Hvilken ugedag blev Jesus korsfæstet?
Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 11:34

Da der jo af og til er nogle bibelfornægtere og stærkt troende ateister der
ad flere omgang har forsøgt at så tvivl om evangeliernes troværdighed ved at
"stille spørgsmålstegn" ved hvilken ugedag Jesus egentlig blev korsfæstet og
opstod igen fra graven, har jeg valgt at henvise til denne artikel:
http://www.biblelight.net/pasover.htm

Den giver et klart og tydeligt veldokumenteret svar der viser at Jesus blev
korsfæstet på en fredag og opstod af graven den følgende søndag.

Ligeledes vises det tydeligt at der altså ikke er nogen uoverensstemmelse
mellem de forskellige evangeliers oplysninger og data om dette.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : @

Dato : 19-01-11 16:17

On Wed, 19 Jan 2011 11:33:53 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Den giver et klart og tydeligt veldokumenteret svar der viser at Jesus blev
>korsfæstet på en fredag og opstod af graven den følgende søndag.

cherrypicking der vil noget - det er det eneste der er tydeligt på den
side -

og det viser sig desværre at kristne stadigvæk ikke kan tælle til tre

Matthæus 12,39 Men han svarede dem: »En ond og utro slægt kræver tegn,
men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas' tegn.

Matthæus 12,40 For som Jonas var i bugen på havdyret i tre dage og tre
nætter, sådan skal Menneskesønnen være i jordens skød i tre dage og
tre nætter.

GAD vide hvorfor de der står bag siden helt har "glemt" Johannes

Johannes 19,31 Det var forberedelsesdag, og for at legemerne ikke
skulle blive hængende på korset sabbatten over - for det var en stor
sabbatsdag - bad jøderne Pilatus om, at de korsfæstedes ben måtte
blive knust og de døde taget ned.

Der er ingen forklaringer, der dækker alle detaljer i de modstridende
evangelier. Husk, at Jesus hang sammen med 2 røvere, hvoraf den ene
fandt nåde for Jesus:

Lukas 23,43 Og Jesus sagde til ham: »Sandelig siger jeg dig: I dag
skal du være med mig i Paradis.«

Jesus opstod søndag, hvor han møder Maria Magdalene:

Johannes 20,17 Jesus sagde til hende: »Hold mig ikke tilbage, for jeg
er endnu ikke steget op til Faderen; men gå hen til mine brødre og sig
til dem: Jeg stiger op til min fader og jeres fader, til min Gud og
jeres Gud.«

Hvis Jesus endnu ikke har været "hos Faderen" om søndagen, og han har
lovet røveren at komme "i dag med mig i Paradis", må han altså være
korsfæstet samme dag - om søndagen.

>Ligeledes vises det tydeligt at der altså ikke er nogen uoverensstemmelse
>mellem de forskellige evangeliers oplysninger og data om dette.

hedder en af evangelisterne ikke Johannes altså på dansk?

altså er der nogle af evangelisterne der farer frem med sludder -

og kan de gøre det om noget så vigtigt,

hvor meget af skriveri kan man så stole på?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 16:23

@ skrev i

> cherrypicking der vil noget - det er det eneste der er tydeligt på den
> side -
>
> og det viser sig desværre at kristne stadigvæk ikke kan tælle til tre

Det viser at du er et helt igennem ignorant fjols der ikke forholder dig til
fakta og kendsgerninger om terminologi m.v. fra den mellemøstlige region.

Det er ganske tydeligt forklaret i artiklen så dit selvskabte problem er
besvaret. Tæl på den mellemøstlige måde og forhold dig til hvad teksterne
samlet konkret siger!

Så her er det alene dig der foretager cherrypicking da du udelader alt det
der ikke passer ind i din antibibelske agenda.

Fra : Dybbøl

Dato : 19-01-11 16:58

Den 19-01-2011 16:23, Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Så her er det alene dig der foretager cherrypicking da du udelader alt
> det der ikke passer ind i din antibibelske agenda.

Desværre er hele den "kristne" påskefejring egentlig en skændsel.
Påskens "kristne" fastlæggelse skete ved kirkemødet i Nicæa i 325 og
fastlæggelsen var et direkte udtryk for antisemitisme. Man ville ikke
fejre påske sammen med de "modbydelige" jøder og i opposition til dem
har vi den "kristne" konstruktion. Derfor er striden om de tre dage
noget pjat. Og derfor burde vi fejre påske samtidig med jøderne.

Dette hindrer dog ikke at jeg altid glæder mig til Påske - det er en
vidunderlig højtid hvor vi fejrer opstandelsen. Påskemorgen er den
skønneste morgen i året.

Fra : @

Dato : 19-01-11 17:07

On Wed, 19 Jan 2011 16:57:37 +0100, Dybbøl <dybboel@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Dette hindrer dog ikke at jeg altid glæder mig til Påske - det er en
>vidunderlig højtid hvor vi fejrer opstandelsen. Påskemorgen er den

netop -

og kristne holder heller ikke budet om at holde sabbat -

selv om det helt uforbeholdent og utvetydigt er nævnt MANGE steder i
både GT og NT

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 22:57

@ skrev i

[ ... ]
> og kristne holder heller ikke budet om at holde sabbat -

Nogle gør ikke. Men andre gør.

Så heller ikke her formår du at holde dig til sandheden. Så enten taler du
mod bedre vidende eller også lyver du bevidst - vælg selv.

Fra : @

Dato : 20-01-11 16:46

Hvilke??

adventisterne?

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-11 16:59

@ skrev i

> Hvilke??
>
> adventisterne?

m.fl.

Fra : @

Dato : 20-01-11 18:19

On Thu, 20 Jan 2011 16:58:32 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>@ skrev i

>m.fl.

hvem?

og hvorfor holder ALLE kristne ikke sabbat på samme ugedag som Jesus?

Fra : Vidal

Dato : 21-01-11 09:35

Den 20-01-2011 18:18, @ skrev:

> hvem?
>

> og hvorfor holder ALLE kristne ikke sabbat på samme ugedag som Jesus?

Kristendommen er en forholdsvis åben religion og stiller
ikke så store krav til formalia, som så mange andre. Det
er accepteret inden for kristendommen, selv om fløje kan
være uenige finder man som ofte sammen i en enighed om,
hvad kristendommen i substansen er.

Du finder kristne samfund, der lægger stor vægt på at holde
sabbathen, den ene eller den anden dag og andre, der ser det
som en betydningsløs bagatel.

Derfor/derved findes kristendommen i masser af varianter,
der kan dække hele menneskehedens behov, dog findes den
ikke i en ateistisk udgave.

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-01-11 10:16

Vidal skrev i

[ ... ]

> [...]
>
> Derfor/derved findes kristendommen i masser af varianter,
> der kan dække hele menneskehedens behov, dog findes den

Der er rigtig mange emner inden for kristendommen hvor Bibelen ikke giver en
entydigt svar. Der er altså her mulighed for at kunne forstå emnet på mere
end én måde, uden at det med bibelske tekster lader sig gøre at afklare
hvilken af disse forståelser der er den mest rigtige eller den mest
forkerte.

En fællesnævner er dog at ingen af sådanne divergerende forståelser må
stride mod det overordnede budskab Bibelen bringer.

Fra : Sømand1

Dato : 23-01-11 16:30

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derfor/derved findes kristendommen i masser af varianter,
> der kan dække hele menneskehedens behov, dog findes den

Men det kan være det er på vej...

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 22:49

Dybbøl skrev i

> [...]
>
> Dette hindrer dog ikke at jeg altid glæder mig til Påske - det er en
> vidunderlig højtid hvor vi fejrer opstandelsen. Påskemorgen er den

Selv hvis jeg skulle have ønsket derom, kan jeg ikke finde noget at være
uenig med dig i

Fra : @

Dato : 19-01-11 17:01

On Wed, 19 Jan 2011 16:23:01 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>@ skrev i

>Det viser at du er et helt igennem ignorant fjols

og så klippede du da du var færdige med personsvineriet lige beviserne
på ovennævnte sides useriøsitet væk -

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 22:54

@ skrev i

> og så klippede du da du var færdige med personsvineriet lige beviserne
> på ovennævnte sides useriøsitet væk -

Du er jo ikke kommet med nogen beviser for at den artikel er useriøs.

Du har alene fremsat nogle udokumenterede fritsvævende løse påstande. - Den
slags beviser kun og alene useriøsiteten i din agenda hvor du kalder alt der
ikke støtter dig og dine fantasier for useriøst.

Fra : @

Dato : 20-01-11 16:39

On Wed, 19 Jan 2011 22:54:20 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>@ skrev i

>Du er jo ikke kommet med nogen beviser for at den artikel er useriøs.

jo, og du klippede dem med vanlig uredlighed væk

>Du har alene fremsat nogle udokumenterede fritsvævende løse påstande.

nope

jeg er fremkomet med citater fra NT

men OK

hvis du anser NT for at være udokumenterede fritsvævende løse påstande
er det jo dit valg

Fra : @

Dato : 09-02-11 21:13

<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>@ skrev i

>Det viser at du er et helt igennem ignorant fjols

hvem er det lige der er fjolset IGEN, som ikke forholder sig til
argumenter og dokumentation?

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 16:29

@ skrev i

[ ... ]
> Hvis Jesus endnu ikke har været "hos Faderen" om søndagen, og han har
> lovet røveren at komme "i dag med mig i Paradis", må han altså være
> korsfæstet samme dag - om søndagen.

Heller ikke her formår du jo at læse hvad der står, men hænger dig i en
tendentiøs oversættelse.

Find den græske tekst frem og se hvad der egentlig står i den. Så er også
dette sprøgsmål besvaret.

Ordret oversat fra gæsk står der:
"Sandelig sandelig siger jeg dig i dag du skal være med mig i Paradis".

Men fakta og kendsgerninger er jo ikke noget der interesserer dig når det
går din bibelfjendskab imod. Sådan har det jo altid været i al den tid du
har huseret her i gruppen, uanset hvilket nick du har gjort brug af.

Fra : @

Dato : 19-01-11 17:05

On Wed, 19 Jan 2011 16:29:00 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>Ordret oversat fra gæsk står der:
>"Sandelig sandelig siger jeg dig i dag du skal være med mig i Paradis".

OK -

men Jesus ombestemte sig så, kan man forstå

ondsindet satan ham Jesus - lover en røver som har det svært nok i
forvejen med at være sømmet op på en pind at de senere på dagen kan
mødes i baren oppe i himlen - og så bare lige ombestemme sig - han
skulle skamme sig sku' han den Jesus

Fra : Dybbøl

Dato : 19-01-11 17:26

Den 19-01-2011 17:04, @ skrev:

> [...]
> forvejen med at være sømmet op på en pind at de senere på dagen kan
> mødes i baren oppe i himlen - og så bare lige ombestemme sig - han

Sådan kan du kun skrive fordi du hverken kender Jesus eller den frelse
han kom med. Du kender kun bogstaverne.

Når Jesus siger: "Sandelig sandelig siger jeg dig i dag du skal være med
mig i Paradis" er det i helt samme betydning som Paulus siger i Kol.
1,13 "han, som friede os ud af mørkets magt og førte os over i sin
elskede Søns rige."

- men heller ikke dette har jeg forventning om at du vil forstå.

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-01-11 22:56

@ skrev i

> OK -
>
> men Jesus ombestemte sig så, kan man forstå

Den må du lige dokumentere!

Hvor ser du nogen ombestemmelse?

Eller er det blot din sædvanlige måde at forulempe de stråmænd du selv
strikker sammen.

Fra : @

Dato : 20-01-11 16:42

On Wed, 19 Jan 2011 22:55:32 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>@ skrev i

>Den må du lige dokumentere!
>
>Hvor ser du nogen ombestemmelse?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JØSSES KINESER DOG

han genopstod jo ikke før tredjedagen - ifølge de kristne -
så han kunne umuligt mødes med røveren over en øl i baren i himlen
samme dag

kender du ikke engang de kristnes trosbekendelse -!!!!!!!

"Nedfaren til dødsriget og på tredjedagen opstanden"

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-11 17:24

@ skrev i

[ ... ]
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JØSSES KINESER DOG
>

> han genopstod jo ikke før tredjedagen - ifølge de kristne -
> så han kunne umuligt mødes med røveren over en øl i baren i himlen
> samme dag

Er du helt ude af stand til at læse og forstå selv simpel dansk.

Der står ingen steder at Jesus ville mødes med røveren i Himlen den da han
blev korsfæstet!!

Dette er blevet dokumenteret for dig, også af andre end mig.

Men du er åbenbart så dum at du ikke fatter hvad der siges til dig.

EOD - og tilbage i filteret.

Fra : @

Dato : 20-01-11 18:21

On Thu, 20 Jan 2011 17:23:45 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Er du helt ude af stand til at læse og forstå selv simpel dansk.
>
>Der står ingen steder at Jesus ville mødes med røveren i Himlen den da han

OK OK

men Jesus tilbød da at de kunne rejse sammen - stadigvæk om fredagen

Fra : Patruljen

Dato : 19-01-11 17:19

On 19 Jan., 22:54, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> @ skrev  inews:oj2ej6dlugmn1h9irh0mpr7ec74sasplbd@news.tele.dk

> Du er jo ikke kommet med nogen beviser for at den artikel er useriøs.

Nuvel. Lad os kikke på teksten:

"Now here is the logic some people will give for a Wednesday
crucifixion -

One cannot get three days and three nights (Matt 12:40) from "Good
Friday" to "Easter Sunday." Friday and Saturday nights are two nights,
and Saturday is one day. This is only one day and two nights, what
about the other two days and one night? Friday can't possibly be the
day Jesus died.

This is the result of trying to use literal western thinking and
applying it to the text, implying that there should be a full 72 hours
between the crucifixion and the resurrection. But that is not the
intent of the passage. For proof lets look at what the Gospels and
other books have to say about the matter -"

Nej. Det er ikke et resultat af vestlig bogstavelig tænkning, hvor der
nødvendigvis skal være 72 timer fra korsfæstelsen til opstandelsen.
Det betyder ganske enkelt: første nat - og det er derefter - lørdag.
2.nat og det er derefter - søndag.
Tredie nat og det er derefter - mandag.

Hokus pokus med timetallet afhjælper ikke prolematikken :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-11 09:23

Patruljen skrev i

> [...]
> 2.nat og det er derefter - søndag.
> Tredie nat og det er derefter - mandag.
>
> Hokus pokus med timetallet afhjælper ikke prolematikken :)

Du har stadig ikke fattet en brik af hvordan de dengang regnede.

Hvis du havde en intention om at være saglig og seriøs sammenholdt du
samtlige tekster der omtaler problemstillingen, gør dig den ulejlighed at
undersøge hvad der menes med de "specielle" udtryk", som du tydeligvis ikke
ved en dyt om.

Du hænger dig stadig i den vestlige tankemodus og nægter at ville acceptere
at dette er skrevet i en helt anden tankemodus.

En konge der bliver kronet den 29 dec, sidder på tronen hele det følgende
år, og dør eller bliver afsat den 3. januar i det trejde år ville siges at
have regeret i 3 år selv om det rent faktuelt kun er 1 år plus nogle dage.

Udtrykket "3 dage og 3 nætter" er helt at sammenligne med ovenstående. Fra
fredag lidt for solnedgang, hele lørdagen, samt indtil søndag morgen er 3
dage, eller "3 dage og 3 nætter" efter den mellemøstlige tankemodus på den
tid disse tekster blev skrevet.

Det er et faktum du ikke bare kan se bort fra hvis du vil være seriøs og
saglig - men det er der jo absolut intet der tyder på at du vil, for du har
aldrig, i den tid du har hærget gruppen, vist tegn på seriøsitet eller
saglighed.

Og du klippe jo behændigt den efterstående tekst væk for den går jo helt
tydeligt imod det du vil have teksten fordrejet til.

Fra : @

Dato : 20-01-11 17:10

On Thu, 20 Jan 2011 09:23:08 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>Du har stadig ikke fattet en brik af hvordan de dengang regnede.

vil du påstå at evangelisten Johannes var fuld af løgn?

Fra : Shapescare

Dato : 20-01-11 02:21

On Jan 20, 9:23 am, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> dage, eller "3 dage og 3 nætter" efter den mellemøstlige tankemodus på den

Hvis vi skal ta utgangspunkt i skriften, kan vi fastslå at Jesus aldri
ble korfestet. Ordet "kors" eksisterer nemlig ikke i den greske
grunnteksten.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-11 10:38

Shapescare skrev i

[ ... ]
> Hvis vi skal ta utgangspunkt i skriften, kan vi fastslå at Jesus aldri
> ble korfestet. Ordet "kors" eksisterer nemlig ikke i den greske
> grunnteksten.

Endnu en hjernelam kommentar fra en kristendomsbekæmper, der ikke har evner
til at kunne læse en ret simpel tekst.

Fra : Patruljen

Dato : 20-01-11 05:50

On 20 Jan., 09:23, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> undersøge hvad der menes med de "specielle" udtryk", som du tydeligvis ikke

Som altid vil du meget gerne holde et længere foredrag om, hvad du
mener, jeg ikke ved. Men derudover bidrager du ikke med så meget,
Andreas.

> Du hænger dig stadig i den vestlige tankemodus og nægter at ville acceptere
> at dette er skrevet i en helt anden tankemodus.

Det er nu engang vældig besynderligt at tale om en nat, som ikke har
været der - somom den har været der.

> [...]
> have regeret i 3 år selv om det rent faktuelt kun er 1 år plus nogle dage.

Du kan nok ikke sammenligne en talemåde om år, med en udregning om
døgn. Hvis du er seriøs, som du påstår, tilvejebringer du et eksempel
på, at 3 dage og 3 nætter ivirkeligheden betyder - 3 dage og 2 nætter..
Kan du det?

Og nu du er igang med at lede, kunne du så ikke tilvejebringe denne
profeti:
Lukas 24,45 Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne,
Lukas 24,46 og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus
skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag,

Hvor - Andreas - står det skrevet, at Kristus skal lide og opstå fra
de døde på den tredie dag?

> [...]
> dage, eller "3 dage og 3 nætter" efter den mellemøstlige tankemodus på den

Der kan somend også findes andre selvmodsigelser om påsken. Det
beskrives at man spiste et påskemåltid, mens det andetsteds berettes,
at det var dagen - inden - påske. Nemlig påskeforberedelse. Det er
vanskeligt at forstå, at det både kan være påske og samtidig -
påskeforberedelse. Det må nødvendigvis være enten eller. Den slags
detaljer skulle førstehåndsvidner gerne have styr på?

> [...]
> aldrig, i den tid du har hærget gruppen, vist tegn på seriøsitet eller

Kom du ikke her og fortæl, hvem der er seriøs - Andreas Falck. Du er
selv en slem slendrian. I debatten om historie vælger du - ud af
adskillige eksempler et eneste eksempel på forkerte historiske facts.
Og fortæller, at du har hørt Dr. Hawass berette, at han mener, at
beretningen om Moses er korrekt. Hvorefter jeg citerer ham for at
fortælle, at fortællingen er en myte. Herefter har du ikke ladet høre
fra dig om den del -

I beretningen om blødt væv i fossiler citeres der en kilde, som
beretter, at når blot vi taler biblens skabelsesberetning alvorligt
fremstår alle facts i den skønneste harmoni. Hvorefter jeg
tilvejebringer en kilde om datering på fossiler, som eksempel på, at
vi ikke just kan tale om harmoni. Herefter er du tavs som graven,
bortset - naturligvis - for dine evindelige adjektiver, eder,
forbandelser om faktaresistente ateister, som benægter og fornægter
videnskabelige facts -

I din gentagne påstand om evangeliernes datering, fortæller du somom
det er et faktum, at dateringerne lyder: 40 - 60. Hvorefter jeg
citerer din kilde for at fortælle, at det er et muligt eller
sandsynligt scenarie. Du er med andre ord mere sikker i din sag, end
den person som formulerer fremstillingen.

Du har ikke styr på banal videnskabsteori, men omtaler imaginære
størrelser ud i: ateistisk forskning og ateistiske præmisser.
Og frem for at gå på biblioteket og læse op på emnet vedr.
videnskabsteori og sættter dig ind i fuldstændigt grundlæggende
begreber såsom: falsificering - fortsætter du sørme bare i samme spor..

Syntes du virkelig, at dine præstationer er - seriøse og saglige?

Jeg kunne utvivlsomt finde flere eksempler på, at du må forlade et
emne i en dunst af besværgelser om hjernelamme & faktabenægtende
ateist-fanatikere.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-11 13:55

Patruljen skrev i

+AFs- ... +AF0-
+AD4- Det er nu engang v+AOY-ldig besynderligt at tale om en nat, som ikke har
+AD4- v+AOY-ret der - somom den har v+AOY-ret der.

Her demonstrerer du jo blot tydeligt at du ikke ved noget som helst om
dette, samt at du bestemt heller ikke er villig til at ville l+AOY-re noget som
helst.

Derfor er det, som s+AOY-dvanligt, helt form+AOU-lsl+APg-st at fors+APg-ge debat med dig. Du
ben+AOY-gter fakta, data og kendsgerninger der g+AOU-r din kristendomshad imod.
S+AOU-dan er det. Og s+AOU-dan vil det nok altid v+AOY-re.

Tilbage i filteret med fjolset.

Fra : @

Dato : 20-01-11 17:56

On Thu, 20 Jan 2011 13:55:15 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>Patruljen skrev i
>
>[ ... ]
>
>Her demonstrerer du jo blot tydeligt at du ikke ved noget som helst om
>dette, samt at du bestemt heller ikke er villig til at ville lære noget som
>helst.

han sagde:
Som Jonas i hvalfiskens bug skal jeg forblive i graven tre dage og tre
nætter -

OK

lad os være large og tælle de få timer af (lang)fredag med som en dag
plus
natten mellem fredag og lørdag -

så er vi oppe på 1 dag og 1 nat -

så har vi lørdag det giver dag mere

plus natten mellem lørdag og søndag

nu er vi altså oppe på 2 dage og 2 nætter -

og vi er fremme ved søndag morgen -

han var altså en nat og en dag for tidligt på den med sin opstandelse
ham Jesus -

uanset HVOR mange stråmænd og hvormeget udenomsvås kristne disker op
med -
plus
sidestep personsvineri og hvad de ellers har i arsenalet ændrer ikke
ved at

enten er kristne ikke i stand til at tælle til tre - eller også er
Jesus fuld af løgn om egen opstandelse

Fra : Patruljen

Dato : 20-01-11 08:55

On 20 Jan., 16:46, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> [...]

:)

Du kender ikke kristendommen - du er uvidende. En ateist fanatisk
gudsbenægter, som heldigvis kan være ligeglad, hvis ikke lige han
hellere vil myrde muslimer personligt.

Svaret er formentlig altid sådan som det netop er formuleret. Nogle
gør - andre gør ikke. Nogle tror på dit - andre tror ikke på dit.
Nogle tror på dat - andre tror ikke på dat. Nogle tror på dit og dat.
Andre tror ikke på dit og dat. Nogle tror på dat, men ikke på dit.
Andre tror på dit men ikke på dat - og så er der et par præster, som
hverken tror på dit eller dat, men nøjes med at hæve hyren.

Hvor svært kan det være?

Fra : Patruljen

Dato : 23-01-11 08:56

On 23 Jan., 16:29, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:

> Men det kan være det er på vej...-

Det er somend blot, hvad jeg har skrevet tidligere. Derved bliver både
Falcken og Villys retorik ganske meningsløs, når de konstant fortæller
hinanden og andre om deres modparters manglende viden ud i kristendom.

Måske skulle de kristne liige blive enige indbyrdes om at definere
kristendommen - inden - de fortæller alle andre, at de ikke ved, hvad
kristendommen er :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-01-11 17:36

Patruljen skrev i

[ ... ]
> Måske skulle de kristne liige blive enige indbyrdes om at definere
> kristendommen - inden - de fortæller alle andre, at de ikke ved, hvad
> kristendommen er :)

At der er nogle ateister der tilegners sig en smule af kristendommen gør
ikke disse ateister til kristne.

Kristendommen defineres ud fra hvorvidt den bygger på et bibelsk grundlag
eller ikke. Og derfor er der såkaldte kristne retninger der i sin substans
slet ikke er kristen, som f.eks. mormonerne, der da også af de fleste
kristne ikke regnes for kristendom upåagtet at mormerne selv påstår at være
kristne.

Jehovas Vidner kan næppe heller kaldes kristne da de ikke anerkender den
Bibelske Jesus, menhar kreeret deres egen.

Fra : @

Dato : 23-01-11 17:52

On Sun, 23 Jan 2011 17:35:45 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>Jehovas Vidner kan næppe heller kaldes kristne da de ikke anerkender den
>Bibelske Jesus, men har kreeret deres egen.

!!!!!

Hvilken Jesus er det så?

Fra : @

Dato : 23-01-11 17:53

<dewnull@tiscali.dk> wrote:

>Kristendommen defineres ud fra hvorvidt den bygger på et bibelsk grundlag
>eller ikke.

Delgrundlag for at sige det mildt

Fra : Shapescare

Dato : 23-01-11 09:56

On Jan 23, 4:29 pm, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:

> Men det kan være det er på vej...

.... på vei ut

I min barndom var jeg kristen, eller rettere sagt, jeg ØNSKET å være
kristen, og jeg SA at jeg var kristen.
Jeg gikk på søndagsskolen og foldet mine hender og ba til Gud om jeg
måtte bli i stand til å tro.
Jeg tror at jeg var en ateistisk kristen.

Barn i dag er tryggere på seg selv. Hvis de mangler tro på guder,
våger de å si det.

Jeg våget ikke - jeg hyklet gudetro. Og hvorfor gjorde jeg det? Jo,
fordi jeg hadde lært at de som ikke tror på Gud er dårligere
mennesker. Den tiden er forbi.

Fra : Shapescare

Dato : 23-01-11 09:58

On Jan 23, 5:35 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> At der er nogle ateister der tilegners sig en smule af kristendommen g r
> ikke disse ateister til kristne.
>
> Kristendommen defineres ud fra hvorvidt den bygger p et bibelsk grundlag
> eller ikke. Og derfor er der s kaldte kristne retninger der i sin substans
> slet ikke er kristen, som f.eks. mormonerne, der da ogs af de fleste
> kristne ikke regnes for kristendom up agtet at mormerne selv p st r at v re
> kristne.
>
> Jehovas Vidner kan n ppe heller kaldes kristne da de ikke anerkender den
> Bibelske Jesus, menhar kreeret deres egen.

Grekerne har også kreert sin egen Jesus.
I GT profeteres ingen ved det navn. Derimot nevnes det en viss
"Immanuel".