MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan redder jeg maskinen plus filer og ~
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-11 17:58

Der fulgte desværre ingen recovery-cd med, da jeg købte min stationære Packard Bell for fem-seks år siden, så sådan en kan jeg ikke
bruge.

Og da jeg heller ikke kan få dyret til at arbejde i Fejlsikret tilstand (den kører i sløjfe hver gang den forsøger), hvordan kan jeg
da retablere Windows XP og redde alle programmer og filer? Den svarer hele tiden No signal, når den forsøger at starte op.

Jeg har prøvet F5-fiffet, men uden held. Og BIOS og Boot Device mv. er sort snak for mig.

Mvh.
Jørgen Grandt
blottet for teknisk indsigt ...

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 01-02-11 18:07

Den 01-02-2011, skrev Jørgen Grandt:
> [...]
> da retablere Windows XP og redde alle programmer og filer? Den svarer hele
> tiden No signal, når den forsøger at starte op.

Det lyder som om der er fejl på enten dit grafikkort, kabel mellem
skærm og grafikkort eller måske er forkert input valgt på skærmen (hvis
den da ha flere indgange)

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-11 18:09

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
> hele tiden No signal, når den forsøger at starte op.
> Jeg har prøvet F5-fiffet, men uden held. Og BIOS og Boot Device mv.

Hvis der på skærmen står "No signal", er det formentlig kablet fra
computerens videokort til skærmen som du først bør kontrollere. Sidder
stikkene korrekt i, eller er kablet beskadiget?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Henning

Dato : 01-02-11 18:37

On Tue, 1 Feb 2011 17:57:51 +0100, "Jørgen Grandt"
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>da retablere Windows XP og redde alle programmer og filer? Den svarer hele tiden No signal, når den forsøger at starte op.

"No signal" betyder blot at der ikke kommer signal til skærmen, men
det betyder reelt at maskinen slet ikke starter op.
Prøv en hardwaregruppe i stedet, det har ikke noget med Windows at
gøre.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 01-02-11 18:48

Henning forklarede:

> "No signal" betyder blot at der ikke kommer signal til skærmen, men
> det betyder reelt at maskinen slet ikke starter op.

Øh her siger min skærm "NO SIGNAL" hvis feks. maskinen er i dvale, HDMI
stikket ikke sider helt i osv. Man kan ikke bare konkludere at den ikke
starter op

Men hardware gruppe ville være en god ide, evt. grafikkort eller
skærmgruppen

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : /John

Dato : 01-02-11 20:07

> "No signal" betyder blot at der ikke kommer signal til skærmen

Jeps

> men det betyder reelt at maskinen slet ikke starter op

Erm.. det ku' vel også skyldes et defekt grafikkort..

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-02-11 20:02

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tiden No signal, når den forsøger at starte op.
>
> Jeg har prøvet F5-fiffet, men uden held. Og BIOS og Boot Device mv. er

Hvis den hele tiden viser "no signal", er det nok ikke windows, som fejler
noget. Det tyder mere på at du har et defekt grafikkort eller en defekt
forbindelse mellem pc og skærm.
Hvis grafikkort /skærm ikke fejlede noget, ville du ved opstart kunne se de
såkaldte post meddelelser, mens den gennemgår bios/cmos.
Så prøv at sætte en anden skærm på eller at udskifte grafikkortet.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-11 23:37

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Der fulgte desværre ingen recovery-cd med, da jeg købte min
> stationære Packard Bell for fem-seks år siden, så sådan en kan jeg
> ikke bruge.

Tak for råd og vejledning. Spændende, om det følgende hører til her i
gruppen - eller hvor?

For en time siden fik jeg dyret i gang! Men først efter at have udtaget
4 USB-stik til hhv. scanner, printer, ekstern brænder og ekstern
harddisk. Så langt så godt. Men hver gang jeg så enten isætter et af
USB-stikkene i pc'en igen og tænder for for eksempel strømmen til den
ekstern harddisk for at kunne sikkerhedskopiere hele dynen til den, så
går maskinen atter i sort!

Så problemerne ligger måske i den fysiske forbindelse mellem computeren
og de eksterne apparater - lige pludselig, for det hele har kørt
upåklageligt i årevis. Hvordan fikser jeg det problem?

--
Jørgen Grandt
Grrrrhhh ...!

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-02-11 13:23

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> computeren og de eksterne apparater - lige pludselig, for det hele
> har kørt upåklageligt i årevis. Hvordan fikser jeg det problem?

Hvis du vil sikre dig at du kan få reddet alle filer så der der et par andre
metoder:
- Oprette en dropbox og betale det ekstra for få plads til det hele denne
ene gang.
- tage den fysiske harddisk ud af maskinen og sætte den over i en
ekstern-boks, der derefter tilsluttes en anden maskine
- brænde CD'er/DVD'er denne ene gang

Når der så er styr på backup'en så rodes der med maskinens installation, men
noget kunne tyde på at en geninstallation ikke ville være af vejen.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 02-02-11 14:00

Torben Greve Otzen frembragte:

> [...]
>
> Når der så er styr på backup'en så rodes der med maskinens installation, men
> noget kunne tyde på at en geninstallation ikke ville være af vejen.

Øh hvad skal han med dropboxen ? ud med disken over i en anden maskine,
tag det indhold der skal bruges, brænd til cd/dvd, lig på usb nøgle
eller lig på anden harddisk... hvor svært kan det være.

I øvrigt havde det været en Medion computer der havde den fejl, ja så
var den simpel... ny psu

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 02-02-11 22:55

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> og de eksterne apparater - lige pludselig, for det hele har kørt
> upåklageligt i årevis. Hvordan fikser jeg det problem?

Kopiering af data til en anden disk eller anden PC når du ikke kan bruge
en USB-harddisk kan gøres over netværket. Forbind PC'erne over en switch
eller ryg imod tyg med et krydset netværkskabel og sæt dine diske op som
delte så maskinerne kan se hinanden og flyt så dine data til den nye
maskine.
Afbryd for en sikkerheds skyld forbindelsen til internettet mens du gør
det så snushaner fra internettet ikke kan kigge med mens dine drev er
delte - indstillingerne i din router kan være sådan at dens firewall og
NAT-oversættelse ikke fungerer.

Årsagen til dit problem han være en uheldig opdatering til Windows, en
"uønsket programstump" i maskinen også kendt som snavs fra internettet
eller en hardwarefejl hvadenten det er bundkortet eller
strømforsyningen. Når maskinen er nogle år gammel kan det sagtens være
en elektrolyt-kondensator der fejler og giver en ustabil strømforsyning etc.

Som skrevet i en angen nyhedsgruppe er du velkommen til at kigge forbi
mig på NØ-Fyn sammen med maskinen, så kan vi prøve om vi kan fikse det.

/Lars

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-11 12:12

Lars Peter Larsen skrev bl.a.:

> Som skrevet i en angen nyhedsgruppe er du velkommen til at kigge forbi
> mig på NØ-Fyn sammen med maskinen, så kan vi prøve om vi kan fikse
> det.

Pænt af dig, men der er lige lovlig langt fra Århus til NØ-Fyn med en
stor, tung kasse i futtoget. I stedet går jeg i tænkeboks en dags tid.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 03-02-11 10:41

"Jørgen Grandt" skrev

Pænt af dig, men der er lige lovlig langt fra Århus til NØ-Fyn med en
stor, tung kasse i futtoget. I stedet går jeg i tænkeboks en dags tid.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Hvis ikke du har fået løst dit problem på lørdag, så skal jeg en tur til
Århus og kunne godt komme forbi for at se om jeg kan hjælpe dig.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-11 17:37

Søren Blom skrev:

> Hvis ikke du har fået løst dit problem på lørdag, så skal jeg en tur til Århus og kunne godt komme forbi for at se om jeg kan
> hjælpe dig.

Det var fornemt! Tak for tilbud. Hvornår cirka omtrent kunne det i givet fald blive? Kontakt mig venligst via kontaktoplysningerne
på min hjemmeside.

Mvh.
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-02-11 20:16

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis ikke du har fået løst dit problem på lørdag, så skal jeg en tur til
> Århus og kunne godt komme forbi for at se om jeg kan hjælpe dig.

Flot tilbud Søren !!

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-02-11 12:43

Kurt B. Andersen wrote:
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen

> Flot tilbud Søren !!

Helt bestemt. Men det var så også det eneste der skete.

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Mcwm

Dato : 07-02-11 16:50

Den 07-02-2011 12:43, Jørgen Grandt skrev:
> Helt bestemt. Men det var så også det eneste der skete.

Det gør mig ondt at høre, især fordi jeg ikke har muligheden for at
komme forbi dig.

Hvis der ligger data du absolut ikke kan undvære, er du velkomme til at
kontakte mig per mail, hvis du skulle have interesse i at få den lavet
af undertegnede.

Løsningen må så være at sende den som pakke. Ikke optimalt, men dog et
tilbud der er noget værd, i fald der er vigtige data på den.

I anledning af at du blev brændt af, skal det ikke koste dig andet end
forsendelsen.

Venligst
Mcwm

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-02-11 19:21

Mcwm wrote:

> [...]
>
> Hvis der ligger data du absolut ikke kan undvære, er du velkomme til
> at kontakte mig per mail, hvis du skulle have interesse i at få den

Mange tak! Men nej tak. I morgen bliver maskinen afhentet af et datafirma, som jeg har hyret.

Mvh. Jørgen Grandt

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-02-11 19:39

Jørgen Grandt tastede følgende:

> Mange tak! Men nej tak. I morgen bliver maskinen afhentet af et datafirma,
> som jeg har hyret.

Forhåbentlig til en aftalt pris...

--
Venligst / regards