MS Windows
briani 27239
IE skadet?
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 30-01-11 19:12

Hej gruppe

En gammel ven havde fået virus, nogle trojaner, som jeg hjalp ham med at
fjerne. Det gik OK med MSE, derefter en mindre oprydning med CCleaner.
Nu: Som administrator ingen problemer. Som anden bruger kan han godt hente
mail, men IE kan ikke få forbindelse til internettet, TDC kabel.
Mystisk ikke? Er der nogen forklaring og gerne hjælp til udbedring?

--
Hilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-11 19:46

Henning Rasmussen skrev:

>Er der nogen forklaring og gerne hjælp til udbedring?

Forslag til udbedring:
Internetindstillinger > Avanceret > Nulstil

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 31-01-11 14:34

> Forslag til udbedring:
> Internetindstillinger > Avanceret > Nulstil
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Det hjalp desværre ikke, men tak for venligheden.
Jeg overvejer om man kan genindstallere oveni. Er der noget, som man
skal være opmærksom på, ved det?
Det skal vel i så fald gøres som Administrator, selv om det kun er en
brugerkonto, der fejler?

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : CarstenGP

Dato : 01-02-11 08:09

On 30 Jan., 19:11, "Henning Rasmussen" <henningrasmuss...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> mail, men IE kan ikke få forbindelse til internettet, TDC kabel.
> Mystisk ikke? Er der nogen forklaring og gerne hjælp til udbedring?

Jeg har set noget lign. på et tidspunkt.
Tjek internetindstillinger under forbindelser om der er blevet
aktiveret en proxy-forbindelse.
Nogle trojanere forsøger at forbinde til en bestemt server, når den
angrebne computere er på nettet.

Carsten

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 02-02-11 19:31

wrote:

[...]

Tak, det vil jeg kontrollere ved første lejlighed. Det bliver ikke før i
næste uge, da han ikke hører til mine nærmeste naboer.

--
Med hilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 05-02-11 18:57

wrote:
> [...]

aktiveret en proxy-forbindelse.
Nogle trojanere forsøger at forbinde til en bestemt server, når den

Hej Carsten

Det var problemet. Tak for tipset.

--
Venlig hilsen