MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan rydder man bedst op i Win7?
Fra : Mr. D

Dato : 30-01-11 18:55

Det eneste, jeg kender til er:

1. Tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning
Får den det hele med eller findes der en bedre måde at rydde op på?

2. Når jeg kører den, er der mulighed for at sætte flueben i bl.a.
Konfigurer logfiler, Hukommelsesdump-filer for systemfejl,
fejlrapportteringsfiler, fejlrapporteringsfiler i kø, systemarkiverede
Windows Fejlrapport
Skal jeg sætte flueben i dem, inden jeg kører diskoprydningen, eller er der
risiko for at ødelægge noget?

3. Har hørt om Eraser
http://www.netmag.dk/slet-filerne-helt.html
Her skulle være en ”Erase Unused Space" funktion.
Men jeg kender ikke programmet. Nogen, der har erfaringer med det, og kan
man uden risiko køre denne funktion på en PC, der ikke skal skrottes?

Simon

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 19:18

Mr. D skrev:

>1. Tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning
>Får den det hele med eller findes der en bedre måde at rydde op på?

Ja, det er stort set den mindst anvendelige metode at bruge.
Bru f.eks.
Ccleaner
Malwarebytes' Anti-Malware
SUPERAntiSpyware
og PSI til at sikre sig at alle sikkerhedsopdateringer oaf diverse
programmer er foretaget.

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-01-11 06:23

On Sun, 30 Jan 2011 18:54:54 +0100, "Mr. D"
<sigri@detiparantesenemail.dk> wrote:

> [...]
>Men jeg kender ikke programmet. Nogen, der har erfaringer med det, og kan
>man uden risiko køre denne funktion på en PC, der ikke skal skrottes?

Det kan du godt, men hvorfor skulle du? Med mindre du har nogle meget
følsomme data, som - hvis PC'en bliver stjålet - vil bringe rigets
sikkerhed i fare.

Når en fil slettes frigives pladsen til systemet og kan overskrives.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Greve

Dato : 31-01-11 10:08

Kan også anbefale CCleaner - har brugt den et stykke tid - fremragende.
Venlig hilsen
Erik Greve

"Kurt Hansen" skrev i meddelelsen

> [...]

Det kan du godt, men hvorfor skulle du? Med mindre du har nogle meget
følsomme data, som - hvis PC'en bliver stjålet - vil bringe rigets

NÃ¥r en fil slettes frigives pladsen til systemet og kan overskrives.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-11 13:02

Erik Greve skrev:

> Kan også anbefale CCleaner - har brugt den et stykke tid - fremragende.

Hvordan opdager man at den er fremragende?

Jeg har aldrig kørt oprydning på Windows, og jeg har heller ikke
i sinde at begynde på det. Jeg kører dog af og til et tidligere
systemimage ind, og det har selvfølgelig lidt af den samme
effekt.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 31-01-11 13:36

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvordan opdager man at den er fremragende?
>
>Jeg har aldrig kørt oprydning på Windows, og jeg har heller ikke
>i sinde at begynde på det.

Hvorfor ikke? Du vil blive forbavset over, hvor meget du kan
undvære)

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-11 14:22

emjeppesen skrev:

> Hvorfor ikke? Du vil blive forbavset over, hvor meget du kan
> undvære)

Jeg tvivler. Jeg kører et meget minimalt system, og jeg
installerer altid det rå system som udgangspunkt.

Når jeg har brugt det et stykke tid hvor jeg har afprøvet mange
programmer, kører jeg et tidligere image ind igen, installerer de
nye programmer jeg vil beholde, og tager et frisk image.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-11 00:08

emjeppesen skrev:

> Hvorfor ikke? Du vil blive forbavset over, hvor meget du kan
> undvære)

Bare for sjovs skyld kørte jeg en tur med CCleaner. Den fjernede
10 Mbyte - det meste (om ikke alt) var noget jeg selv ville have
fjernet under en af mine oprydninger.

Forskel i hastighed? Ikke den bitterste smule.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-02-11 00:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> Bare for sjovs skyld kørte jeg en tur med
> CCleaner.

Programmet er heller ikke henvendt til en type
som dig, der er i stand til at rydde op på anden
vis.

Det er til gengæld glimrende til den målgruppe
der ikke aner hvor Temporaty Internetet Files og
Temp lígger i systemet - og ellers ikke for tømt
ud i systemet.

Jeg bruger den hver eneste dag på kunde-pc'er,
og ser en virkning - millioner at uønskede filer
bliver renset ud.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-11 01:13

Allan Vebel skrev:

> Programmet er heller ikke henvendt til en type
> som dig, der er i stand til at rydde op på anden
> vis.

Nej da. Det var skam også kun fordi der kom et postulat om hvor
meget det ville betyde på mit system.

Utvivlsomt.

--
Bertel

Fra : Bo

Dato : 03-02-11 10:28

Efter mange tanker skrev Allan Vebel:

> Programmet er heller ikke henvendt til en type
> som dig, der er i stand til at rydde op på anden
> vis.

Udover det er en hel del nemmere, end at gå til samtlige mapper, bare
at køre ccleaner.

> Det er til gengæld glimrende til den målgruppe
> der ikke aner hvor Temporaty Internetet Files og
> Temp lígger i systemet - og ellers ikke for tømt
> ud i systemet.

Og der er den også rigtig genial

Glarysoft utillities er nu heller ikke at foragte.

http://www.glaryutilities.com/

Fra : emjeppesen

Dato : 03-02-11 10:59

Bo skrev:

>Og der er den også rigtig genial

derudover er den jo også genial til at i "register" at rydde op i
registreringsdatabasen og at fjerne, hvad der ikke skal ligge i
opstart, hvis man synes at joblisten er for nørdet

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 31-01-11 17:52

Den 30-01-2011 18:54, Mr. D skrev:

> [...]
> Windows Fejlrapport
> Skal jeg sætte flueben i dem, inden jeg kører diskoprydningen, eller er

Hvis du sætter kryds i "midlertidige filer" fjerner den mappen low i
C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Temp\

Så kan du f.eks ikke få Internet explorer til at lave en "print preview"
eller du kan ikke gemmme en hjemmeside som pdf, hvis du har sådan et
plugin installeret

Mvh Edmund

Fra : /John

Dato : 31-01-11 19:03

"Mr. D" <sigri@detiparantesenemail.dk> skrev i en meddelelse

> Her skulle være en "Erase Unused Space" funktion.

En sådan funktion findes også i CCleaner

> Men kan man uden risiko køre denne funktion på en PC, der ikke skal
> skrottes?

Ja

John

Fra : Erik Greve

Dato : 31-01-11 21:30

"/John" skrev i meddelelsen

> [...]

En sådan funktion findes også i CCleaner

> Men kan man uden risiko køre denne funktion på en PC, der ikke skal

Ja

John

Min PC var blevet lidt langsom !! Ved at køre CCleaner, kunne jeg se en
masse overflødigt,
som CCleaner fik lov til at slette.
Resultatet var overvældende - prøv selv:

Venlig hilsen
Erik

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-01-11 23:55

Erik Greve skrev:

> Ved at køre CCleaner, kunne jeg se en masse
> overflødigt, som CCleaner fik lov til at slette.
> Resultatet var overvældende - prøv selv:

Jamen, Ccleaner er et godt program til den slags,
det sletter Temporary Intenet Files, Temp, Cookies
og meget andet, som folk ellers ikke finder på at
slette.

Man kan naturligvis slette disse ting manuelt - det
er bare de færreste der gør det - de irriterer sig bare
over at systemet kører langsommere.

Ccleaner kan køres direkte fra en usb-pen, det gør
jeg flere gange om dagen på kunde-pc'er, der skal
renses ud.

Sammen med SuperAntiSpyware er der en stor
gevinst at hente i systemet, medmindre det er helt
kørt ned.

Fra : Mr. D

Dato : 02-02-11 21:14

"Allan Vebel" skrev i meddelelsen

Erik Greve skrev:

> Jamen, Ccleaner er et godt program til den slags,
> det sletter Temporary Intenet Files, Temp, Cookies
> og meget andet, som folk ellers ikke finder på at
> slette.

Tak til jer alle. jeg vil prøve Ccleaner
simon