MS Windows
briani 27239
God mode
Fra : Fietsenmaker

Dato : 27-01-11 07:20

Der er tit spørgsmål somhandler om hvordan man kan ændre indstillinger i
Win7. De fleste indstillinger er godt gemt inde i Win7.
Man kan få en komplet oversigt over samtlige indstillings muligheder ved
at lave en mappe i bootdrevet (normal C:) og kalder den
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Lav herefter en genvej på skrivebordet.
Nu har man adgang til at ændre instillinger i Win7 men brug det med omtanke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-11 08:50

Fietsenmaker skrev:

> Der er tit spørgsmål somhandler om hvordan man kan ændre indstillinger i
> Win7. De fleste indstillinger er godt gemt inde i Win7.

Næ, det er de nu ikke. Når man åbner kontrolpanelet, er der
øverst til højre en indstilling hvor der står "Vis efter". Hvis
man der vælger "Små ikoner", får man et nydeligt overblik helt
uden fiksfakserier.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : emjeppesen

Dato : 27-01-11 12:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>øverst til højre en indstilling hvor der står "Vis efter". Hvis
>man der vælger "Små ikoner", får man et nydeligt overblik helt

Korrekt, men med GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
får du også alle de punkter, der gemmer sig under ikonerne i
kontrolpanelet serveret let overskueligt

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-11 12:40

emjeppesen skrev:

> Korrekt, men med GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
> får du også alle de punkter, der gemmer sig under ikonerne i
> kontrolpanelet serveret let overskueligt

Åh på den måde. Det er praktisk.

Jeg 'kom til' at døbe min mappe "Expand_CP". Jeg bryder mig ikke
om det der gudefis.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 27-01-11 14:45

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg 'kom til' at døbe min mappe "Expand_CP". Jeg bryder mig ikke
>om det der gudefis.

Min hedder "Kurt"

Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 27-01-11 23:35

Den 27-01-2011 14:44, emjeppesen skrev:

> Min hedder "Kurt"
>
> Hilsen emj
Min heder Kontrol

--
MVH
Pico

Fra : Jakob Griffel

Dato : 27-01-11 12:47

> Man kan få en komplet oversigt over samtlige indstillings muligheder ved
> at lave en mappe i bootdrevet (normal C:) og kalder den
> GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Skal man kalde den det hele, altså
"GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C" eller
kun "GodMode"...? Og skal der ikke være noget i mappen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-11 12:54

Jakob Griffel skrev:

> Skal man kalde den det hele

Det er den krøllede parentes med indhold der er vigtigt samt
punktummet. Mappens (for)navn er ligegyldigt. Du mangelede den
afsluttende krølleparentes i dit citat.

Jeg har før set den slags mapper der kan give adgang til diverse
fiduser. Jeg tror at det var til Windows 98 jeg så der første
gang. Der havde folk også fundet på latterlige navne til
mapperne.

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-11 12:59

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> Skal man kalde den det hele, altså
> "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C" eller
> kun "GodMode"...? Og skal der ikke være noget i mappen?

Google på godmode - det giver bl.a. denne som en af de første:

http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/GodModeIWindows7/919

Jan