MS Windows
briani 27239
HD arbejder hele tiden
Fra : Mort1s1

Dato : 01-02-11 16:32

Min HD kører meget, når ps'en er tændt - når jeg lører Windows jobliste og
går til Ydeevneses kurven for CPU brug at svinge mellem 2 og 10 % selv om
jeg ikke foretager mig noget - Hukommelsesforbruget står nogetlunde konstant
på 1,16 GB.
PC'en kører Vista og er udstyret med 4 GB ram.
Under den grafiske visning står der
Fysisk hukommelse (MB)
Samlet 3326
Cachlagret 2509 (skifter lidt)
Ledig 2 (Står og skifter mellem 0 og 3)

Kernehukommelse (MB)
Samlet 155
Sideinddelt 119
Ikke sideinddelt 35

System
Handles 18730
Tråde 691
Processer 60
Oppetid 0:39:29 (Tæller naturligvis op)
Sidefil 1233M / 6897M

Er der noget i ovenstående der er unormalt? og hvis ja, er der så en ide til
hvad jeg kan gøre?

Fra : Ole C

Dato : 01-02-11 20:50

Mort1s1 skrev blandt andet:

> Min HD kører meget, når ps'en er tændt - når jeg lører Windows
> jobliste og går til Ydeevneses kurven for CPU brug at svinge mellem 2
> og 10 % selv om jeg ikke foretager mig noget

De 10 procent lyder i overkanten hvis der ikke sker noget på maskinen. Min
Vista svinger mellem 0 og 2-3 procent -
Mon ikke et eller andet program arbejder "i bagggrunden"? - eller måske du
har uinviterede "gæster" på maskinen?
Men du har vel scannet med både dit antivirusprogram og for eksempel
SuperAntispyware....
Kig evt. i Start>Kør>msconfig>fanebladet Start. Du kan deaktivere alle
poster og derefter aktivere dem én for én (med genstart hver gang) til du
har fundet synderen.

--
vh
Ole C

Fra : Svend

Dato : 06-02-11 20:28

On Tue, 1 Feb 2011 16:31:58 +0100, "Mort1s1"
<sletmortensens@mailslet.sk> wrote:

> [...]
>på 1,16 GB.
>PC'en kører Vista og er udstyret med 4 GB ram.

Nåh det er nok bare en af varianterne af Windows indexing service der
kører. Det sørger for hurtigere adgang til filer, samt at din cpu og
harddisk aldrig falder hen i lediggang.

/Svend