Placering af tekst
Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-01-11 02:14

Så er den gal igen
På denne http://www.test.tommyhh.dk/link.shtm
Har jeg lavet en kant på 3 sider af hver billede,
det ser også fint ud i sharepoint, men på nettet
er kanterne væk.
Hvorfor ?
Teksten vil jeg gerne ha en linie op, så jeg kan
lave en ny linie der hvor den står nu uden at den
ryger under billedet.
Hvordan gør jeg det ?

Vh
Tommy

Fra : scootergrisen

Dato : 18-01-11 04:49

> På denne http://www.test.tommyhh.dk/link.shtm
> Har jeg lavet en kant på 3 sider af hver billede,
> det ser også fint ud i sharepoint, men på nettet
> er kanterne væk.
> Hvorfor ?

Kig i din link.css fil:

..billeder img {
            margin-right: 0px;
            border-color: #C0C0C0;
            border-top-width: 5px;
            border-bottom-width: 5px;
            border-left-width: 5px;
            border-top-style: 5;
            border-bottom-style: 5;
            border-left-style: 5;
            padding-top: 20px;
            padding-bottom: 20px;
            padding-left: 20px;
            margin-top: 50px;

}

Der er ikke nogen border style der hedder 5.
Skriv i stedet solid for eksempel.

Her er de border-style typer du kan vælge i mellem:

dotted
dashed
solid
double
groove
ridge
inset
outset

Du skal også først sætte border-style før du sætter border-width.

> Teksten vil jeg gerne ha en linie op, så jeg kan
> lave en ny linie der hvor den står nu uden at den
> ryger under billedet.
> Hvordan gør jeg det ?

Omgiv delene med <div> og </div> så har du bedre kontrol over dem.

Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0037.html

Fra : Tommy Hansen

Dato : 19-01-11 02:18

"scootergrisen" <scootergrisen@NOSPANKYOUgmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er ikke nogen border style der hedder 5.
> Skriv i stedet solid for eksempel.

Det hjalp

> Omgiv delene med <div> og </div> så har du bedre kontrol over dem.
>
> Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0037.html

Jeg har prøvet at efterligne dit forslag på
http://www.test.tommyhh.dk/test.htm
Men jeg kan ikke få teksten op, hvis jeg laver en "float left" på ".tekst"
ryger det
nederste billede op i stedet for teksten

Vh
Tommy

Fra : scootergrisen

Dato : 19-01-11 02:54

Den 19-01-2011 02:17, Tommy Hansen skrev:

> [...]
> ryger det
> nederste billede op i stedet for teksten

Du kunne jo prøv og bruge min kode.

Gå ind på http://scootergrisen.dk/test/test0037.html og kopier HTML koden.

Gå ind på http://scootergrisen.dk/test/test0037_files/link.css og kopier
CSS koden

Du skal ind og redigere et kildekode. Hvis du bruger et program til at
lave koden for dig så bliver det nok svært.