MS Windows
briani 27239
OS og x'tern DVD
Fra : Tage Hansen

Dato : 30-01-11 09:13

Hej gruppe!
Jeg har fået fat i en billig (gratis) 'bærbar' Acer travelmate 5520, med
Vista installeret.
Det viste sig at i BIOS kunne jeg ikke finde DVD'drevet, og ville derfor
installere win7 fra et ekstern DVD'drev. Alt går som det plejer og
installationen går som den skal, indtil den skal genstarte første gang,
efter den har loaded filer, når den har genstartet, vil den begynde at
installere win7 forfra, istedet for at fuldføre den igangværende
installation, at det må have noget at gøre med det eksterne drev, er der vel
ingen tvivlom, men hvad gør jeg herfra så ?
Det bør måske tilføjes, at i forsøget på at finde DVD'drevet, ville jeg
først prøve en fabriks geninstall fra HD'en, men efter en kort tids loaden,
vistes der blot 'errors', derfor valgte jeg bare at install 'win7' strax.
Kan nogen hjælpe med denne lange smøre ?
Jane

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-11 09:20

Tage Hansen skrev:

>Kan nogen hjælpe med denne lange smøre ?

boot fra det externe drev første gang, indstil den derefter til at boote
fra harddisk når den genstarter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klaus H

Dato : 30-01-11 10:02

Ivan V. Klattrup wrote:

> boot fra det externe drev første gang, indstil den derefter til at
> boote fra harddisk når den genstarter

Eller tag det eksterne drev fra, inden genstart.

Klaus H