Auto-kopier tekst
Fra : Martin Ploug

Dato : 30-01-11 12:19

Hej

Jeg ved, at man vha. JavaScript kan gøre,
sådan, at en bestemt tekst automatisk bliver
kopieret, når man klikker på en knap.
Men mig bekendt virker det kun i Internet
Explorer.

Findes der alligevel en tilsvarende metode,
som virker i alle gængse browsere?
Eller må jeg bare acceptere, at det "kun"
virker i IE?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-01-11 12:25

Martin Ploug wrote:
> [...]
>
> Findes der alligevel en tilsvarende metode,
> som virker i alle gængse browsere?
> Eller må jeg bare acceptere, at det "kun"

.... Eller finde der evt. bare en metode til at markere
teksten, når man klikker på den eller på en knap?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-01-11 12:37

Martin Ploug tastede følgende:

> ... Eller finde der evt. bare en metode til at markere
> teksten, når man klikker på den eller på en knap?

Det du tænker på, er vist IE's clipboard. Om den findes mere, eller er
blevet generel, ved jeg ikke - tror ikke det findes i JS.
Men det er muligt at gøre det med js. Men ikke uden en knap eller anden
form for aktivator. [Man kan måske bruge selve markeringen- risikoe n
er, at det vil være noget der foregår hele tiden, mens der markeres
(mousemove kombineret med ventre mousebutton).]
Der findes metoder til at finde selected tekst og indsætte eller
erstatte tekster (range). Men det er ikke ens i forskellige browsere,
fordi det foregår med DOM elementer, der ikke er standard. (Har ikke
undersøgt det, men sådan jeg husker det.)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-01-11 12:47

Birger Sørensen wrote:
> [...]
> fordi det foregår med DOM elementer, der ikke er standard. (Har ikke
> undersøgt det, men sådan jeg husker det.)

Hej Birger

Tak for dit indlæg.
Ok, det kan også være, at jeg dropper det.
Det er ikke så vigtigt til mit formål.

Jeg fandt en side med noget Javascript der bare markerer teksten i et
felt, når man klikker i det. Jeg har rettet det, så det validerer helt:

<form action="#">
<input type="text" onclick="select();" value="Klik her for at markere"
readonly="readonly"/>
</form>