Religiös tro och bättre existentiell hälsa
Fra : M Winther

Dato : 25-01-11 11:17

Forskning visar att det finns ett tydligt samband mellan religiös tro
och en bättre existentiell hälsa. Den här artikeln i Svenska Dagbladet
borde ateisterna läsa, som besöker detta forum:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gud-lever-i-aktuell-forskning_5891553.svd

/Mats

Fra : Patruljen

Dato : 25-01-11 11:50

On 25 Jan., 19:16, M Winther <m...@swipnet.se> wrote:
> Forskning visar att det finns ett tydligt samband mellan religiös tro
> och en bättre existentiell hälsa. Den här artikeln i Svenska Dagbladet
> [...]

"Gud äras genom erövrandet av kunskap."

Hmm -
Var der ikke nogen som røg ud af en eller anden have for at spise af
kundskabens træ?

Fra : Shapescare

Dato : 25-01-11 14:43

On Jan 25, 7:16 pm, M Winther <m...@swipnet.se> wrote:
> Forskning visar att det finns ett tydligt samband mellan religiös tro
> och en bättre existentiell hälsa. Den här artikeln i Svenska Dagbladet
> [...]

Skal man først leve evig, er det en fordel å ha god helse.
Tenk deg å leve en evighet med vond rygg, migrene og tannverk.

Fra : Vidal

Dato : 26-01-11 10:37

Den 25-01-2011 22:43, Shapescare skrev:

> Skal man først leve evig, er det en fordel å ha god helse.
> Tenk deg å leve en evighet med vond rygg, migrene og tannverk.

Det er den kristne opfattelse, at man genopvækkes til et
perfekt liv, så vi tror ikke det evige liv, bliver et
liv med tandpine.

Men ingen har rapporteret fra himlen endnu, så det er jo
ikke noget vi ved.

Det er noget, vi tror.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Shapescare

Dato : 26-01-11 03:37

On Jan 26, 10:37 am, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det er den kristne opfattelse, at man genopvækkes til et
> perfekt liv, så vi tror ikke det evige liv, bliver et
> liv med tandpine.

Tror "vi" at vi vil ha fri vilje i det perfekte liv i Himmelen?

Fra : Vidal

Dato : 26-01-11 12:09

Den 26-01-2011 11:36, Shapescare skrev:

> Tror "vi" at vi vil ha fri vilje i det perfekte liv i Himmelen?

Hvordan livet i 'himmelen' kommer til at foregå, er
umuligt at vide noget om. Vi får vente og se. Jeg
skal se, om jeg kan sende dig en meddelelse om det,
hvis du ikke selv er tilstede.

Jeg personligt tror, det bliver noget med sang, guitarer,
blæsere og masser af dans, måske endda alkohol. Det store
himmelske halbal.

Men jeg ved det ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 26-01-11 14:21

On Wed, 26 Jan 2011 12:09:09 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg personligt tror, det bliver noget med sang, guitarer,
>blæsere og masser af dans, måske endda alkohol. Det store
>himmelske halbal.
>
>Men jeg ved det ikke.

halbal!!

mon ikke du skulle tage og skifte tro -

det lyder for mig som om du er mere til Valhal end halbal

nogle ordentlige fester med stegt svin i rå mængder skyllet ned med
endnu mere rå mængder mjød, alt sammen mens man er omgivet af skjønne
møer

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Vidal

Dato : 26-01-11 16:13

Den 26-01-2011 14:21, @ skrev:
> nogle ordentlige fester med stegt svin i rå mængder skyllet ned med
> endnu mere rå mængder mjød, alt sammen mens man er omgivet af skjønne
> møer

Stråmand.

Fra : Patruljen

Dato : 26-01-11 09:04

On 26 Jan., 16:12, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 26-01-2011 14:21, @ skrev:> nogle ordentlige fester med stegt svin i rå mængder skyllet ned med
>
> Stråmand

Manden skrev: Halbal !!!
Det er sikkert mere ovre i denher til:
http://www.youtube.com/watch?v=zJEiX-5sAz8&feature=related

Fra : @

Dato : 26-01-11 18:06

On Wed, 26 Jan 2011 08:04:27 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Manden skrev: Halbal !!!
>Det er sikkert mere ovre i denher til:
>http://www.youtube.com/watch?v=zJEiX-5sAz8&feature=related

Vidal lagde selv ud med

"Jeg personligt tror, det bliver noget med sang, guitarer,
blæsere og masser af dans, måske endda alkohol. Det store
himmelske halbal. "

der er jo ikke den store forskel på hvad Vidal forestiler sig og hvad
de nordiske folk forestillede sig skulle foregå efter døden

Fra : Shapescare

Dato : 26-01-11 09:09

On 26 Jan, 12:09, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg personligt tror, det bliver noget med sang, guitarer,
> blæsere og masser af dans, måske endda alkohol. Det store

Hva tror du?
Vil vi i Himmelen ha fri vilje til å ete av kunnskapens tre?
Eller vil vi være perfekte viljesløse roboter?

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-11 17:12

Shapescare skrev i

[ ... ]
> Vil vi i Himmelen ha fri vilje til å ete av kunnskapens tre?
> Eller vil vi være perfekte viljesløse roboter?

Hvad fandt du da du studere emnet i Bibelen?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 26-01-11 21:43

Den 26-01-2011 17:09, Shapescare skrev:

> Hva tror du?
> Vil vi i Himmelen ha fri vilje til å ete av kunnskapens tre?

Tror du, det er et konkret træ, som man bliver klog
af at spise frugterne af?

Hvordan skulle det fungere? Du har vist et temmeligt
naiv billede af den kristne tro?

> Eller vil vi være perfekte viljesløse roboter?

Ingen kan vide noget som helst om, hvordan det er i
livet efter døden. Jeg ved ikke om livet som perfekt,
viljesløs robot er lykkeligt? For lykkeligt bliver
det liv, det er vel nærmest definitionen på efterlivet,
men de konkrete detaljer er ingen i besiddelse af.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 26-01-11 21:49

On Wed, 26 Jan 2011 21:42:47 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Tror du, det er et konkret træ, som man bliver klog
>af at spise frugterne af?

jeg er efterhånden tilbøjelig til at mene at kristne tager det forbud
mod at tilegne sig kundskaber(spise frugter fra kundsakbens træ)
helt bogstaveligt

mange ting tyder i den retning

Fra : Shapescare

Dato : 26-01-11 09:18

On 26 Jan, 17:11, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> Shapescare skrev inews:856eee00-e0e2-4e65-9bd0-b4c3f4d60b56@t35g2000yqj.googlegroups.com
>
> [ ... ]

> Hvad fandt du da du studere emnet i Bibelen?

Mye rart.

Men hva tror du? Det er viktig å finne ut hva du tror, for du har jo
den rette tro.

Har vi fri vilje i Himmelen?

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-11 17:33

Shapescare skrev i

> Har vi fri vilje i Himmelen?

Find svaret i Bibelen.

Fra : Shapescare

Dato : 26-01-11 09:46

On 26 Jan, 17:32, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> Shapescare skrev inews:7b0b9b21-4c34-4b21-82cf-3bed96bfaf6e@k22g2000yqh.googlegroups.com

> Find svaret i Bibelen.

I Bibelen fant jeg svaret på folkemordet i Josva. Men Bibelen
forteller meg ikke om vi har fri vilje i Himmelen. Du vet heller ikke.

Fra : Vidal

Dato : 26-01-11 21:50

Den 26-01-2011 17:45, Shapescare skrev:

> I Bibelen fant jeg svaret på folkemordet i Josva.

Er det norsk kristendom? Foregik der et folkemord inden
i Moses' efterfølger? Hvor mange mennesker var der
inden i ham?

> Men Bibelen
> forteller meg ikke om vi har fri vilje i Himmelen. Du vet heller ikke.

Er det stadigvæk er det med kundskabens træ, der kører
i din hjerne? Bare roligt, hvis jeg er der og har noget
at sige og du er der også, vil jeg personligt sørge for
du får et stykke frugt hver dag, så vi slipper for dine
dumme spørgsmål.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-11 21:34

Shapescare skrev i

> I Bibelen fant jeg svaret på folkemordet i Josva.

I Bibelen fandt du noget som du kunne fejltolke som et uberettiget
folkemord. Og når du den sammenhængende forklaring fortsætter du blot med at
himle op om folkemord.

Forstokkede personer som dig er umulig at hjælpe til en sammenhængende
forståelse - for DU VIL IKKE forstå.

Fra : Shapescare

Dato : 29-01-11 02:57

On Jan 26, 9:49 pm, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Er det norsk kristendom? Foregik der et folkemord inden
> i Moses' efterfølger? Hvor mange mennesker var der
> inden i ham?

Jeg tror Jahve og hans folk ikke skilte seg ut fra andre guder og folk
i samtiden.

> [...]
> at sige og du er der også, vil jeg personligt sørge for
> du får et stykke frugt hver dag, så vi slipper for dine

Jeg prøver å være seriøs.
Er der noen vesensforskjell mellom Guds første (Paradis) og andre
(Himmelen) forsøk på å skape en harmonisk tilværelse?

Fra : Shapescare

Dato : 29-01-11 02:59

On Jan 26, 9:33 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> I Bibelen fandt du noget som du kunne fejltolke som et uberettiget
> folkemord. Og når du den sammenhængende forklaring fortsætter du blot med at

Du må gjerne komme med dine funn, så kan vi skape et helhetsbilde.
I Josva er Jahve krystallklar på hva jødene skal gjøre og hvorfor de
skal gjøre dette.

> Forstokkede personer som dig er umulig at hjælpe til en sammenhængende
> forståelse - for DU VIL IKKE forstå.

Jeg har kildehenvisninger. Du har ikke.
Hvem er det som IKKE vil forstå?