvorfor fortsætter du med dine bevidste løgne?

Nåh ja - du er jo tydeligvis ateistfanatiker så er det jo en dyd at belyve
de kristne man gerne ser bekæmpet og udryddet.

Tja, det er jo helt utroligt hvad der kan ske med en ateistfanatiker der
bliver forsmået af sine vælgere og sendt ud i den bitre kulde.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 14:02

Den 02-02-2011 13:43, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Hvorfor fortsætter du med dine bevidste løgne?

Hvor er det lige jeg lyver? Har du
nogensinde forklaret hvad din "bibelske
kristendom" går ud på. Nej vel? Er min
ovenstående deduktion ud fra tidligere
indlæg fra din hån fejlagtig, så afvis
blot at det jeg skriver er rigtigt.
Ordet "løgn" fra din side er efterhånden
det samme som et sandhedsbevis.

> [...]
>
> Tja, det er jo helt utroligt hvad der kan ske med en
> ateistfanatiker der bliver forsmået af sine vælgere og sendt

Ja. Godt eksempel på "debat"-niveauet
i kristendomsgruppen. Jeg havde
nær sagt herren hjælpe mig, men det
kan jeg jo ikke.

Helt ærligt Andreas, hvis mine sætninger
er for svære at forstå, som indrøm det dog,
så skal jeg nok finde en staveplade frem.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 15:03

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Hvor er det lige jeg lyver?

Det ovenståend løgnagtige udsagn fra din ateistløgnagtige mund.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 16:15

Den 02-02-2011 15:02, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Det ovenståend løgnagtige udsagn fra din ateistløgnagtige mund.

Man går jo bagover i beundring for
din overbevisende argumentation.

Du slår nye rekorder, Andreas. Jeg har
simpelt *aldrig* i mit liv været ude
for noget lignende.

Det er meget mærkeligt at læse sådan noget
fra én der plæderer for ordentlig opførsel
i nyhedsgrupperne.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 16:22

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Det er meget mærkeligt at læse sådan noget
> fra én der plæderer for ordentlig opførsel
> i nyhedsgrupperne.

Og det skulle komme fra en ateist der mener at han kan té sig som han vil i
kristendomsgruppen?

Fis du bare over i en ateistgruppe hvor du kan hygge dig med dine
trosfæller.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 16:32

Den 02-02-2011 16:21, Andreas Falck skrev:
> [...]
> sig som han vil i kristendomsgruppen?
>
> Fis du bare over i en ateistgruppe hvor du kan hygge dig med

Jeg kan egentlig godt forstå hvor visse andre,
der skriver her i gruppen, griber til personligheder,
når du endeløst forlænger tråde med din gribende
analyse af hvad der skrives.

Du vil så gerne skrive om faglighed. Hvilken
faglighed er det du repræsenterer, andet
en den faglighed man forventer af skolegårdens
bølle.

Den første betingelse for faglighed er at
man kan læse og forstå hvad andre mennesker
skriver, også selvom man ikke er enig.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 16:40

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Du vil så gerne skrive om faglighed.

Den vil du jo ikke høre om. Du er jo helt ligeglad med faglighed. Du *VIL*
ikke kende noget til fundamentet for kristendommen, samtidig med at du helt
ufagligt, usaglig og helt useriøst begiver dig ud i en hel masse om hvad
kristendom er og ikke er.

Er du lige så useriøs og usaglig i politik er der jo ikke noget at sige til
at du så grusomt blev undsagt af vælgerne.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 18:36

Andreas Falck skrev:
> [...]
> *VIL* ikke kende noget til fundamentet for kristendommen, samtidig med
> at du helt ufagligt, usaglig og helt useriøst begiver dig ud i en hel

Jeg har ikke en eneste gang påstået at
jeg ved hvad kristendom er. Derimod
har jeg gentagne gange bedt dig om
at fortælle mig hvad *du* forstår
ved kristendom. Du har *aldrig* svaret
men *hver gang* droppet ud af tråden,
til nød med nogle ord om hvor indskrænket
jeg er.

> Er du lige så useriøs og usaglig i politik er der jo ikke noget at sige
> til at du så grusomt blev undsagt af vælgerne.

Du er nogenlunde den eneste - inklusive
mine politiske modstandere - der nogensinde
har beskyldt mig for manglende seriøsitet
og usaglighed.

Men dine udsagn tyder på at du ikke har
det bitterste begreb om hvad politisk
virksomhed eller foreningsvirksomhed
indebærer. Der respekterer man nemlig
sine modstandere. Du ville ikke holde 2
minutter i nogen som helst
politisk forsamling. Der tæller nemlig
ræson, argument og faktisk kendskab til
hvad der foregår uden for vinduerne.

Og man bliver ikke "grusomt undsagt",
man får bare ikke stemmer nok til at
blive valgt. Til gengæld er det en
tillidserklæring at ens partifæller
eller medlemmer af foreningen stiller
en op.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 18:48

Jørgen Farum Jensen skrev i

> til nød med nogle ord om hvor indskrænket
> jeg er.

Så er det nok fordi det er helt rigtigt

Og jo du har udbredt dig om hvad kristendom er og hvad den ikke er.

Og du mener at du er langt bedre, end f.eks. mig, til at vide hvad
kristendom er, netop fordi du ikke har noget kendskab til hverken
kristendommens grundlag, kristendommens faktiske indhold, og det bibelske
grundlag.

Du har selv udtalt at du slet ikke er interesseret i at vide noget om dette.

Og alligevel vil du give udseende af at vide præcist hvad og hvordan
kristendommen skal defineres.

Jeg har forsøgt at forklare dig om hvad det er kristendommen bygger på. Jeg
har forsøgt at vise dig hvor væsentlig det er med dette grundlag for
kristendommen.

Som den arrogante ateistiske skiderik du har vist dig at være, forsøger du
blot at vifte alt det væk og vil ikke høre på det.

Jamen dit kvaj, så find dig dog et andet sted end denne gruppe om
kristendom, når du nu alligevel ikke gider at interessere dig for hvad der
egentlig er kristendom

Find dig dog en ateistforsamling hvor I kan gå og klappe hinanden på
skuldrene og forsikre hinanden om hvor gode I nu er til at forhåne og
nedgøre alle dem der ikke lige deler jeres tro!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 19:56

Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Så er det nok fordi det er helt rigtigt

Ja, naturligvis er det rigtigt - i dine
øjne. Du har altid ret i alt hvad du
skriver.

> Og jo du har udbredt dig om hvad kristendom er og hvad den ikke er.

Nej.

> [...]
> kristendom er, netop fordi du ikke har noget kendskab til hverken
> kristendommens grundlag, kristendommens faktiske indhold, og det

Du fantaserer. Ganske rigtigt, jeg har ikke
det samme kendskab til kristendommen som
du har. Og derfor har jeg sagt klart og
tydeligt at jeg ikke *tror* kristendom handler
om hvor meget man kender til "kristendommens
grundlag, kristendommens faktiske indhold, og det
bibelske grundlag."

Især ikke når når dommeren over, om hvornår
ens kendskab er tilstrækkeligt hedder Andreas
Falck.

> Du har selv udtalt at du slet ikke er interesseret i at vide noget om
> dette.

Ja, for mine spørgsmål drejer sig om noget
helt andet som du ikke vil svare på.

> Og alligevel vil du give udseende af at vide præcist hvad og hvordan
> kristendommen skal defineres.

Hvor mange gange skal jeg benægte dette?
Sikkert i en evindelighed, for du læser
jo noget helt andet ind i mine indlæg end
det der faktisk står.

> Jeg har forsøgt at forklare dig om hvad det er kristendommen bygger på.
> Jeg har forsøgt at vise dig hvor væsentlig det er med dette grundlag for
> kristendommen.

In your dreams. Du har underholdt med
alenlange skriverier om rigtigheden,
alderen og autenciteten af dette eller
hint skriftsted, evangelium, apokryfe
skrift etc etc.

Jeg *tror* ikke kristendommen bygger
på dette. Jeg har sagt det igen og igen:

Overbevisninger må bero på indhold og
ikke på form. Kristendommens indhold
for troende kan umuligt bero på en
bogstavelig fortolkning af dette eller
hont skrift. Kristendommens indhold
må bero på trosbekendelsen og sakramentet.

Ok, der lokkede du det ud af mig - jeg
tager stilling til hvad *jeg* *tror*
kristendom er. Men det er min *tro*,
jegkan jo ikke være så skråsikker som
en Andreas Falck.

> Som den arrogante ateistiske skiderik du har vist dig at være, forsøger
> du blot at vifte alt det væk og vil ikke høre på det.

Nu taler du jo ikke, du skriver, så jeg
mangler dit kropssprog for at kunne afgøre
hvad det egentlig mener. Dine skriverier,
som ovenstående personlighed, forsøger
jeg at se bort fra.

Men det er jo svært, når du ofte ikke
skriver andet.

> Jamen dit kvaj, så find dig dog et andet sted end denne gruppe om
> kristendom, når du nu alligevel ikke gider at interessere dig for hvad
> der egentlig er kristendom

Det er jo dig der siger at det ikke interesserer
mig. Jeg er ikke overordentlig interesseret i at
blive skældt huden fuld, men hvis det hører med
til at lære noget om kristendom må jeg jo finde
mig i det.

Jeg har faktisk lært temli meget om kristendom
ved at læse i denne gruppe. Det er bare en anden
slags kristendom end den jeg ellers har mødt.

> Find dig dog en ateistforsamling hvor I kan gå og klappe hinanden på
> skuldrene og forsikre hinanden om hvor gode I nu er til at forhåne og
> nedgøre alle dem der ikke lige deler jeres tro!!

Du har stadig ikke fattet det? Ateisme
betyder at man ikke tror. Hvordan kan
fravær af tro være noget man kan forsamles
om?

En af dine fantasier er åbenbart at ateisme
er ensbetydende med had til kristne. I så fald
skulle jeg hade størstedelen af min familie
og de fleste af mine venner. Det kan selvfølgelig
forekomme mærkeligt for en der åbenlyst
hader ateister, men det gør jeg faktisk ikke.
Det eneste sted jeg har mødt had til ateister
er faktisk i denne gruppe - og så selvfølgelig
hos Jahnu. Behageligt selskab du er i.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 20:14

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Kristendommens indhold
> må bero på trosbekendelsen og sakramentet.

Absolut ikke.

Igen spiller du bedrevidende og vil have kristendommen til at være noget den
slet ikke er.

Krfistendommen beror på hvad der står i Bibelen. Og ud fra det har
forskellige mennesker forsøgt sig med en trosbekendelse og katolikkerne (de
afgudsdyrkende spiritistagtige hedninger) har sat alt ud af kraft og sat
deres sakramenter ind i stedet for.

Fra : 1@'

Dato : 02-02-11 20:51

On Wed, 2 Feb 2011 20:13:59 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Kristendommen beror på hvad der står i Bibelen.

Hvad de kristne har skrevet i biblen -

og det er da fint - ingen er jo bedre til at definere egen tro end
netop de troende selv

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Vidal

Dato : 02-02-11 21:56

Den 02-02-2011 20:50, 1@' skrev:

> Hvad de kristne har skrevet i biblen -

Hehe, hvem skulle ellers? Ateisterne?

> og det er da fint - ingen er jo bedre til at definere egen tro end
> netop de troende selv

Jamen, så har du fattet lidt, men du forsøger da
ivrigt.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 22:40

Andreas Falck skrev:
> [...]
> forskellige mennesker forsøgt sig med en trosbekendelse og katolikkerne
> (de afgudsdyrkende spiritistagtige hedninger) har sat alt ud af kraft og

OK. Katolikker er altså ikke kristne
ifølge Andreas Falck. Og den danske
folkekirkes trosbekendelse og sakramentet
har ikke noget med kristendom at gøre.
Jeg går ud fra mormoner og De sidste
dages hellige og den anglikanske kirke
heller ikke finde nåde for dine øjne.

Kristendommen beror naturligvis på
hvad der står i biblen. Den danner
jo grundlaget for de kirkelige handlinger.

Den mest udbredte kirkelige sekt i Danmak
er den evangelisk-lutherste.

Er det så den, du synes er de rigtige
kristendom. I USA findes over 100000
forskellige kristne frikirker, Det er
meget stof at skulle igennem for at finde
nåden og løftet om et evigt liv.

Er der er slags eksamen?

Se, du gir mig i småstumper hints til
er stykke en form der muligvis har
et brugbart indhold, men det er lettere at
slå vand af en klippe endnfå noget ud af dig.

Nu er bare det at biblen har to dele, et gammelt
testamente og nyt testamente, der jo på
ene eller anden måde
skal splille den samme melodi
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : 1@'

Dato : 02-02-11 22:53

On Wed, 02 Feb 2011 22:39:46 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>mormoner

>og De sidste dages hellige

mormonerne ER De Sidste Dages hellige

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-11 23:03

1@' skrev:

> mormonerne ER De Sidste Dages hellige

Nåh, men så var det mormonernog Jehovas vidner
jeg tænkte på. Og Fru Evensen. Og de omsigribende
Bible Camps, 25.000 kritsne sekter med hver deres
særlige forståelse af kristendommen.

Men de finder nok ikke i Falcks univers.

For nogle måneder siden undersøgte man hvordan
folk tro og kendskab til religion i USA. Man
fandtud af at ateister gennemgående havde en bedre
forståelse af hvad religion er en dem der éntydigt
følte sig knyttet til en trosretning.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : 1@'

Dato : 02-02-11 20:32

On Wed, 02 Feb 2011 18:36:01 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har ikke en eneste gang påstået at
>jeg ved hvad kristendom er.

IMNSHO vil du lede forgæves i

men her har du 130.000 googlehits til en start -
det vil helt sikkert bringe forvirringen op på et højere niveau

http://www.google.dk/#hl=da&biw=1132&bih=726&q=forskellige+former+for+kristemdom&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=e0c3024a63ef125

>Du er nogenlunde den eneste - inklusive
>mine politiske modstandere - der nogensinde
>har beskyldt mig for manglende seriøsitet
>og usaglighed.

jeg har aldrig mødt Falck -

men forestiller mig ham som den danske udgave af Ian Paisley

sådan rent retorisk

Fra : 1@'

Dato : 02-02-11 20:16

On Wed, 2 Feb 2011 16:21:32 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Jørgen Farum Jensen skrev i

>Og det skulle komme fra en ateist der mener at han kan té sig som han vil i
>kristendomsgruppen?

hvad har Jørgen Farum Jensen da gjort?

>Fis du bare over i en ateistgruppe hvor du kan hygge dig med dine
>trosfæller.

ateister giver sig ikke meget af med tro -

de ser meget hellere på videnskabelige teorier - deres prøvelse og
eventuelle forkastelse -

modsat teister -

de starter med et påstået faktum - senere tilretter de teorierne -
og udbassunerer resultatet som værende den endegyldige sandhed -

intet under at tænkende mennesker ikke tager teisters vrøvl alvorligt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 15:04

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Helt ærligt Andreas, hvis mine sætninger
> er for svære at forstå, som indrøm det dog,
> så skal jeg nok finde en staveplade frem.

Ak ja, mere hån og nedgørelse fra ateistfanatisk side.

Andet møder man jo ikke fra den kant.

Og du snakker om debatniveau - HA HA HA

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 13:47

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Så hvis du vil af med mig må du hellere
> tilkalde netpolitiet.

Vi ved jo godt at ateistfanatikere anser det som deres ret at håne, nedgøre,
latterligøre og bekæmpe kristne og det kristne grundlag.

Du forventer at du bare kan komme her med og docere din ateistforvirrede
kristendomsforfalskninger uden at blive modsagt og at kristne blot lydigt
skal bøje nakken og tage til takke med de de usle løgne ateistfanatikere
kontinuerligt fyrer af.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 06:38

On Feb 2, 12:56 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Shapescare skrev inews:af4b5faa-ce5d-45c8-ab34-247fa43cdec5@p16g2000vbo.googlegroups.com

> Du bliver ved med dit stinkende gylle

Argumenter som begynner med "Du bliver ved ..." er verdiløse.

> Du er blevet dette forkalret tusindvis af gange - men du fatter intet

Argumenter som begynner med "Du er ..." er verdiløse.

> [...]
som
> livsmål at bekæmpe og forhånde kristne.

Argumenter som begynner med "Du er ..." er verdiløse.

Argumenter som inneholdr fiseordre er verdiløse.

Har du noen kildehenvisninger?

Fra : .

Dato : 02-02-11 09:30

On 2 Feb., 16:39, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> J rgen Farum Jensen skrev inews:4d4978df$0$23765$14726298@news.sunsite.dk

> Den vil du jo ikke h re om. Du er jo helt ligeglad med faglighed. Du *VIL*
> ikke kende noget til fundamentet for kristendommen, samtidig med at du helt
> ufagligt, usaglig og helt useri st begiver dig ud i en hel masse om hvad
> kristendom er og ikke er.

Der er spurgt til hvilke faglige kvalifikationer du har adskillige
gange. Du vil ikke rigtigt delagtigtgøre andre i tingene, men
insisterer på at bevare din anonymitet.

> Er du lige s useri s og usaglig i politik er der jo ikke noget at sige til
> at du s grusomt blev undsagt af v lgerne.

Drop din skadefor - det er ikke klædeligt. Og har intet som helst med
emnerne i dk.livssyn.kristendom at gøre.
Koncentrer dig hellere om at forsøge at fremstå som et normalt
tænkende individ.

Ligenu har du blot flashet dine patologier rundt på usenet - igen,igen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 17:47

.. skrev i

> Der er spurgt til hvilke faglige kvalifikationer du har adskillige
> gange. Du vil ikke rigtigt delagtigtgøre andre i tingene, men
> insisterer på at bevare din anonymitet.

Jeg er ikke mere anonym end at de der vil kan finde frem til hvem jeg er.

Og de der optræder anstændigt og ordentligt over for mig har heller ingen
problemer med at blive delagtiggjort i mine kvailifikationer.

Men ateistfanatiske nedladende og hånende subjekter som f.eks. dig der mod
al sædvane har for vane at offentliggøre adresser og telefonnumre på nettet
på dem der ikke vil erklære sig underdanigt enige i dine forkvaklede
holdninger.

Og så har du den flabethed samtidig at jamre dig over nødvendigheden af at
holde din egen identitet skjult.

Og selv om du sagde at du havde sørget for at få fjernet de af dine indlæg
der indeholdt adresser og telefonnumre, så var det jo også en direkte
modbydelig og ondskabsfuld løgn fra din side. Du har *IKKE* fået fjernet
disse indlæg.

Fra : .

Dato : 02-02-11 09:32

On 2 Feb., 16:14, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Man g r jo bagover i beundring for
> din overbevisende argumentation.
>
> Du sl r nye rekorder, Andreas. Jeg har
> simpelt *aldrig* i mit liv v ret ude
> for noget lignende.

Nope. Det skal man utvivlssomt være en hard-core socialpædagog,
psykiater, psykolog, terapeut eller tilsvarende behandlingspersonale
for at have erfaringer med.

Mener du endnu at du er i dialog med et sundt menneske?

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 17:39

.. skrev i

> Mener du endnu at du er i dialog med et sundt menneske?

Endnu engang skal ham med de mange aliaser diagnosticere kristne som syge
!!!

Fra : .

Dato : 02-02-11 10:37

On 2 Feb., 17:38, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> . skrev inews:a5040f7f-aa03-4bf3-a6b1-fb525fcdeae9@y26g2000yqd.googlegroups.com

> Endnu engang skal ham med de mange aliaser diagnosticere kristne som syge
> !!!

Ikke - kristne - Andreas. Du er ikke en flertalts ting. Prøv at hold
dig til sandheden - det ville klæde en kristen, at kunne kende forskel
på sandhed og lægn.

Men du. Nu orker jeg ikke kommentere mere på dit personfnidder. Kom
ind i kampen på det historiefaglige istedet. Du er jo umådelig godt
kvalificeret ud i historievidenskab - fortæller du.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 18:49

.. skrev i

> Kom
> ind i kampen på det historiefaglige istedet.

Du har aldrig villet indgå i dialog. Du har aldrig villet andet end
konfrontation i håbet om at du kunne være heldig og få lov til at kalde
kristne for psykisk syge.

Du er så ond og modbydeligt at du offentliggør andres adresser og
telefonnumre - og samtidig ynkeligt piver over hvor nødvendigt det er for
dig at gennem dig bag en hyklerisk anonymitet.

Og selv om du sagde at du ville få dine indlæg der indeholdt adresser og
telefonnumre slettet, så holdt du ikke ord. Og det havde du sekkert heller
aldrig haft til hensigt at gøre.

Altså er du en rigtig gemen, onskabsfuld, nederdrægtig løgner af aller
værste slags.

Alt tyder på at du aldrig har haft til hensigt at indgå i dialog - ellers
ville du jo heller ikke erklære alle kilder der går dig imod for at være
kristne forfalskninger. Den slags gør man ikke når man søger dialog.

Derfor er det også tydeligt dokumenteret at du ikke ønsker dialog - du
ønsker kun at få lov at tilsvine kristne og kalde dem psykisk syge.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 18:50

.. skrev i

> Nu orker jeg ikke kommentere mere på dit personfnidder.

Personfnidderet er alene noget der kommer fra dig når du vil diagnosticere
kristne som psykisk syge.

Fra : .

Dato : 02-02-11 10:59

On 2 Feb., 18:49, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> . skrev inews:1355848f-376c-4cce-8a48-63b011120da8@l18g2000yqm.googlegroups.com

> Personfnidderet er alene noget der kommer fra dig n r du vil diagnosticere
> kristne som psykisk syge.

Igen. Kan du ikke kende forskel på enkeltindivider og en hel gruppe af
religiøse mennesker?
Prøv nu at hold dig til sandheden - Andreas.

> Du har aldrig villet indg i dialog. Du har aldrig villet andet end
> konfrontation i h bet om at du kunne v re heldig og f lov til at kalde
> kristne for psykisk syge.

Det du kalder diagnostiseringer fremkommer udelukkende _efter_
kommentarer, som ikke fremstår sunde. Ikke før - ellers var der
ligesom ikke noget at observere eller påpege og konkretisere.

Hvis du og Villy kunne afstå fra den slags var der ingenting at
påpege. Elementært Watson :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 19:01

.. skrev i

> Prøv nu at hold dig til sandheden - Andreas.

Sandheden er følgende:

Fra : .

Dato : 02-02-11 11:09

On 2 Feb., 19:00, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
> telefonnumre slettet, s holdt du ikke ord. Og det havde du sekkert heller
> aldrig haft til hensigt at g re.
>
> Alts er du en rigtig gemen, onskabsfuld, nederdr gtig l gner af aller
> v rste slags.
>
> Alt tyder p at du aldrig har haft til hensigt at indg i dialog - ellers
> ville du jo heller ikke erkl re alle kilder der g r dig imod for at v re
> kristne forfalskninger. Den slags g r man ikke n r man s ger dialog.
>
> Derfor er det ogs tydeligt dokumenteret at du ikke nsker dialog - du
> nsker kun at f lov at tilsvine kristne og kalde dem psykisk syge.

Kan du få luft Andreas?

Det er ikke sikkert, at dit helbred har så godt af alt dit had -

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 19:11

.. skrev i

> Det er ikke sikkert, at dit helbred har så godt af alt dit had -

Jeg har ingen had, men fortæller blot stille, blidt og kærligt hvilken
beskidt løgner du er:

Fra : Patruljen

Dato : 02-02-11 12:40

On 2 Feb., 20:31, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> IMNSHO vil du lede forg ves i

> men her har du 130.000 googlehits til en start -
> det vil helt sikkert bringe forvirringen op p et h jere niveau

:)

> http://www.google.dk/#hl=da&biw=1132&bih=726&q=forskellige+former+for...

> jeg har aldrig m dt Falck -
>
> men forestiller mig ham som den danske udgave af Ian Paisley
>
> s dan rent retorisk

Jeg har ikke lyst til at gøre mig så mange forestillinger - det må jeg
nok sige.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 13:14

On Feb 2, 7:18 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Dybbøl skrev inews:4d499f58$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> LOL

Se, han argumenterer akkurat som deg

Jeg venter fremdeles på at du skal være i stand til å presentere noe
som motsier mine påstander om Jahves motiver for folkemordet i
Josvabogen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 21:18

Shapescare skrev i

> Se, han argumenterer akkurat som deg
>
> Jeg venter fremdeles på at du skal være i stand til å presentere noe
> som motsier mine påstander om Jahves motiver for folkemordet i
> Josvabogen.

Der er du blevet præsenteret for tidligere - men du er jo så forstokket af
norsk mosejord at du vælger ikke at ville hverken fatte eller forstå.

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 13:26

On Feb 2, 9:17 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er du blevet præsenteret for tidligere - men du er jo så forstokket af
> norsk mosejord at du vælger ikke at ville hverken fatte eller forstå.

Jeg ønsker å "fatte og forstå".
Men du presenterer ingen kildehenvisninger. Du kommer bare med
negative personkarakteristikker av meg.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-11 21:29

Shapescare skrev i

> Jeg ønsker å "fatte og forstå".

LOL

en norsk ateist der ønsker at fatte og forstå

LOL

Fra : Shapescare

Dato : 02-02-11 14:21

On Feb 2, 9:29 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Shapescare skrev inews:67fc7267-93de-4580-ae7d-4e2290d759dc@d17g2000vbn.googlegroups.com

> LOL
>
> en norsk ateist der ønsker at fatte og forstå
>
> LOL

Ja, tenk det!
Alt denne ateisten ønsker for å være i stand til "å fatte og forstå",
er at han som eier kunnskapen er villig til å dele. Men han som
kjenner Bibelen er ikke interessert i å komme med kildehenvisninger.
Ateisten som ønsker "å fatte og forstå" får ta til takke med hva han
selv leser i Bibelen.

Josvabogen 8
v1 Herren sagde til Josva: »Vær ikke bange, og lad dig ikke skræmme!
Tag hele hæren med dig, og drag op mod Aj! Se, jeg giver Ajs konge,
hans folk, hans by og hans land i din hånd. v2 Du skal gøre det samme
med Aj og dens konge, som du gjorde med Jeriko og dens konge. Men det,
I røver i den, og dyrene må I tage med som krigsbytte. Læg et baghold
vest for byen.«

v24 Da israelitterne på åben mark havde dræbt alle de indbyggere fra
Aj, som havde forfulgt dem ud i ørkenen, og da alle til sidste mand
var faldet for sværdet, vendte alle israelitterne tilbage til Aj og
huggede indbyggerne ned med sværd. v25 Den dag blev der dræbt i alt

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-11 11:31

On 2 Feb., 16:21, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
> kristendomsgruppen?
>
> Fis du bare over i en ateistgruppe hvor du kan hygge dig med dine
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Uha! Nu rammer du deres svage punkt! Ligesom kræftsvulster behøver et
menneske at vokse i, sådan behøver en ateist det kristne legeme at
vokse i!
De kan kun eksistere i forhold til den Gud de ikke tror på. De kan
ikke stå alene, så fryser de i deres ensomhed. Hvad er "A"-et uden
"Theos"? Så er de ingenting. Hvis de fik udryddet troen på Gud, så
måtte de opfinde en gud som de ikke tror på!

Vi skal nægte at være værtsorganisme for dem! De skal ud og være "A"
uden "Theos!"

MvH
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-02-11 19:36

Lyrik skrev i

> [...]
> måtte de opfinde en gud som de ikke tror på!
>
> Vi skal nægte at være værtsorganisme for dem! De skal ud og være "A"

Jamen du har da så evig ret i det du her skriver.

Som jeg også er blevet mere og mere overbevist om, er den eneste måde at
slippe for dem ved helt at ignorere al deres nonsens og intetsigende
selvmodsigende vrøvl, vræl og ævl.

Vi kan jo egentlig ikke gøre andet end at bede for dem, at de engang må
indse hvilken vildfarelse de lever i.

Må Gud være deres sjæle nådig.

Fra : 1@'

Dato : 05-02-11 01:49

On Fri, 4 Feb 2011 10:30:31 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

<noget Lyrikvås om ateister>
>De kan kun eksistere i forhold til den Gud de ikke tror på.

hvilken af dem?

de troende har jo genem tiden opfundet et helt overvældende antal
guder

den ene mere utorværdig end den anden

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-11 11:59

On 4 Feb., 19:30, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> måtte de opfinde en gud som de ikke tror på!
>
> Vi skal nægte at være værtsorganisme for dem! De skal ud og være "A"

Vor herre bevars :)

Fra : Shapescare

Dato : 04-02-11 12:40

On Feb 4, 7:30 pm, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> Uha! Nu rammer du deres svage punkt! Ligesom kræftsvulster behøver et
> menneske at vokse i, sådan behøver en ateist det kristne legeme at
> vokse i!

Hva med ateister som vokser opp i India og Saudi Arabia? Må de oppsøke
kristne miljøer for å få vokse?

> De kan kun eksistere i forhold til den Gud de ikke tror på.

Din gud er èn av et uendelig antall guder ateister ikke tror på.
I likhet med deg tror ateistene heller ikke på den mosaiske Jahve
eller den islamske Allah.

> De kan
> ikke stå alene, så fryser de i deres ensomhed. Hvad er "A"-et uden
> "Theos"? Så er de ingenting. Hvis de fik udryddet troen på Gud, så
> måtte de opfinde en gud som de ikke tror på!

Jeg var ateist før jeg visste om noen guder.
Jeg var uten tro på Allah lenge før jeg hadde hørt om Islam.

> Vi skal nægte at være værtsorganisme for dem! De skal ud og være "A"
> uden "Theos!"

Var det denne logikken som lå bak Jahves skaping av Satan, Kunnskapens
tre og Slangen? Hvordan kan menneskene verdsette Guds "godhet" hvis
Gud ikke først har plassert ut noen "bad guys"?

Hvem vil se Clint Eastwood eller John Wayne i en film uten skurker?

Fra : tkruse

Dato : 05-02-11 17:50

On 2 Feb., 01:13, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> For mig er gruppen en gruppe for kristne. Ateisterne er nogle
> uvelkomne gæster, som kan lignes med gadedrankere der slår sig ned i

det grundlæggende er,,,du må tro du er til,,,føle du er til
og føles det ad helved til
så findes der en god opskrift på hvordan man kan omvende de føelser
´Troen er alles
eller mener du at du ikke tro på smerte,,,men har smerte
så er der noget galt med din tro og den tro som skal hele smerten
kender du ikke
og du kan være skyld i Ateisten
som du nu også udelukker
men jeg tror at der er en stor procent ateist i dig
og en lille procent tro
og med den lille procent kalder du dig Kristen
og ham som ikke engang ved vad Gnostiker er
ham kalder du Gnostiker