Jeg bliver nødt til at skifte Agent ud som~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-11 00:14

Hej alle

Min webhoteludbyder har ubevidst ladet mig (os) bruge port 25
uden sikkerhed. Det er den måde Agent 1.93 kan sende mails på. Nu
er det lukket. Der skal bruges STARTTLS og port 587. Det sidste
kan klares ved at redigere inifilen, men det første magter
programmet ikke.

Nu er jeg så ved at afprøve Thunderbird. Det bliver et problem at
overføre min adressebog, for det kan ikke gøres automatisk.

Den er organiseret med enkeltpersoner og grupper, og jeg vil
gerne have nær den samme organisation i Thunderbird.

I Agent kan jeg indføje en person sådan:

   Klaus   brugernavn@domæne.dk

og så f.eks. i gruppen Bridge indlemme personen "Klaus". Så får
han en mail sammen med de andre når jeg sender til "Bridge".

Jeg har prøvet at benytte mailing list (eng. version) i
Thunderbird, men der sker noget sært. Når jeg bagefter har
oprettet endnu en person, er der pludselig enten to eksemplarer
af en af de tidligere personer og listen er pist væk, eller der
er to ens lister og en person der er forsvundet.

--
Bertel

Fra : Lars E. P.

Dato : 22-01-11 15:02

Wed, 19 Jan 2011 00:14:24 +0100, skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> :

> [...]
>er det lukket. Der skal bruges STARTTLS og port 587. Det sidste
>kan klares ved at redigere inifilen, men det første magter

SNIP

Version 1.93?

Mon ikke en opgradering til en nyere version kunne klare problemet

Hilsen Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 16:15

Lars E. P. skrev:

> Version 1.93?

Det er den bedste Agentversion der findes.

> Mon ikke en opgradering til en nyere version kunne klare problemet

Nej. Den kan ikke oprette en mailforbindelse med STARTTLS.

Desuden er omstillingsprocessen fra 1.93 til 6 lige så
kompliceret som at begynde med et helt andet program.
Slutopsætningen ville på en del punkter være bedre end
alternativerne, men de inkompetente klamphuggere til
Agent'udviklere' har lagt tastaturgenvejene om, så dem skulle jeg
til at lære forfra.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 22-01-11 16:17

Lars E. P. skrev:

>Version 1.93?
>
>Mon ikke en opgradering til en nyere version kunne klare problemet

Næppe. Jeg kører selv med en gammel 2.0 og har prøvet de nyere
modeller, som slet ikke er sammenlignelig med de gode gamle
tekstversioner.

Hilsen emj