/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Søge i Windows 7 ?
Fra : Ingensen


Dato : 31-01-11 12:10

Hej, i "gamle" XP dage, kunne man under "Start - Søg" søge efter en fil
efter navn, størrelse eller dato osv.

Hvordan gør man det i windows 7?

Hilsen Jan


 
 
Gert Søgaard Jensen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Gert Søgaard Jensen


Dato : 31-01-11 12:25

On Mon, 31 Jan 2011 12:09:40 +0100, "Ingensen" <nej@tak.dk> wrote:

>Hej, i "gamle" XP dage, kunne man under "Start - Søg" søge efter en fil
>efter navn, størrelse eller dato osv.
>
>Hvordan gør man det i windows 7?

Prøv

Start > Hjælp og Support > Skriv "Søge i Windows" i søgefeltet
foroven. > Klik på luppen til højre for søgefeltet > Vælg "Søge i
Windows: ofte stillede spørgsmål" > Vælg "Hvordan udføres en
søgning"

Venlig hilsen
Gert

Bjarke Andersen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 31-01-11 12:49

"Ingensen" <nej@tak.dk> crashed Echelon writing
news:4d469875$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvordan gør man det i windows 7?

skriver det du søger efter i søgefeltet i start menuen

--
Bjarke Andersen

Bertel Lund Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-01-11 14:24

Bjarke Andersen skrev:

>> Hvordan gør man det i windows 7?

> skriver det du søger efter i søgefeltet i start menuen

Hvorfor får jeg altid svaret "Ingen elementer svarer til dine
søgekriterier"? Jeg har f.eks. lige prøvet med "opera.exe" som
ligger i mappen "Opera" på mit D-drev.

Da jeg søgte på "opera" alene, kom der to træffere fra systemets
hjælpefiler ("operationer"), men hverken mappen eller programmet
blev fundet.

Jeg har opgivet det bras som ubrugeligt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Bjarke Andersen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 31-01-11 14:39

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:4d46b7fa$0$23754$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvorfor får jeg altid svaret "Ingen elementer svarer til dine
> søgekriterier"? Jeg har f.eks. lige prøvet med "opera.exe" som
> ligger i mappen "Opera" på mit D-drev.

Windows Search indexing slået fra for d-drevet eller du var utålmodig?

--
Bjarke Andersen

Bertel Lund Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-01-11 14:48

Bjarke Andersen skrev:

>> Hvorfor får jeg altid svaret "Ingen elementer svarer til dine
>> søgekriterier"? Jeg har f.eks. lige prøvet med "opera.exe" som
>> ligger i mappen "Opera" på mit D-drev.

> Windows Search indexing slået fra for d-drevet

På Generelt-fanebladet under Egenskaber er der hak nederst ved
"Indekser indholdet ...". Er det den indstilling du mener?

> eller du var utålmodig?

Okay, så venter jeg to minutter ... Nå, nu forsvandt
søgeresultaterne fordi jeg ville lave noget andet mens der blev
søgt. Hurra!

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Kurt Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 31-01-11 17:30

On 31 Jan 2011 13:38:54 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
>writing news:4d46b7fa$0$23754$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Hvorfor får jeg altid svaret "Ingen elementer svarer til dine
>> søgekriterier"? Jeg har f.eks. lige prøvet med "opera.exe" som
>> ligger i mappen "Opera" på mit D-drev.
>
>Windows Search indexing slået fra for d-drevet eller du var utålmodig?

Om et drev eller en mappe er indexeret eller ej, er kun et spørgsmål
om hvor lang tid det tager at gennesøge det givne område.

Bertel har ret: Win7's søgefunktion er ubrugeligt.

Brug et gratis program i stedet: http://kortlink.dk/8ptn
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
-
Man bliver forfremmet til man har nået en stilling hvor
man er maksimalt uduelig. Der bliver man så siddende.

Bertel Lund Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-01-11 19:58

Kurt Hansen skrev:

> Brug et gratis program i stedet: http://kortlink.dk/8ptn

Jeg har hverken tid eller lyst til at installere og afprøve en
hoben programmer. Da jeg klikkede på linket, troede jeg at det
ville føre mig frem til ét program som du kendte og kunne
anbefale.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

emjeppesen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 31-01-11 16:40

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvorfor får jeg altid svaret "Ingen elementer svarer til dine
>søgekriterier"? Jeg har f.eks. lige prøvet med "opera.exe" som
>ligger i mappen "Opera" på mit D-drev.

Når du får det svar, så vælg for neden
Se flere resultater
Så dukker stifinder op og du kan vælge Drev D og bruge
søgefeltet i øverste højre hjørne.

Så skal Opera nok dukke op.

Hilsen emj

Bertel Lund Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-01-11 16:45

emjeppesen skrev:

> Når du får det svar, så vælg for neden
> Se flere resultater

Så får jeg en tom mappe der hedder "Søgeresultater" hvori der
står:

    "Ingen elementer svarer til dine søgekriterier"
   
og intet andet. Der er ingen navigationsmulighed.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

emjeppesen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 31-01-11 17:45

Bertel Lund Hansen skrev:

>> Når du får det svar, så vælg for neden
>> Se flere resultater
>
>Så får jeg en tom mappe der hedder "Søgeresultater" hvori der
>står:
>
>     "Ingen elementer svarer til dine søgekriterier"
>    
>og intet andet. Der er ingen navigationsmulighed.

Det er da underligt. Her funker det som jeg beskrev.

Hilsen emj

Jens Peter Karlsen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 31-01-11 19:41

Der skulle være en bar forneden på søgesiden med "søg igen" og flere
valgmuligheder. Hvis der ingenting er har du et lokalt problem. Hvad
det kan skyldes ved jeg ikke.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 31 Jan 2011 16:44:44 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>     "Ingen elementer svarer til dine søgekriterier"
>    
>og intet andet. Der er ingen navigationsmulighed.

Bertel Lund Hansen (31-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-01-11 19:56

Jens Peter Karlsen skrev:

> Der skulle være en bar forneden på søgesiden med "søg igen" og flere
> valgmuligheder. Hvis der ingenting er har du et lokalt problem. Hvad
> det kan skyldes ved jeg ikke.

Jeg har hidtil talt om den søgning man får adgang til via
startmenuen. Den er vitterligt latterlig.

Hvis jeg vælger søgeområde først og f.eks. åbner D-drevet, kommer
der en søgeboks øverst til højre. Den finder mange flere
træffere, men dens nytteværdi er stærkt begrænset. MNan kan slet
ikke se andet ved træfferne end filnavnet. En søgning på f.eks.
"bridge" giver 22 træffere hvoraf fire har samme ikon og samme
navn, "Bridge". Jeg har ingen jordisk chance for at gætte hvilke
mapper det er uden at åbne dem en for en.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jens Peter Karlsen (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 01-02-11 14:50

Se inline:

On Mon, 31 Jan 2011 19:56:15 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg har hidtil talt om den søgning man får adgang til via
>startmenuen. Den er vitterligt latterlig.

Den søger som udgangspunkt i startmenu og specielle foldere
(Dokumenter osv.) klik på "Se flere resultater" i bunden for flere
muligheder. Det er bevidst lavet sådan da de fleste søgninger herfra
vil være efter installerede programmer eller dokumenter hvor man ikke
har brug for andet end navnet.

>Hvis jeg vælger søgeområde først og f.eks. åbner D-drevet, kommer
>der en søgeboks øverst til højre. Den finder mange flere
>træffere, men dens nytteværdi er stærkt begrænset. MNan kan slet
>ikke se andet ved træfferne end filnavnet. En søgning på f.eks.
Lige under filnavnet står den fulde sti, hvis det ikke er et filnavn
vil status linien give oplysning om hvor det er fundet og øvrige
oplysninger. Er det f.eks. fundet i en email vil der stå subject,
sender, modtager, dato og størrelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

Bertel Lund Hansen (03-02-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-02-11 00:14

Jens Peter Karlsen skrev:

> Den søger som udgangspunkt i startmenu og specielle foldere
> (Dokumenter osv.) klik på "Se flere resultater" i bunden for flere
> muligheder. Det er bevidst lavet sådan da de fleste søgninger herfra
> vil være efter installerede programmer eller dokumenter hvor man ikke
> har brug for andet end navnet.

Øh ... hvorfra ved de at det er den slags søgninger jeg foretager
derfra?

>>træffere, men dens nytteværdi er stærkt begrænset. MNan kan slet
>>ikke se andet ved træfferne end filnavnet. En søgning på f.eks.

> Lige under filnavnet står den fulde sti,

Tror du jeg lyver? Der står ikke en skid andet end hvad jeg har
skrevet.

Jeg kan godt vælge at slå detaljer til - men på grund af Windows
7's geniale konstruktion slår det igennem på alle mine mapper og
ødelægger derved det overblik jeg foretrækker.

At slå det til og fra hver gang gider jeg ikke. Så søgning er nu
ubrugeligt på min pc.

> hvis det ikke er et filnavn vil status linien give oplysning om
> hvor det er fundet og øvrige oplysninger.

Nej. Stauslinjen fortæller mig hvor mange træffere der var. Hvis
jeg markerer en mappe, står der:

   1 markeret element.

Det har taget Microsoft 33 år at nå så vidt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (03-02-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-02-11 01:16

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej. Stauslinjen fortæller mig hvor mange træffere der var. Hvis
> jeg markerer en mappe, står der:

>    1 markeret element.

> Det har taget Microsoft 33 år at nå så vidt.

Jeg kunne tilføje at hvis jeg laver en tom mappe, står der øverst
i mappen:

   Denne mappe er tom.

Da jeg var barn, cirkulerede der en vittighed om en tosseanstalt
(faktisk flere), men denne her drejede sig om at der var en
konstant strøm af tosser der kravlede op i toppen af flagstangen,
og når de kom ned igen, nikkede de eller sagde "Ja, det passer!".

Forstanderen ville jo ikke blamere sig, så han ventede til det
var mørkt hvorefter han kravlede op i toppen af flagstangen. Der
var hæftet en seddel til flagknoppen hvorpå der stod:

   Her ender flagstangen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jens Peter Karlsen (03-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 03-02-11 21:16

Se inline.

On Thu, 3 Feb 2011 00:13:46 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Øh ... hvorfra ved de at det er den slags søgninger jeg foretager
>derfra?

De går ikke efter en enkelt persons ønsker. Microsoft holder
regelmæssigt focusgrupper hvor de inviterer folk (mig bekendt kun i
USA) til at komme og prøve funktionerne i deres OS og programmer. Her
observerer de hvordan folk bruger tingene.

>> Lige under filnavnet står den fulde sti,
>
>Tror du jeg lyver? Der står ikke en skid andet end hvad jeg har
>skrevet.

Nej jeg beskriver hvordan det ser ud i en almindelig søgning i Windows
7.

Det ser ud til (efter din beskrivelse) at du har skiftet til liste
visning i stedet for Content (indhold?) som er default for søgningen.

Regards Jens Peter Karlsen.


Bertel Lund Hansen (04-02-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-02-11 00:44

Jens Peter Karlsen skrev:

> De går ikke efter en enkelt persons ønsker. Microsoft holder
> regelmæssigt focusgrupper hvor de inviterer folk (mig bekendt kun i
> USA) til at komme og prøve funktionerne i deres OS og programmer. Her
> observerer de hvordan folk bruger tingene.

Det er første gang jeg oplever et Windowssystem der begrænser
mine muligheder (idet jeg ser bort fra Vista som jeg ikke har
orket at bruge ret lang tid på). Alle foregående opgraderinger
har ladet mig gøre (cirka) som jeg var vant til plus noget mere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Allan Vebel (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 01-02-11 22:58

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har hidtil talt om den søgning man får
> adgang til via startmenuen. Den er vitterligt
> latterlig.

Jeg åbner altid gode gamle Total Commander
når jeg skal søge efter noget på harddisken
eller andre medier.

Den har en helt unik søgefunktion, har du først
prøvet den, vil du aldrig bruge andet.

Det er virkelig mange år siden jeg har brugt
Windows' eget søgesystem.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk


Bo (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 01-02-11 23:30

Allan Vebel kom med følgende:
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Jeg har hidtil talt om den søgning man får
>> adgang til via startmenuen. Den er vitterligt
>> latterlig.
>
> Jeg åbner altid gode gamle Total Commander
> når jeg skal søge efter noget på harddisken
> eller andre medier.
>
> Den har en helt unik søgefunktion, har du først
> prøvet den, vil du aldrig bruge andet.

Har brugt TC til meget i mange år, uden at tænke over søgefunktionen på
den måde :D Det gør jeg så nu



Max (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-02-11 23:37

Hej Allan

> Den har en helt unik søgefunktion, har du først
> prøvet den, vil du aldrig bruge andet.

Ja, alle computere burde være født med TC. Hvorfor
skal disse moderne OS være lavet efter parolen, hvorfor
lave det simpelt når det kan laves kompliceret.

--
Mvh
Max



Bo (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 01-02-11 23:45

Max formulerede Tuesday:
> Hej Allan
>
>> Den har en helt unik søgefunktion, har du først
>> prøvet den, vil du aldrig bruge andet.
>
> Ja, alle computere burde være født med TC. Hvorfor
> skal disse moderne OS være lavet efter parolen, hvorfor
> lave det simpelt når det kan laves kompliceret.

Vi skulle jo nødig opdage, nyt ikke altid er bedre ;)



Allan Vebel (02-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-02-11 00:09

Max skrev:

>> Den har en helt unik søgefunktion, har du først
>> prøvet den, vil du aldrig bruge andet.
>
> Ja, alle computere burde være født med TC.
> Hvorfor skal disse moderne OS være lavet efter
> parolen, hvorfor lave det simpelt når det kan
> laves kompliceret.

Helt enig.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk


Allan Vebel (02-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-02-11 00:49

Allan Vebel skrev:

>> Ja, alle computere burde være født med TC.
>> Hvorfor skal disse moderne OS være lavet efter
>> parolen, hvorfor lave det simpelt når det kan
>> laves kompliceret.
>
> Helt enig.

Jeg bruger den også til backup af alle mine data
til mit netværksdrev (Overskriv ældre), det går
lynhurtigt.

Desuden er den min daglige FTP-forbindelse til
alle de hjemmesider jeg tilgår - pt 52.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk


Max (02-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 02-02-11 00:56

Hej Allan

> Jeg bruger den også til backup af alle mine data
> til mit netværksdrev (Overskriv ældre), det går
> lynhurtigt.

Ja, synkroniser mapper er fin til backup.

--
Mvh
Max



Allan Vebel (02-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-02-11 01:19

Max skrev:

> Ja, synkroniser mapper er fin til backup.

På den måde skal vi heller ikke bekymre os om
hvordan Windows gør det.

Med en enkelt gammelt program kan backup og
mange andre funkioner gøres meget nemmere.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408043
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste