Fra : Kall, Mogens

Dato : 22-01-11 13:20

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Saturday, November 06, 2010, CET 10:56, GMT 09:56
Subject: Veteran forlader Evangelist -
Re: Frikirken Evangelist tæt på opløsning
11820 news:4cd52669$0$23762$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b57d2af1f08f7d14

+

Sent: Friday, January 07, 2011, CET 12:27, GMT 11:27
Subject: Placebo-effekten -
Was: Helbredelsesteologi
11952 news:4d26f897$0$23759$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/5df890101da8233c

I et læserbrev i den kristne ugeavis Udfordringen http://www.udfordringen.dk/
torsdag den 20. januar 2011 side 20 skriver David Klit - tidligere bestyrelsesmedlem
af Evangelist - følgende:

=== citat start ===

Tager afstand fra Evangelist

Gennem 10 år har jeg arbejdet sammen med Christian
Hedegaard, rejst med ham på missionsrejser mere end 15 gange,
været medlem af bestyrelsen, leder af et rehabiliteringscenter
og lagt alle mine ressourcer, kræfter og energi i hans vision -
foreningen Evangelist.

Det er nu 1½ år siden jeg udtrådte af Evangelist, og snart et
år siden jeg og min familie flyttede fra Gørløse til Jylland efter
at have boet og arbejdet derovre i 5 år. Med denne skrivelse
ønsker jeg at tage offentlig afstand fra Christian Hedegaard og
foreningen Evangelist.

Min tilgang til Evangelist var et stærkt ønske for og tro på,
at kunne forbedre livet for mennesker og medvirke til at
evangeliet om Jesus Kristus blev mere kendt. Konklusionen
efter 10 år er, at mennesker bliver nedbrudt, misbrugt og ødelagte i
foreningen Evangelist og i særdeleshed i kontakten med Christian
Hedegaard; hvilket også har været tilfældet for mig selv og min
familie.

Jeg har selv medvirket til udbredelsen af Evangelists arbejde
og har derved påført mennesker smerte og problemer. Efter at have
forladt Evangelist kan jeg se de skadevirkninger det har gjort på
mennesker, og jeg fortryder inderligt, hvad jeg har været en del
af. Når jeg offentligt tager afstand og advarer mod Evangelist og
Christian Hedegaard, er det fordi jeg kan se, at overgrebene
fortsætter og at Christian Hedegaard stadigvæk undertrykker,
udnytter, manipulerer og kontrollerer mennesker.

Min overbevisning er, at Christian Hedegaard ønsker at hjælpe
mennesker, men når resultatet oftest bliver det modsatte, bør
Christian Hedegaard og Evangelist, efter min mening, tage
konsekvensen heraf og stoppe arbejdet, så mennesker ikke i fremtiden
bliver ødelagt og nedbrudt. Dette er nok en ønskedrøm, men jeg
vil for min del tage afstand og advare alle mod at samarbejde med
Foreningen Evangelist og Christian Hedegaard.

David Klit - tidligere bestyrelsesmedlem af Evangelist.

=== citat slut ====

Nøgleord i teksten:
[...]

Tak for din klare og *utvetydige* udmelding, David.

Jeg tror, at du gennem dette hjælper mange folk (der er kommet
i konflikt med Evangelist, Faderhuset og andre *magtssyge*
forsamlinger, herunder fx. sekten Jehovas Vidner) på vej videre
i livet; således at de ikke helt mister tilliden til Gud (og Hans
tjenere, heriblandt dig.)

Godt gået (John 8,32.36) ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.