kristen "bevisførel
Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 19:03

kristnes "bevisførelse" for egne skrifters ægthed er så syg at man
mindst skal være kristen for at fremføre dem -

man forfatter nogle skrifter som med lidt god vilje kan dateres til
ca. første århundre efter at de historier man vi have folk til at tro
på har fundet sted - disse tekster udgør det de kristne har sammensat
til eventyrbogen De Ny Testamente - blot har man ikke de originale
skrifter, højest et par små papyrusstykker, nogle med så lidt som fem
ord på-

som sandhedsbevis for at det der står i novellesamlingen NT fremfører
man at man da sandelig i samme novellesamling kan henvise til nogle
profetier som man selv SENERE har digtet -

Codex Sinaiticus
Codex Sinaiticus er det ældste bevarede bibelhåndskrift og stammer fra
den første halvdel af det 4. århundrede e.Kr. Det blev fundet i et
græsk kloster på Sinai-halvøen i Egypten og har også sit navn herfra

-------

desværre er der fundet nogle skriftruller ved Det Døde Hav som
afslører at de kristnes forfatterskab ikke er helt i overensstemmelse
med virkeligheden -

men på trods af dette fremturer de kristne idelig med deres
falsknerier -

i Danmark så sent som med udgivelsen af en nu bibel i 1992 -

de kristne må for min skyld tro hvad de lyster,

men det ændrer ikke mit syn på dem,

de fremturer med løgne, usandheder og forfalskede skrifter.

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Vidal

Dato : 28-01-11 20:03

Den 28-01-2011 19:03, 1@' skrev:
> desværre er der fundet nogle skriftruller ved Det Døde Hav som
> afslører at de kristnes forfatterskab ikke er helt i overensstemmelse
> med virkeligheden -

En tekst fra før 0 overfor en tekst, der er 1300 år
yngre!

> men på trods af dette fremturer de kristne idelig med deres
> falsknerier -

Septuaginta er ikke falskneri.

> i Danmark så sent som med udgivelsen af en nu bibel i 1992 -
>
> de kristne må for min skyld tro hvad de lyster,

Ja, ikke?

> men det ændrer ikke mit syn på dem,
>
> de fremturer med løgne, usandheder og forfalskede skrifter.

Det er fordi dit syn ikke er noget værd.

Fra : Patruljen

Dato : 28-01-11 12:10

On 28 Jan., 20:02, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> En tekst fra før 0 overfor en tekst, der er 1300 år
> yngre!

Hvorfor blev den tekst mon valgt som grundlag for "92" oversættelsen?

> Septuaginta er ikke falskneri.

Hvem har skrevet det?

Du citerer - for at understregen relevansen:
eller er det blot en overflødig sætning, som skal foregive, at du ikke
ved, hvad @ formulerer sig om?

> Ja, ikke?

:)

> Det er fordi dit syn ikke er noget værd.

Nu ved du pludselig også, at @ er synshandicappet?

I givet fald: Det forandrer ikke at kristne har en forkærlighed for
forfalskede "oversættelser."

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 20:31

On Fri, 28 Jan 2011 11:10:15 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvorfor blev den tekst mon valgt som grundlag for "92" oversættelsen?

fordi fagfolk også kristne abnså den for at være den mest korrekte -

men da det gik op for de kirkelige organisationer hvad dette ville
medføre - fik de presset deres svindelnumre igennem

>Hvem har skrevet det?
>
>Du citerer - for at understregen relevansen:
>eller er det blot en overflødig sætning, som skal foregive, at du ikke
>ved, hvad @ formulerer sig om?

og han fremfører en påstand han ikke kan bakke op -

>:)

>Nu ved du pludselig også, at @ er synshandicappet?
>
>I givet fald: Det forandrer ikke at kristne har en forkærlighed for
>forfalskede "oversættelser."

Vidal burde genlæse visse passager af biblen -

især om falske "profeter"

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 17:41

Den 28-01-2011 20:31, 1@' skrev:

> fordi fagfolk også kristne abnså den for at være den mest korrekte -
>
> men da det gik op for de kirkelige organisationer hvad dette ville
> medføre - fik de presset deres svindelnumre igennem

Ja, den store sammensværgelse, kristne ønsker en
ukorrekt oversættelse. NT og Septuaginta hører sammen,
NTs forfattere havde Septuaginta, som baggrund.

Kender du ikke baggrunden kan du jo slå den op på
wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Septuagint

The Septuagint was held in great respect in ancient times; Philo and Josephus
ascribed divine inspiration to its authors.[4] Besides the Old Latin versions,
the LXX is also the basis for the Slavonic, the Syriac, Old Armenian, Old
Georgian and Coptic versions of the Old Testament.[5] Of significance for all
Christians and for Bible scholars, the LXX is quoted by the New Testament and by
the Apostolic Fathers.

> og han fremfører en påstand han ikke kan bakke op -

Hvis det er mig, der hentydes til, hvilken påstand.

> Vidal burde genlæse visse passager af biblen -
>
> især om falske "profeter"

Du aner som sædvanligt ikke, hvad du taler om.

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 18:06

On Sat, 29 Jan 2011 17:41:27 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ja, den store sammensværgelse, kristne ønsker en
>ukorrekt oversættelse. NT og Septuaginta hører sammen,
>NTs forfattere havde Septuaginta, som baggrund.

hvorfor bliver du ved med dine løgne -

da der skulle udarbejdes en ny bibel var man fra start enige om at
oversætte ud fra Leningrad-udgaven set i lyset af at man var
overbevist om at den var den mest korrekte - og det var da også dette
der fik bevillingen af midler til arbejdet igennem

men som arbejdet skred frem fik de kristne indføjet FULDT BEVIDSTE
fejl i den nye bibel

find så lige et eksemplar af Septuaginta

den findes kun som mange hundrede år nyere kristen "oversættelse"

og når man ser hvorledes kristne senere har ageret med svindleri med
nyere bibleoversættelser kan man jo ikke fæste lidt til noget som
helst skriftligt materiale som har været under bearbejdelse ikristne
kredse

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 20:26

On Fri, 28 Jan 2011 20:02:35 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>En tekst fra før 0 overfor en tekst, der er 1300 år
>yngre!

ja
lige nemlig,

>Septuaginta er ikke falskneri.

hvordan afgør du det - der findes jo kun kristne "genskrivninger"
bevaret

>Ja, ikke?

>Det er fordi dit syn ikke er noget værd.

næ,

men at du ikke VIL se bedrageriet og løgnen er dit problem

Fra : Vidal

Dato : 28-01-11 21:12

Den 28-01-2011 20:25, 1@' skrev:

> ja
> lige nemlig,

Og hvad betyder dette nemlig?

> hvordan afgør du det - der findes jo kun kristne "genskrivninger"
> bevaret

Ligesom NT, ikke? Hvem skulle ellers have
videreført den?

> næ,
>
> men at du ikke VIL se bedrageriet og løgnen er dit problem

Er det bedrageri, at kristne holder sig til deres egne
tekster? Hvordan kan det være det? Det er kristne, der
definerer kristendommen, ikke ateister.

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 21:19

On Fri, 28 Jan 2011 21:11:55 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Og hvad betyder dette nemlig?

>Ligesom NT, ikke? Hvem skulle ellers have
>videreført den?

du er dióg helt utrolig - men hvad du er jo kristen

først fabrikeres fire evangelier plud det løse - også kaldet NT

omkring år 100 plus minus et par årtier eller tre

omkring årene 350 -500 sådan cirka fabrikeres så noget mere - denne
gang kaldet GT - denne nye fabrikation skulle så bruges som en slags
bevis for NT's ægthed ved at man i NT henviser til nogle profetier
skrevet i de kristnes flere hundrede år NYERE udgave af GT

>Er det bedrageri, at kristne holder sig til deres egne
>tekster?

ja når de på værste svindlermaner udgiver et skrift og påstår at dette
er GT -

det er jo så bare ærgeligt for de kristne at dødehavsrullerne dukkede
op og afslørede svindlen

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 11:01

Den 28-01-2011 21:19, 1@' skrev:
> [...]
> bevis for NT's ægthed ved at man i NT henviser til nogle profetier
> skrevet i de kristnes flere hundrede år NYERE udgave af GT

Fuldstændigt misforstået, jeg orker ikke blive ved
med at korrigere dig.

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 11:46

On Sat, 29 Jan 2011 11:01:18 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Fuldstændigt misforstået,

hvordan??

>jeg orker ikke blive ved
>med at korrigere dig.

sikkert fordi der ikke er noget at korrigere

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 17:43

Den 29-01-2011 11:46, 1@' skrev:

> hvordan??

Septuaginta er skrevet før Jesus blev født.

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 18:10

On Sat, 29 Jan 2011 17:42:40 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Septuaginta er skrevet før Jesus blev født.

sikkert,

men de eneste eksemplarer er mange hundrede år nyere kristne
"oversættelser"

at kristne er SÅ tåbelige at ville påstå -

se her har vi NT - som henviser til GT mange steder - det beviser jo
at NT er sandt -

og så bedes man lige se bort fra at man henviser til et eksemplar af
GT man selv SENERE har forfattet -

det er IKKE kundskabens træ de kristne har spist frugterne af.

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-01-11 18:31

Den 29.01.2011 17:42, skreiv Vidal:

> Septuaginta er skrevet før Jesus blev født.

Hvem skrev den greske utgaven, når og hvorfor? (Jeg har opplysningene
fra denne gruppen).

HM

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 18:51

On Sat, 29 Jan 2011 18:30:48 +0100, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

>Den 29.01.2011 17:42, skreiv Vidal:

>Hvem skrev den greske utgaven, når og hvorfor? (Jeg har opplysningene
>fra denne gruppen).

når-
skrevet i det 5. århundrede

hvorfor-
sikkert for at give mere "tyngde" til de kristnes nye testamente

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-01-11 19:19

Den 29.01.2011 18:50, skreiv 1@':

> når-
> skrevet i det 5. århundrede
>

> hvorfor-
> sikkert for at give mere "tyngde" til de kristnes nye testamente

Nå, det var ikke deg jeg stillte spørsmålet.

Fra : N/A

Dato : 29-01-11 22:22

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-01-11 22:22

Den 29.01.2011 21:57, skreiv Peter:

> Læs f.eks.
> http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Religion_og_mystik/Oldkirken/Septuaginta
>

> Eller http://en.wikipedia.org/wiki/Septuagint

Du,Peter, kan med fordel lese noe nøyere igjennom den teksten du svarer
på, så slipper svarene dine å bli så meningsløse.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-11 22:06

Vidal skrev i

> Fuldstændigt misforstået, jeg orker ikke blive ved
> med at korrigere dig.

Det er håbløst. Han ønsker jo ikke dialig - kun konfrontation.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 22:44

On Sat, 29 Jan 2011 22:05:37 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i

>Det er håbløst. Han ønsker jo ikke dialig - kun konfrontation.

Der er ikke mange hjerneceller du er i stand til at bruge.

Men nu er du også kun en fanatisk kristen, så det forklarer jo mangt
og meget
om dit Pol Potske had til ateister.

Ja, det er da godt at ateister ikke læser Bibelen på samme idiotiske
og
sindsyge måde som I fanatiske og fundamentalistiske kristne gør det,
for så
så det da rigtig skidt ud.

Og det er jo helt tydeligt her at du slet ikke forstår noget som
helst.

Men nu er det jo også yderst sjældent at kristne fanatikere har
hjerneceller nok til at forstå og fatte de bibelske tekster. Ikke
underligt
når I har guru'er som Stalin og Pol Pot, så skal der jo være noget
galt med
jer.

Ja, du så jo nok hellere den kristne Stalin og Pol Pot ideologi
indført over hele verden!!

Det er da langt værre med den stalinistiske intollerante holdning du
står
for.

Du er en løgner, en bagvasker og en stinkende Pol Pot tilbeder.

Du er da bare en sur børnehavedreng der trænger til at få skiftet ble.

Der er jo også Nordkorea og den hedengangne Mao, for blot at nævne
nogle af
dine fanatiske trosfæller.

Jeg har kun fået dine forkvaklede fordrejninger af nogle bibeltekster,
som
du end ikke har format til selvstændigt at forholde dig til.

Ja, du er en ARG LØGNER der fusker og manipulerer med bibelteksterne.

Du viser blot endnu engang hvor uvidende du er om emnet!

Er der i det hele taget noget som helst du er i stand til at fatte og
forstå?

Du udstiller din egen uvidenhed og dumhed !!

Men det er vel blot det sædvanlige tågesnak som der altid kommer fra
fanatiske kristne der ikke selv har læst Bibelen eller sat sig ind i
hvad
kristendommen er for noget.

Du ved jo ikke hvad du snakker om. Det rabler jo fuldstændig for dig.

Du er da godt nok dum!

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 10:51

<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i

det er jo også slidsomt at forsøre sig med at korrigere sandheden væk

>Det er håbløst. Han ønsker jo ikke dialig - kun konfrontation.

hvor?

Konfrontationen sker jo KUN når kristne forsøger sig med løgne og
fordrejede fremstilinger -

her et etksempel på fordrejning

Vidal:
"Kristne kunne da ikke svindle med Setptuaginta, den er
skrevet inden Jesus blev født."

måske ER Setptuaginta lavet før Jesu fødsel, der findes jo ikke et
eksemplar som kan verificere Vidals påstand -

det ældste der findes er Codex Alexandrinus som er skrevet i det 5.
århundrede EFTER Jesu fødsel,
vel at mærke skrevet af kristne -

hvad v i derimod har er Leningrad Codex'et fra år 1008 -
plus dødehavsrullerne -

Leinigrad Codex'et kunne være lidt fantasifuldt "genskrevet", men
viser sig at stemme overens med indholdet af dødehavsrullerne -

historie- og religionsforskere bruger da også Leningrad codex'et -

så GAD vide hvorfor Vidal fremturer med Codex Alexandrinus når bedre
og mere korrekte kilder forefindes?

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 16:28

On 31 Jan., 00:24, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> <klip af Vidal-sidestep>
>
> prøv at forholde dig til emnet

Jamen hvis Villy`en skal det, har han ikke noget at skrive om -

Fra : Patruljen

Dato : 31-01-11 02:22

On 31 Jan., 09:20, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Vidal skrev inews:4d45e0ff$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Ja, og jo nyere de er jo bedre er det jo - iflg @
>
> samtidig med at han vil have at de skal være ældst. Nyeste og ældste på en
> og samme omgang!!

Er der nogen som påstår det?
Du må meget gerne citere nogen for påstanden -

Og hvis du ikke kan: Er det lettere for dig at opfinde imaginære
synspunkter og kritisere dem, fremfor at kritisere noget konkret?

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 15:14

On 30 Jan., 15:23, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> typisk Vidal-indlæg
>
> når argumenterne slipper op svines der mod andre

Jo.

Intet substantielt indhold som er værd at kommentere på. Ingen respons
af saglig karakter.
Kun: Forsvarsmekanismer og overlevelsesstrategier.

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 15:16

On 30 Jan., 15:02, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> I har først og fremmest demonstreret jeres store mangel
> på forståelse af kildematerialer, først og fremmest
> selvfølgelig de kristne kilder, men også den generelle
> vurdering af andet historisk materiale.

Påstande -

Der er intet som holder dig fra at påpege og konkretisere.
Eller det er der måske alligevel :)

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 00:33

On Sun, 30 Jan 2011 14:16:15 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Påstande -
>
>Der er intet som holder dig fra at påpege og konkretisere.
>Eller det er der måske alligevel :)

det er en typisk Vidal-reaktion,

når hans argumenter IGEN slipper op, så er det altid andre der er de
dumme og uvidende som ikke forstår noget som helst -

ganske enkle spørgsmål som tager afsæt i f.eks. NT ønsker han ikke
hverken at svare på eller debattere da han jo udmærket er klar over at
de der kritiserer teksterne har ret -

på hvilken ugedag blev Jesus korsfæstet?

Flygtede familien Josef til Egypten eller ikke?

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 15:42

On 30 Jan., 15:07, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> Vidal skrev inews:4d456f64$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> [ ... ]

> Ja, de har netop demonstreret med al nskelig tydelighed at de slet ikke har
> nogen hverken viden, indsigt eller forst else udi vurdering af
> kildemateriale og ej heller historividenskaben.

Påstande -
Betydning: udsagn der fremsættes som en kendsgerning uden underbygning
eller dokumentation
( http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=påstand )

Der er heller ikke noget der forhindrer dig i at aflevere konkrete
påpegninger eller dokumentation. Eller det er der måske alligevel?

> De søger ikke
> dialog og debat men er her udelukkende for at skabe konfrontation.

Forsvarmekanismer. uddrag:

Forsvarsmekanismer er i følge Freud vigtige ubevidste jegfunktioner,
der iværksættes med henblik på, at regulere angst i forbindelse med en
persons indre konflikter eller ved konflikter mellem person og
omverdenen, således at personligheden kan bevare sin ligevægt.

De tidlige forsvarsmekanismer forbindes ofte med mere sygelige
tilstande og alvorlige personlighedsforstyrrelser f.eks. ses splitting
især i forbindelse med psykoser, borderline personlighedsforstyrrelse
og narcissistisk personlighedsforstyrrelse.[2]

Tilige forsvarsmekanismer. 1.1.2

Projektion:
Ved projektion overfører man forhold ved sig selv, man ikke bryder sig
om, over på andre. Ofte kan det være en person med et stærkt overjeg,
der ikke vil anerkende sin seksualdrift, og derfor tillægger andre
individer den. Ved sygelige tilstande som paranoid psykose eller
personlighedsforstyrrelser som den paranoide personlighedsstruktur ses
projektion ofte, hvor andre personer på fuldkommen urealistisk
grundlag får tillagt handlinger og udsagn.[4]
http://da.wikipedia.org/wiki/Forsvarsmekanisme

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 15:55

> [...]
> på forståelse af kildematerialer, først og fremmest
> selvfølgelig de kristne kilder, men også den generelle

"I har."

Direkte løgn. Jeg har ikke udtalt mig overhovedet om generelle
vurderinger af andet historrisk materiale.
Det er ikke iorden at lyve og heller ikke om andre mennesker. Er der
aldrig nogen som har fortalt dig det?

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 15:58

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-11 20:51

Vidal skrev i

> En tekst fra før 0 overfor en tekst, der er 1300 år
> yngre!

Ja, det er netop det de kalder "seriøs og saglig kildekritik".

Den der er 1300 yngre, og altså 1300 år længere væk fra begivenhederne er
mere troværdig end den ligger lige umiddelbart i forbindelse med
begivenheden.

Det er ateistfanatisk forståelse af hvad der er seriøs og saglig når man
snakker kildekritik og troværdighed.

Det er da godt at de afslører sig selv mere og mere som totalt uden
forståelse for historievidenskaben.

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 21:01

On Fri, 28 Jan 2011 20:51:16 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i

>Ja, det er netop det de kalder "seriøs og saglig kildekritik".

netop

den yngste tekst har jo været udsat for kristen "oversættelse"

Fra : Vidal

Dato : 28-01-11 21:13

Den 28-01-2011 21:01, 1@' skrev:

> netop
>
> den yngste tekst har jo været udsat for kristen "oversættelse"

Er det nu også et anklagepunkt? Hvordan det?

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 21:22

On Fri, 28 Jan 2011 21:13:12 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er det nu også et anklagepunkt? Hvordan det?

at der er svindlet - som vanligt fra kristen side -

undrer mig faktisk ikke at du ikke ser det forkerte i svindel

når man tager sagen om den nyeste danske bibel med i betragtningen

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 11:06

Den 28-01-2011 21:22, 1@' skrev:

> at der er svindlet - som vanligt fra kristen side -
>
> undrer mig faktisk ikke at du ikke ser det forkerte i svindel
>
> når man tager sagen om den nyeste danske bibel med i betragtningen

Du mener åbenbart også den hebræiske udgave fra 1000-tallet
også er svindlet? Hvad bygger du det på?

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 11:48

On Sat, 29 Jan 2011 11:05:58 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du mener åbenbart også den hebræiske udgave fra 1000-tallet

hvilken?????

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 17:49

Den 29-01-2011 11:48, 1@' skrev:

> hvilken?????

Ja. Ved du ikke de hebræiske tekster er konstrueret omkring år 1000?

Det har jeg da fortalt flere gang efterhånden.

Også er svindlet? Du bliver da ganske usammenhængende.
Hvis den er svindlet, må det være jøderne, der har gjort
det.

Er de også bibelsvindlere, ligesom du mener, kristne er
det?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-11 21:27

Vidal skrev i

[ ... ]

> Er det nu også et anklagepunkt? Hvordan det?

Først ankalger de den ældste - Septuanginta - og nu er den yngste altså
udsat for kristen "oversættelse".

De er altså pudsige de der fundamentalistfanatikere

De tegner sig selv mere og mere op i et hjørne og er snart helt desperate.

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 21:31

On Fri, 28 Jan 2011 21:26:55 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i
>
>[ ... ]

>Først ankalger de den ældste - Septuanginta - og nu er den yngste altså
>udsat for kristen "oversættelse".

hold dog op med dine løgne Falck -

vi ER blevet klar over at kristne ikke tager det så nøje med atr
forfalske tekster -

men er i alle sammen notoriske løgnere

Fra : Patruljen

Dato : 28-01-11 12:57

On 28 Jan., 20:51, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
> snakker kildekritik og troværdighed.
>
> Det er da godt at de afslører sig selv mere og mere som totalt uden

Nuvel: Hvorfor er den valgt som materiale for oversættelsen til 92
udgaven?

Fra : 1@'

Dato : 28-01-11 21:13

On Fri, 28 Jan 2011 11:57:27 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Nuvel: Hvorfor er den valgt som materiale for oversættelsen til 92
>udgaven?

det gjorde man sikkert fordi man anså Leningradoversættelsen for at
være den mest rigtige -

og dan man begyndte var der da heller ingen der opponerede -

det begyndte de kristne først med da de blev klar over at det man
havde prædoket i kirkerne siden reformationen IKKE var forenligt med
andet end deres egne svindlede frembringelser af GT

<<<<http://www.faklen.dk/faklen/01/bibel1.php<
Efter en prøveoversættelse af udvalgte skriftsteder foretaget af
teologer fra København og Århus, støttede man Eduard Nielsens
opfordring til en ny oversættelse. I april 1975 mødtes folk fra
Bibelselskabet derfor bl.a. med potentielle oversættere til et seminar
på Rungstedgård, og arbejdet med en prøveoversættelse af det Gamle
Testamente blev iværksat.

Oversættelsen blev delt mellem folk fra de teologiske fakulteter i
København og Århus, henholdsvis under ledelse af professor Svend
Holm-Nielsen og lektor Hans Gottlieb. Konsulenter fra Dansk Sprognævn
blev sammen med Ebbe Kløvedal Reich hyret for at tilstræbe en så
tidssvarende dansk stil som muligt. Endvidere nedsattes en redaktion,
der i starten udelukkende bestod af de to formænd, Svend Holm-Nielsen
og Hans Gottlieb, men senere forøgedes med Knud Jeppesen og Bodil
Ejrnæs.

Alle oversættelser blev desuden gennemset af Bibelselskabets
repræsentanter, generalsekretær Niels Jørgen Cappelørn (1980-1993),
provst Svend Aage Nielsen og pastor Palle Dinesen.

Som grundtekst anvendes nu ikke længere den græske Septuaginta, men
Biblia Hebraica Stuttgartensia, der er baseret på det tidligere
omtalte hebraiske Leningrad-manuskript.

Den 11. januar 1979 sender Bibelselskabet så en skrivelse til
Kirkeministeriet og anmoder om godkendelse af fremgangsmåden og sigtet
med oversættelsen. Heri hedder det bl.a.: »Bibelselskabet stiler imod
en ny oversættelse af en sådan sproglig og videnskabelig standard, at
den til sin tid vil kunne opnå autorisation.«
<<<<<<<

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 11:04

Den 28-01-2011 21:12, 1@' skrev:

> Som grundtekst anvendes nu ikke længere den græske Septuaginta, men
> Biblia Hebraica Stuttgartensia, der er baseret på det tidligere
> omtalte hebraiske Leningrad-manuskript.

Det blev så senere modificeret til Faklens store
fortrydelse.

Deres gennemgang af hændelsesforløbet udviser en
forbavsende mangel på forståelse af og for de
kristne synspunkter.

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 11:48

On Sat, 29 Jan 2011 11:04:25 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det blev så senere modificeret til Faklens store
>fortrydelse.
>
>Deres gennemgang af hændelsesforløbet udviser en
>forbavsende mangel på forståelse af og for de
>kristne synspunkter.

synspunkter -!!!!

bevidst falcificering af oversættelse - det er ikke et synspunkt -

det hører under svindel og bedrag

Fra : Vidal

Dato : 29-01-11 17:44

Den 29-01-2011 11:47, 1@' skrev:

> synspunkter -!!!!
>
> bevidst falcificering af oversættelse - det er ikke et synspunkt -
>
> det hører under svindel og bedrag

Septuaginta er brugt i forbindelsen med oversættelsen. Det
er ikke falskt, det er en del af den kristne tro.

Fra : 1@'

Dato : 29-01-11 18:13

On Sat, 29 Jan 2011 17:43:57 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Septuaginta er brugt i forbindelsen med oversættelsen.

og du bliver ved -

kilde til din påstand om at man brugte Septuaginta da man skulle lave
den bibel der blev udgivet af Det Danske Bibelselskab i 1992 ???

Fra : tkruse

Dato : 28-01-11 16:58

On 28 Jan., 19:03, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> [...]
> med virkeligheden -
>
> men p trods af dette fremturer de kristne idelig med deres
> falsknerier -
>
> i Danmark s sent som med udgivelsen af en nu bibel i 1992 -
>
> de kristne m for min skyld tro hvad de lyster,
>
> men det ndrer ikke mit syn p dem,
>
> de fremturer med l gne, usandheder og forfalskede skrifter.
>
> --
> Religion of peace:
> "Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
> .  Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
>  in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

du kender et rusmiddel,,der er ingen tvivl
og de kristne som har ånden,,for dem er der ingen tvivl
og mange som er Kristne i dag,,,var nær helved af rusmidler
og når de siger at de har ånden,,så er der ingen tvivl for dem
og de kender også rusmidler og ved at de virker
men de jublede ikke på grund af rusmidler
men nu jubler de

Fra : Shapescare

Dato : 29-01-11 02:51

On Jan 29, 12:58 am, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> og de kender også rusmidler og ved at de virker
> men de jublede ikke på grund af rusmidler

For noen handler hele livet om rusmidler. For andre handler hele livet
om en eller annen gud.

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-11 11:28

On 29 Jan., 17:43, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Septuaginta er brugt i forbindelsen med overs ttelsen. Det
> er ikke falskt, det er en del af den kristne tro.-

Man kan da tro på så meget -
Men udsagnet; " Det er ikke falskt" fordrer dokumentation.

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-11 15:06

On 29 Jan., 22:43, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> hvad
> kristendommen er for noget.
>
> Du ved jo ikke hvad du snakker om. Det rabler jo fuldstændig for dig.

:)

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-11 17:48

> [...]
> hvad
> kristendommen er for noget.
>
> Du ved jo ikke hvad du snakker om. Det rabler jo fuldstændig for dig.

ROFL

Jeg måtte lige kikke igen. Det er da morsomt :)

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 10:17

On Sat, 29 Jan 2011 16:48:11 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>ROFL
>
>Jeg måtte lige kikke igen. Det er da morsomt :)

syntes det var på tide at få nogen af Falck's vægtige "argumenter"
genintroduceret i debatten

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 03:43

On 30 Jan., 10:16, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> syntes det var p tide at f nogen af Falck's v gtige "argumenter"
> genintroduceret i debatten

Jo. Jeg kunne fint se sammenhængen til Falckens vægtige
"argumentation." Det er også derfor det er morsomt. Jeg må da sige, at
jeg grinte højt et par gange inden sengetid..

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 03:58

On 30 Jan., 10:51, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> det er jo også slidsomt at forsøre sig med at korrigere sandheden væk

> hvor?
>
> Konfrontationen sker jo KUN når kristne forsøger sig med løgne og
> fordrejede fremstilinger  -

Manipulationer - jo. Det kan man bruge megen tid og rum på at
korrigere. Og når tingene er sat endeligt på plads, så er der ingen
medgivende kommentarer ud i: "Ja det kan jeg godt se" eller: "jo, jeg
tog fejl." Der er en tids tavshed, hvorefter man starter forfra med de
samme metoder.

> [...]
> eksemplar som kan verificere Vidals påstand -
>
> det ældste der findes er Codex Alexandrinus som er skrevet i det 5.

Jo. Det tager ikke mange minutter at læse op på tingene for at sætte
sig ind i sammenhængene. Det rette navn er vel Codex Alexandrinus. Og
ikke Setptuagita.

Det man kan sige er, at Paulus, som selvom han fortæller om sigselv at
han er en skriftklog farisær, tilsyneladende citerer de tekster, som
stemmer overens med Codea Alexandrinus?

Men nedenstående taget i betragtning fortæller det måske mest om
Paulus troværdighed, når han gerne vil lade os vide at han er
farisær...

> [...]
> viser sig at stemme overens med indholdet af dødehavsrullerne -
>
> historie- og religionsforskere bruger da også Leningrad codex'et -

Jo -

Det som naturligvis også er bemærkelsesværdigt, er, at hverken Villy
eller Falck vil kommentere på, hvorfor Bibleselskabet valgte netop
Leningrad Codexèt i deres "videnskabelige" oversættelse. Man vil gerne
fortælle, at Codex Alexandrinus er den mest korrekte kilde, da det er
den ældste - men ikke redegøre for, hvorfor den i givet fald ikke
stemmer af med dødehavsrullerne. Eller hvorfor Bibelselskabet ikke har
valgt den.

Der er i det hele taget mange ting, man ikke vil forholde sig til. Det
er lettere, at tale om løgnere, kristenbekæmpere, kristenhadere,
uvidenhed og manipulation.

> så GAD vide hvorfor Vidal fremturer med Codex Alexandrinus når bedre
> og mere korrekte kilder forefindes?

Det er utvivlsomt endnu et af de spørgsmål, hvor Villy Dalsgaard ikke
vil kaste sine perler ud til ateistiske svin -

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 13:33

On Sun, 30 Jan 2011 02:58:28 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det man kan sige er, at Paulus, som selvom han fortæller om sigselv at
>han er en skriftklog farisær, tilsyneladende citerer de tekster, som
>stemmer overens med Codea Alexandrinus?

problemet er jo at man bortset fra ganske små fragmenter og fragmenter
kun indeholdende få ord og i visse tilfælde kun enkelte bogstaver kun
har langt senere kristne "fortolkninger" af hvad der påstås skrevet af
Jesu udnævnte og en enkelt selvudnævnt ditto -

religiøs og derunder også henhørende kristen "logik" omkring
bevisførelse skal man MINDST være tosset men hellere overtroisk for at
tage for andet end noget pærevrøvl -

de kristne kører i ring med deres påstande som altid -

De kristne:

Se blot her - her har vi noget som Paulus skrev i det herrens år xxxx
-
[...]

og de kristne kan slet ikke begribe at deres "beviser" ikke tages
seriøst -

seriøse religions- og andre forskere benytter af gode grunde ikke
Codex Alexandrinus, Codex Vaticanus eller Codex Sinaiticus

de studerer dødehavsrullerne samt det der har vist sig at være en
temmelig nøjagtig gengivelse af samme nemlig Leningrad Codex'et

>Det er utvivlsomt endnu et af de spørgsmål, hvor Villy Dalsgaard ikke
>vil kaste sine perler ud til ateistiske svin -

det forekommer mig at det ikke er perler Vidal og Falck kaster med -

men svinerier -

ikke at ville debattere kristendom og få afdækket eventuelle "fejl" i
diverse skrifter tyder på manglende vilje til at erkende at
kristendommen med dens messias lig muhamedanismen med denens profet
IKKE har af sæt i jødernes gamle skrifter

som Muhammed tiltede fuldstændig rundt da jøderne afviste at han
skulle være profet -

ligeså tilter de kristne jo fuldstændig rundt når det påvises at
profetierne i deres NT ikke har hold i GT -
8Det var jo hovedårsagen til de kristnes svindel med den nyeste
bibeloversættelse)

i stedet for debat og argumentation får man de kristnes Falck-hed at
føle

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 14:19

Den 30-01-2011 13:32, 1@' skrev:
> [...]
> længe før -
> øhem host host - vi må dog indrømme at det har vi så desværre kun som

Hvilke originale historiske skrifter, altså tekster, der
ikke er kopieret på et eller andet tidspunkt, tror de der
findes.

> og de kristne kan slet ikke begribe at deres "beviser" ikke tages
> seriøst -

Du kan jo ikke læse en eneste tekst fra før 400 tallet,
der ikke har været gennem kristne hænder, eller ihvertfald
er gået gennem masser af afskrivninger, så du har mistet
verdenshistorien, hvis ellers alle skrifter skal bedømmes,
som du bedømmer dem.

Gad vide hvad dine historiske ven Patruljen, siger til det?

Gad vide om han deler dit syn på historien? Han er jo
eksamineret forsker.

Måske har han fået samme syn på historien som dig, gennem
sine studier. Verdenshistorien eksisterer ikke mere,
@ har udryddet den. )

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 14:31

On Sun, 30 Jan 2011 14:19:03 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvilke originale historiske skrifter, altså tekster, der
>ikke er kopieret på et eller andet tidspunkt, tror de der
>findes.

det ænder jo ikke på de kristnes forsøg på bevisførelse

>Du kan jo ikke læse en eneste tekst fra før 400 tallet,
>der ikke har været gennem kristne hænder,

jo-

f.eks. dødehavsrullerne -

kileskrift fra sumererne

egypternes hieroglyffer

nordboernes runer

og når studier så viser at senere kristne "afskrivninger" af GT ikke
stemmer overens med materiale som de kristne ikke har haft fingrene i
kan man da ikke se bort fra at Kristne "afskrivninger" tydeligt bærer
præg af at være tilrettet så de passer ind i de kristnes agenda

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 15:06

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-11 15:09

Vidal skrev i

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 15:12

Den 30-01-2011 15:08, Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i

> De nævnte kilder er vel også forfalsket af de kristen LOL

Nå, ja danskerne blev kristnet. Det var sikkert Ansgar,
der havde en hammer og mejsel med under kutten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-11 15:16

Vidal skrev i

> Nå, ja danskerne blev kristnet. Det var sikkert Ansgar,
> der havde en hammer og mejsel med under kutten.

Jeps, og da han var færdige her tog han lige et smut til Egypten og ændrede
alle hieroglyfferne derned, hvorefter han fortsatte til Babylon hvor han
lige fik ødelagt alle de gamle lertavler og i en fart fik produceret nogle
nye kristne forfalskninger

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-01-11 15:32

Den 30.01.2011 15:06, skreiv Vidal:

> [...]
> begrænset. Hvordan ser verdenshistorien ud gennem
> disse kilder? Det må nok være temmeligt begrænset,

Så du tror at historiske kilder er rette fordi at kristne ikke har
forvansket dem? Jeg må skuffe deg med å fortelle at mange
"historieskriverer" i oldtiden, lyver akkuratt like mye som Villyen og AF.

Historikerer har en utfordrende oppgave med å vurdere kildeskriftene.
Det er en viktig del av utdannelsen.

HM

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 23:04

Den 30-01-2011 15:32, Harald Mossige skrev:

Villyen

Haralden? Eller Mossigen?

Er det acceptabel norsk retskrivning? Det er
måske nynorsk? Kan I sætte egennavne i bestemt form?
Peteren, Olen, Nielsen, Ola'en?

> Historikerer har en utfordrende oppgave med å vurdere kildeskriftene. Det er en
> viktig del av utdannelsen.

Ja, Harald, det jeg anholder, er, at de to amatørhistorikere
kaster sig ud i en ganske hasarderet historisk evaluering
af gamle skrifter.

Hvis du tænker i samme baner forklarer det langt hen, at
du accepterer Burton L. Macks makværk, som historisk kilde.

Jeg synes, du skal tage din videnskabelige base op til
overvejelse. Det går rent ud sagt ikke godt. Ingen kan da
respektere dine overvejelser, hvis du fortsætter ad den vej.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 31-01-11 02:40

Den 30.01.2011 23:04, skreiv Vidal:
> [...]
>
> Ja, Harald, det jeg anholder, er, at de to amatørhistorikere
> kaster sig ud i en ganske hasarderet historisk evaluering

Og har du selv kunnskap til å falsifisere de historiske vurderingene?
Jeg ser ikke st du forsøker en gang.

> Hvis du tænker i samme baner forklarer det langt hen, at
> du accepterer Burton L. Macks makværk, som historisk kilde.

Den kan vi diskutere når du har lest og forstått boken.

> Jeg synes, du skal tage din videnskabelige base op til
> overvejelse. Det går rent ud sagt ikke godt. Ingen kan da
> respektere dine overvejelser, hvis du fortsætter ad den vej.

Du har ikke såpass forskingskompetanse at du har grundlag til å vurdere
på et faglig grundlag.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-11 15:02

Vidal skrev i

> Hvilke originale historiske skrifter, altså tekster, der
> ikke er kopieret på et eller andet tidspunkt, tror de der
> findes.

Tja der kan jo efterhånden ikke være ét eneste oldtidskrift tilbage som de
herrer kan anse for historisk troværdig.

Og det er jo bemærkelsesværdigt at de slet ikke er kommet med noget relevant
om de skrifter vi f.eks. har om Alexander den Store!!

> [...]
> er gået gennem masser af afskrivninger, så du har mistet
> verdenshistorien, hvis ellers alle skrifter skal bedømmes,

Som nævnt ovenfor: der kan jo ikke længere være blot ét eneste skrift fra
oldtiden de kan acceptere som historisk troværdig!!

De har efterhånden malet sig selv op i et hjørne!

først harcellerer de over at de evangeliskrifterne ikke kan være troværdig
forde der kun findes afskrifter fra en sen periode - dernæst harcellerer de
over at netop et afskrift der er mindst 1500 år efter originalen må være
langt mere troværdigt end et skrift kun ca 200 efter originalen!!

Det er den slags der tydeligt viser at hverken er seriøse eller saglige, og
alene er ude på konforntation i stedet for dialog og debat.

Men da der ikke rigtig er nogen der støtter op om deres falbulader kan det
jo nok kun tolkes at de ikke rigtig nyder nogen opbakning for deres
vanvittige korstog mod kristne, kristendommen og de bibelske skrifter.

Hvis vi blot ignorerer ders platte pjat mister de nok interessen og finder
sig andre ofre at kaste sig over i deres vanvid.

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 15:15

Den 30-01-2011 15:01, Andreas Falck skrev:

> [...]
> netop et afskrift der er mindst 1500 år efter originalen må være langt mere
> troværdigt end et skrift kun ca 200 efter originalen!!

Jeg kan fint forstå @, kan tro på det.
Men vor eksaminerede historiker må da være lidt
flov over at støtte og lægge troværdighed den slags.

Ja, ok.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-11 15:20

Vidal skrev i

> Jeg kan fint forstå @, kan tro på det.
> Men vor eksaminerede historiker må da være lidt
> flov over at støtte og lægge troværdighed den slags.

Jamen netop fordi han er en sådan meget klog og vidende eksamineret
historiker, der må være selvskreven til et lukrativ professorat (hos @) er
han slet ikke spor flov over at være villig til at forkaste hele den kendte
verdenshistorie i sin kamp mod kristen, kristendommen og de bibelske
skrifter. Han ser det som en store ære at få lov at kæmpe denne kamp - og så
gælder det jo at målet helliger midlet når blot de bibelske skrifter kan
bekæmpes.

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 15:34

On Sun, 30 Jan 2011 15:19:33 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i

sikkert, men når det kommer til debat udlægger både du og Falck med
kedsommelig regelmæsighed røgslør, netop fordi i ikke ønsker debat -

skal vi lige se på kristen bevisførelse igen

<<<<

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 23:07

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 00:24

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-11 09:21

Vidal skrev i

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 09:59

On Mon, 31 Jan 2011 09:20:45 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Ja, og jo nyere de er jo bedre er det jo - iflg @
>
>samtidig med at han vil have at de skal være ældst. Nyeste og ældste på en
>og samme omgang!!

hvis du nu afholdt dig fra at lyve bare et kort øjeblik og forholde
dig til hvad andre debattører skriver kunne man jo tage dig lidt
seriøst

Fra : Vidal

Dato : 31-01-11 10:21

Den 31-01-2011 09:58, 1@' skrev:

> hvis du nu afholdt dig fra at lyve bare et kort øjeblik og forholde
> dig til hvad andre debattører skriver kunne man jo tage dig lidt
> seriøst

Det er jo faktisk det, du kludrer dig ud i gang
på gang.

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 10:39

On Mon, 31 Jan 2011 10:20:33 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er jo faktisk det

ja - - -

skal vi lige se på kristen bevisførelse igen

og se om du eller Falck stadigvæk vil kludre videre eller forholde jer
hvad andre debattører skriver

lad os så se

<<<<

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-01-11 22:43

Den 30-01-2011 15:19, Andreas Falck skrev:
> [...]
> kæmpe denne kamp - og så gælder det jo at målet helliger
> midlet når blot de bibelske skrifter kan bekæmpes.

Forveksler du nu ikke igen "verdenshistorien" med
"Europas historie"?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 23:09

Den 30-01-2011 22:42, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Forveksler du nu ikke igen "verdenshistorien" med
> "Europas historie"?

Op til et meget sent tidspunkt i historien der mig
bekendt ingen forskel på de to i praksis for europæere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-11 12:36

Den 30-01-2011 23:09, Vidal skrev:

> Op til et meget sent tidspunkt i historien der mig
> bekendt ingen forskel på de to i praksis for europæere.

???

Og dermed kan vi trygt gøre Europas historie
og verdenshistorien til synonyme begreber?

Jeg skal ikke forsvare andres synspunkter. Mit
indlæg var simpelt hen en respons på Andreas
Falcks påstand om at nogen skulle have forkastet
hele verdenshistorien i en kamp imod kristendommen.

Men det er nok lidt forgæves. Andreas Falck betragter
jo biblens og kristendommens historie som den *eneste*
historie, der betyder noget, now and forever.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-11 13:27

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Jeg skal ikke forsvare andres synspunkter. Mit
> indlæg var simpelt hen en respons på Andreas
> Falcks påstand om at nogen skulle have forkastet
> hele verdenshistorien i en kamp imod kristendommen.

Det må jo nødvendigvis være resultatet af dine to trosfællers syn på
oldtidens dokumenter!

> Men det er nok lidt forgæves. Andreas Falck betragter
> jo biblens og kristendommens historie som den *eneste*
> historie, der betyder noget, now and forever.

LØGNER - men det ved du jo godt selv, for du eksperimenterer jo også som
forsmået politiker.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-11 14:25

Den 01-02-2011 13:27, Andreas Falck skrev:
> [...]
> trosfællers syn på oldtidens dokumenter!

> LØGNER - men det ved du jo godt selv, for du eksperimenterer

Jeg har virkelig svært ved at se hvad det
ene har med det andet at gøre. Hvad mener
du med er jeg er en forsmået politiker?
Hvad ved du overhovedet om min politiske
indsats andet end jeg en gang ikke er
blevet valg til et byråd.

Hvor mange af mine talepapirer har du
læst? Hvor mange af mine artikler og
kronikker og debatoplæg?

Og jeg lyver ikke. Det udsagn fra mig, der
får dig til at kalde mig en løgner må stå
til troende så længe du ikke tilbageviser
det. Du har i denne tråd hævdet, at kristen-
dommens historie er fuldstændig adskilt fra
samfundenes økonomiske, politiske og militære
udvikling. Det er et enøjet historie syn. Og
det er ikke en gang løgn.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-11 09:13

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Forveksler du nu ikke igen "verdenshistorien" med
> "Europas historie"?

Nej. Mellemøsten er ikke europahistorie - selv om det da naturligvis hænger
sammen.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-01-11 13:09

Den 31-01-2011 09:13, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Nej. Mellemøsten er ikke europahistorie - selv om det da
> naturligvis hænger sammen.

Du skriver
"[ ]villig til at forkaste hele den kendte
verdenshistorie i sin kamp"

Kristendommen er et udpræget europæisk
fænomen, der bygger på nogle hændelser
i det vi nu kalder Levanten, og som har
ændret sig betydeligt siden evangelierne
første gang blev nedskrevet.

Jeg forholder mig ikke til ret og vrang
i din besættelse af hvad der egentlig
er en historisk bibel. Jeg forholder
mig til din lemfældige omgang med såvel
Europas historie som verdenshistorien.

En afgørende hændelse for så vidt angår
hændelserne i Levanten i hele den efter-
følgende historie, inklusive jødedommens
historie, var Athens sejr over perserne
ved Salamis.

En anden og næsten endnu vigtigere
hændelse var den kristne sejr over
osmannernes flådestyrker i slaget ved
Lepanto.

Kristendommens historie i Europa kan
ikke adskilles fra de økonomiske,
politiske og militære vendepunkter
i historien.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-11 14:47

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Kristendommens historie i Europa kan
> ikke adskilles fra de økonomiske,
> politiske og militære vendepunkter
> i historien.

Ak ja, endnu en der vil blande politik og kristendom. Den slags går altid
galt.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-01-11 20:41

Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Ak ja, endnu en der vil blande politik og kristendom. Den slags går
> altid galt.

Er det det jeg skriver?

Vil du virkelig hævde at politiske og militære
forhold - såsom sejre og nederlag - ingen
indflydelse har haft på kristendommens historie?

Vil du virkelig hævde at kristendommen ikke har
haft indflydelse på Europas politiske historie.

Hvis det forholder sig sådan er dit historiesyn
endnu mere begrænset end jeg hidtil har antaget.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-11 22:42

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Er det det jeg skriver?

JA!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-11 00:00

Den 31-01-2011 22:41, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> JA!

Så trænger du godt nok til at lære
at læse.

Det tror pokker at der er så meget kontrovers
om dine indlæg om historiske bibelskrifter.

Hvordan i alverden tror du folk kan fæste
lid til dine påstande, når du end ikke kan
læse og forstå en ganske almindelig dansk
sætning.

Eller kan du? Mener du virkelig at
kristendommens historie i Europa kan
separeres fra de samtidige økonomiske,
politiske og militære vendepunkter
i historien.

Dermed dømmer du jo kristendommen ude
som en kulturfaktor der er i stand til
påvirke udviklingen af civilsamfundet.
Det er helt evident ikke tilfælde, se
bare kontroverserne i Polen mellem
Kirke og stat eller skænderiet om
en trosbekendelse i Lissabon-traktaten.

Had/kærlighedsforholdet mellem Berlusconi
og Vatikanet. Karl Den stores kroning i
Aachen, Henrik 8's skilsmisse og Cromwells
protectorat.

Europas historiske udvikling hviler på
en trebenet stol: Suverærnens sekulære magt,
kirken og borgerskabet.

Nå og ja og nej og du er en fanatisk ateist
Hans synspunkter betyder ikke noget. Han
kan få et par skældsord. Professoratet i
historievidenskab får Andreas for sin
store undersøgelsesgerning.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-11 00:10

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Had/kærlighedsforholdet mellem Berlusconi
> og Vatikanet. Karl Den stores kroning i
> Aachen, Henrik 8's skilsmisse og Cromwells
> protectorat.

Det har intet med kristendom at gøre. Det er politik. Politik hvor man
prøver at udnytte noget fra kristendommen har stadig intet med kristendom at
gøre!!

Men det har ateister med skyklapper jo tydeligvis svært ved at fatte. De
mener jo åbenbart at kristendom er noget hver enkelt kan definere som man
vil.

Og så burde du også mene at videnskab på lignende måde er noget enhver kan
definere som man vil!!

Eller spiller du med dobbelte standarder - ja det gør du jo tydeligvis.

Og det er derfor det sjældent er tiden værd at debatere kristendoms- og
bibelrelaterede emner med dig.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-11 11:25

Den 01-02-2011 00:10, Andreas Falck skrev:
> [...]
> tydeligvis.
>
> Og det er derfor det sjældent er tiden værd at debatere
> kristendoms- og bibelrelaterede emner med dig.

I lige måde kan man sige. Du er så fuldstændigt
optaget af hvad der er den rigtige kristendom at
du totalt har mistet blikket for kristendommens
reelle historiske betydning. Det er da skyklapper
der vil noget.

Endvidere: Du svarer i øst som man spørger i vest.
Typisk Andreas Falck. Du tillægger mig synspunkter
jeg ikke har, fordi du ikke gider (eller kan?) læse
hvad jeg skriver. Du har en rygmarvsreaktion overfor
mine indlæg, der fortæller dig at 1) jeg er ateist,
2) derfor er mine meninger og synspunkter ingenting
værd og 3) derfor behøver du ikke at forholde dig
til dem.

Og det gør du så heller ikke. Jeg har lagt mærke
til at du aldrig nogensinde går ind i en tråd med
*svar* eller *modargumenter*, men simpelthen glider
ud, når du er træt af at kalde debatmodstanderne
for fanatiske fundamentalistiske ateistsvin.

Læg mærke til at jeg aldrig har brugt svinske ord
om dig eller andre fanatikere eller påstået sygdom.
Det værste jeg kan svinge mig op til er snæversynet,
udannet og uuddannet.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-11 11:29

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Læg mærke til at jeg aldrig har brugt svinske ord
> om dig eller andre fanatikere eller påstået sygdom.
> Det værste jeg kan svinge mig op til er snæversynet,
> udannet og uuddannet.

Fanatikere, snæversynet, udannet, uuddannet - min bare r??

Der er ikke meget fagligt at komme efter hos dig.

Du kender ikke Bibelens indhold. Du kender ikke Bibelskrifternes historie.

Og dog mener du at du er fuldt ud kvalificeret til at udtale dig om kristne,
kristendom og de bibelske skrifter.

Næh du, hold du dig hellere til lokalpoliti - der får du jo heller ikke
stemmer nok til at blive valgt LOL

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-11 12:25

Den 01-02-2011 11:28, Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Næh du, hold du dig hellere til lokalpoliti - der får du jo
> heller ikke stemmer nok til at blive valgt LOL

QED.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 01:14

> [...]
>findes.

>Du kan jo ikke læse en eneste tekst fra før 400 tallet,
>der ikke har været gennem kristne hænder,

og hvad så?

Det ændrer ikke ved at at de kristnes såkaldte bevisførelse ikke
holder til en nærmere prøvelse

Fra : Patruljen

Dato : 31-01-11 02:28

On 31 Jan., 10:20, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 31-01-2011 09:58, 1@' skrev:> On Mon, 31 Jan 2011 09:20:45 +0100, "Andreas Falck"

> Det er jo faktisk det, du kludrer dig ud i gang
> på gang.

Påstand -
Betydning: udsagn der fremsættes som en kendsgerning uden underbygning
eller dokumentation.
( http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=påstand )

Der er ikke noget der forhindrer dig i at aflevere konkrete
påpegninger eller dokumentation. Eller det er der måske alligevel?

Fra : Patruljen

Dato : 30-01-11 06:11

On 30 Jan., 13:32, "1@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> diverse skrifter tyder p manglende vilje til at erkende at
> kristendommen med dens messias lig muhamedanismen med denens profet
> IKKE har af s t i j dernes gamle skrifter
>
> som Muhammed tiltede fuldst ndig rundt da j derne afviste at han
> skulle v re profet -
>
> liges tilter de kristne jo fuldst ndig rundt n r det p vises at
> profetierne i deres NT ikke har hold i GT -
> 8Det var jo hoved rsagen til de kristnes svindel med den nyeste
> bibelovers ttelse)
>
> i stedet for debat og argumentation får man de kristnes Falck-hed at

Hvordan kan det være, at du beder Google om at slette dine indlæg fra
arkiverne?
Den seneste uges debat, har været interessant i den forstand at vi har
anstrengt os og trukket de tunge argumenter frem De kan være gode at
kunne læse for andre -

Jeg må tilstå, at jeg føler ingenting for den kristne - Falck-hed. I
begyndelsen blev jeg vred over de`herrers tiltale-former når de støder
ind i anderledes tænkende mennesker. Nu gør jeg mere i, at undlade
emotionel resonnans. Det er netop det de begge søger med deres
devalueringer. Hvorefter debatten kan ende op i mudder og
tilsvinninger -

Som du kan læse dig til opfatter jeg ikke de`herrer som sunde.De
fleste mennesker må anvende forsvarsmekanismer. Men der er forskel på
forsvarsmekanismer - der er tidlige primitive/psykotiske og der er
modne forsvarsmekanismer.

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 14:24

On Sun, 30 Jan 2011 05:11:26 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvordan kan det være, at du beder Google om at slette dine indlæg fra
>arkiverne?

gammel vane,

troede egentlig ikke google respekterede X-No-Archive: yes attributten

Fra : Vidal

Dato : 30-01-11 15:02

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-11 15:08

Vidal skrev i

> [...]
> på forståelse af kildematerialer, først og fremmest
> selvfølgelig de kristne kilder, men også den generelle

Ja, de har netop demonstreret med al ønskelig tydelighed at de slet ikke har
nogen hverken viden, indsigt eller forståelse udi vurdering af
kildemateriale og ej heller historividenskaben.

De er ganske enkelt slet ikke værd at spilde og bruge tid på. De søger ikke

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 15:28

On Sun, 30 Jan 2011 15:07:41 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

> [...]
>nogen hverken viden, indsigt eller forståelse udi vurdering af
>kildemateriale og ej heller historividenskaben.

nå da da

helt klare beviser for de kristnes svindelnumre afføder som vanligt
kun tomgangsVÅS

>De er ganske enkelt slet ikke værd at spilde og bruge tid på. De søger ikke
>dialog og debat men er her udelukkende for at skabe konfrontation.

hvem er det lige der IKKE ønsker debat om de kristnes svindel med
tekster?

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 15:31

<dewnull@tiscalii.dk> wrote:

>Vidal skrev i
>
>[ ... ]
>
>Ja, de har netop demonstreret
<klip røgslør>

> [...]

>De er ganske enkelt slet ikke værd at spilde og bruge tid på. De søger ikke
>dialog og debat men er her udelukkende for at skabe konfrontation.

så kan vi senere se på hvem der forsøger med vås røgslør og svineri
for netop ikke at have en debat

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 15:24

On Sun, 30 Jan 2011 15:02:04 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>vurdering af andet historisk materiale.

typisk Vidal-indlæg

når argumenterne slipper op svines der mod andre

at kristne svindler med skriftligt materiale ER bevist,

og det kan ikke nok så meget Vidal-ikke sagen vedkommede skriveri
ændre

Fra : 1@'

Dato : 31-01-11 00:29

On Sun, 30 Jan 2011 15:02:04 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>I har først og fremmest demonstreret jeres store mangel
>på forståelse af kildematerialer,

givende udslag på hvilken måde?

ved at påvise klokkeklare modsigelser måske -

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 14:43

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Den seneste uges debat, har været interessant i den forstand at vi har
>anstrengt os og trukket de tunge argumenter frem De kan være gode at

så har jeg ændret parameteren -

hvis det så ellers kan glæde nogen

så mangler jeg bare at genposte mine tidligere indlæg

Fra : Patruljen

Dato : 31-01-11 16:14

On 31 Jan., 23:59, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> at læse.
>
> Det tror pokker at der er så meget kontrovers
> om dine indlæg om historiske bibelskrifter.

Nå. Ja. Du er omsider begyndt at opfatte hvad der er i spil. Så
mangler du blot at analysere lidt nærmere på Villy Dalsgaard.

> [...]
>
> Nå og ja og nej og du er en fanatisk ateist
> Hans synspunkter betyder ikke noget. Han
> kan få et par skældsord. Professoratet i

Det er da morsomt.

Den ene med patent på den rette forståelse af kristendommen hævder at
religionen kommer først - derefter kulturen. Den anden patentindehaver
beretter, at religionen - i dette tilfælde kristendommen - ikke
spiller den fjerneste rolle for kulturen.

Dermed har de ligesom sikret sig, at ihvertfald en af dem kan kaste
sig over dig med anklager om, at du ikke har forstået det mindste og
er en øffende ateist-fundementalist, som man ikke skal kaste sine
perler for.

Fra : Patruljen

Dato : 01-02-11 03:58

On 1 Feb., 11:28, "Andreas Falck" <dewn...@tiscalii.dk> wrote:
> [...]
> kristendom og de bibelske skrifter.
>
> Næh du, hold du dig hellere til lokalpoliti - der får du jo heller ikke

Primitive forsvarsmekanismer.

Devaluering
Ved devaluering ser man kun svaghederne og fejlene hos en anden
person. Devaluering kan mindske følelsen af tab og angst samt
adskillelse og afvisning ved, at fokusere på personens negative sider.
Sammen med idealisering er devaluering kernen i forsvarsmekanismen
splitting.

Splitting
Ved splitting spaltes et objekt eller individ i "godt" og "ondt."
Disse to holdninger er fuldkommen adskilte, og ses blandt andet i
barnets udvikling, hvor den på den ene side kan betragte moderen som
den "onde" mor, og på den anden side som den "gode" moder. Ved at
holde disse to følelser adskilte kan barnet elske og hade sin mor, som
i virkeligheden er den samme person. Et eksempel kunne være hvis
moderen ikke ville købe en is til barnet, derved ville hun få tillagt
egenskaben som "den onde mor," men hvis hun derimod købte den, ville
hun være den "gode mor." Med tiden svinder splitting-mekanismen ind, i
takt med barnet bliver bedre til at integrere onde og gode aspekter i
sit billede af moderen. Når det er sket er der opstået objektkonstans.
[1] Ved splitting kan personen selv også have en god og ond side, som
ikke har kontakt med hinanden, og det kan være svært at fungere som et
voksent menneske.[5] Denne form for opfattelse ses ofte ved psykotiske
tilstande, hvor den onde side kan blive projiceret til omverdenen, der
ender med at blive opfattet som onde forfølgere, stemmer, stråler
eller andre påvirkninger af forskellig slags.[5] Splitting ses også
som den mest hyppige forsvarsmekanisme ved folk med borderline
personlighedsforstyrrelse.[5] http://da.wikipedia.org/wiki/Forsvarsmekanisme#cite_note-5