MS Windows
briani 27239
Adgang til mine mapper (Win 7)
Fra : CK®

Dato : 01-02-11 20:38

Hej!

Jeg har lige formateret og geninstalleret.
Jeg kører Win 7 Ultimate 32 og har ikke været ude for dette problem før:

Efter re-installation af Win 7, er nogle mapper på en af harddiskene
forbudt område, med mindre jeg overtager ejerskab af dem.Det er
død-besværligt at gøre det for alle de mapper, så jeg ku lide at vide
hvad der kan være gået galt?

Det drejer sig om mine download-mapper som ligger på en anden harddisk
end Windows. Når jeg vil åbne en mappe, får jeg at vide at jeg ikke har
adgang til den, selvom jeg er på som administrator.

"Du har ikke tilstrækkelige tilladelser til at opnå adgang til denne
mappe. Klik på Fortsæt for at få permanent adgang til denne mappe" siger
den.

Jeg klikker på Fortsæt.

"Du er nægtet adgang til denne mappe. Du skal bruge sikkerhedsfanen for
at få adgang til denne mappe."

Ordet "Sikkerhedsfanen" er et link, som jeg så klikker på.

Så kommer jeg ind i Egenskaber for mappen, og der viser det sig, at
ingen ejer mappen. Ejeren kan ihvertfald ikke vises. Jeg skal så
overtage ejerskabet af mappen og klikke OK en masse gange for til sidst
at kunne åbne mappen.

Indeni er der så ofte endnu en mappe.

Som jeg ikke kan få adgang til..!

Så kan jeg begynde igen med den mappe, indtil jeg har fået adgang hele
vejen ind til filen.

Hvad gør jeg for at få ejerskab over alle mapperne på drevet på en gang?

Claus

Fra : Mogens

Dato : 01-02-11 20:45

Den 01-02-2011 20:37, CK® skrev:
> [...]
> hvad der kan være gået galt?
>

> Hvad gør jeg for at få ejerskab over alle mapperne på drevet på en gang?

Jeg ved ikke lige med hele drevet, men du kan vælge undermapper og
objekter når du tager ejerskab. Så tager den også undermapper.

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 01-02-11 20:47

Den 01-02-2011 20:44, Mogens skrev:

> Jeg ved ikke lige med hele drevet, men du kan vælge undermapper og
> objekter når du tager ejerskab. Så tager den også undermapper.

Og det kan også gøres på hele drevet.
Samme procedure som med mapper.

Mogens

Fra : CK®

Dato : 02-02-11 13:05

Den 01-02-2011 20:46, Mogens skrev:

> Og det kan også gøres på hele drevet.
> Samme procedure som med mapper.

Tak, der var lige et enkelt, lille flueben, jeg skulle have sat.

Tusind tak for hjælpen!

Claus