Dåhjort
Fra : Ivan Hansen

Dato : 24-01-11 17:36

Hej

Har lige skudt en dåhjort, så jeg var lidt interesseret i at hører lidt
om hvor længe dyret skal hænge inden den bliver parteret, skal den hænge
med eller uden skind?

Findes der mon en hjemmeside som detaljeret beskriver hvordan man måler
geviret op, er blot lidt nysgerrig hvor mange point den kan få.

Mvh
Ivan

Fra : Bjørn Jacobsen

Dato : 24-01-11 19:13

Hej

Tillykke med hjorten.
Tommelfingerreglen siger 40 graddage - afhængig af vejr og alderen på
hjorten så kortere.
Med skind + evt en pind på tværs i bugen for at der kommer luft til det
indre.

se vedlagte
http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=3442
måske du kan komme videre derfra ellers må du gå til Jakob eller lign.

hilsen
Bjørn

Fra : Ivan Hansen

Dato : 27-01-11 18:45

Hej Bjørn

Jeg fandt lige et gammelt jagtleksikon ved min far der var formlen for
hvordan man skal opmåle trofæer.

Mvh
Ivan