MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Halv vindue i XP
Fra : Bo Krag

Dato : 28-01-11 14:47

Jeg ved godt at det her har været oppe mange gange før, men denne gang kan
jeg ikke løse det. Når jeg åbner feks Explorer første gang, åbner det i helt
vindue, hvis jeg så trykker på et link åbner det i halv vindue. Har prøvet
at trække ud og lukke på kryds og holde shift nede og trykke på kryds osv.
Intet virker. Synes at kan huske et program der fik alle vinduer til at åbne
i hel. Hvad er den dybere mening med at Microsoft bliver ved med at lave
dette, det er også galt i Win 7?
Er der nogen der har en løsning?

Hyg Bo

Fra : Ole C

Dato : 28-01-11 15:21

Bo Krag skrev blandt andet:

> [...]
> halv vindue. Har prøvet at trække ud og lukke på kryds og holde shift
> nede og trykke på kryds osv. Intet virker.

Jo, hvis du lukker det første vindue - og derefter nummer to.
Så bør størrelsen blive husket.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 28-01-11 15:27

On Fri, 28 Jan 2011 14:46:42 +0100, "Bo Krag" <krag@youmail.dk> wrote:

> [...]
>i hel. Hvad er den dybere mening med at Microsoft bliver ved med at lave

Åben 1(kun eet) IE vindue. Minimer det og træk det til den størrelse
du ønsker det skal åbne med når du klikker på et link. Du skal /ikke/
maksimere det, men trække det ud i den størrelse du ønsker det skal
åbne med når du klikker på et link. Luk det.

Nu vil det første vindue du åbner have samme størrelse som det du
lukkede. Maksimer dette vindue og luk det.

Åben nu et nyt vindue. Det vil nu åbne maksimeret. Klik nu på et link,
og det vil åbne med den størrelse som du satte det første vindue til.

Sådan fungerer det i alt fald I XP med IE8

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-01-11 16:45

Rado skrev:

> Åben 1(kun eet) IE vindue. Minimer det og træk det til den størrelse
> du ønsker det skal åbne med når du klikker på et link.

Hvordan trækker man et minimeret vindue?
Undskyld, jeg er i drillehjørnet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Rado

Dato : 28-01-11 18:11

On Fri, 28 Jan 2011 22:44:38 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvordan trækker man et minimeret vindue?
>Undskyld, jeg er i drillehjørnet.

Nåja, så et "Restored Down" vindue (ved ikke hvad det hedder i de
danske udgaver).

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-01-11 16:01

On Fri, 28 Jan 2011 14:46:42 +0100, "Bo Krag" <krag@youmail.dk> wrote:

> Synes at kan huske et program der fik alle vinduer til at åbne
>i hel.

Måske tænker du på freeware-prgrammet IE New Window Maximizer?

Jeg har brugt programmet og dets tidligere versioner sammen med mange
Windows- og IE-versioner (senest Win 7 Pro og IE8), og det virker
glimrende.

Programmet kan f.eks. hentes her:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Browser-Tweak/IE-New-Window-Maximizer.shtml

Venlig hilsen
Gert

Fra : Bo Krag

Dato : 28-01-11 21:26

Det virker nu, tak for hjælpen.
Hyg Bo

Fra : Ole C

Dato : 28-01-11 22:28

Bo Krag skrev blandt andet:

> Det virker nu, tak for hjælpen.

Ja, hvis du gør det på den anviste måde, så virker det...

--
vh
Ole C